مرگ جاسوس مصری رژیم صهیونیستی در ایام جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷

رسانه‌ها از مرگ جاسوس مصری خبر دادند که در ایام جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ سه کشور عربی با رژیم صهیونیستی جذب موساد شده بود.

 مرگ جاسوس مصری رژیم صهیونیستی در ایام جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷

«انشراح موسی» جاسوس مصری که در جنگ ۶ روزه رژیم صهیونیستی و اعراب به نفع صهیونیست‌ها جاسوسی کرده بود در سن ۸۷ سالگی در تل‌آویو مرد.

به گزارش وبگاه مصری الوفد، بر اساس اطلاعات موجود، موسی پس از مدت‌ها ابتلا به افسردگی شدید، جان داد.

«راویل بن داوود» پسر موسی، دو ماه پیش از مرگش به پایگاه خبری «قاهره ۲۴» گفته بود که آنها در زمان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل علیه کشورشان مصر، همکاری کردند.

وی فاش کرد که نام اصلی مادرش انشراح علی مرسی است، نه موسی و در سال ۱۹۳۷ در استان المنیا مصر به دنیا آمد و پدرش ابراهیم شاهین است.

وی در مورد جاسوسی خانواده‌اش برای رژیم صهیونیستی و جذب خانواده در موساد گفت: زیر خانه ما در العریش یک کابین نظامی بود که پدرم تمام جزئیات آن را به ابونعیم افسر اسرائیلی موساد، اطلاع داد.

راویل جزئیات استخدام مادرش در موساد را فاش کرد و گفت: مادرم به همراه پدرم به بئرسبع رفت و با ابونعیم افسر موساد ملاقات کرد تا اینکه جذب شدند و پس از اینکه اسرائیل متوجه شد آنها کاملاً تحت کنترل آن هستند و می‌خواهند برای موساد جاسوسی کنند، آنها را نزد خود نگاه داشت و عملکردشان ارتقا یافت.

به گزارش الوفد، انشراح موسی همچنین پس از افشای مکان و تاریخ ورود سپهبد عبدالمنعم ریاض به خط مقدم جبهه مصر در ۹ مارس ۱۹۶۹ و دوران جنگ فرسایشی با رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن وی شد. سپهبد ریاض در حین حضور در خط مقدم هدف حمله ناگهانی توپخانه، تیراندازی و گلوله‌باران رژیم صهیونیستی قرار گرفت و مجروح شد و قبل از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

موسی قبل از انتقال به فلسطین اشغالی یک بار به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت و به اعدام محکوم شد، اما پس از سه سال در چارچوب مبادله اسرا آزاد شد و توانست با سه فرزندش به فلسطین اشغالی برود.

جنگ شش‌روزه ۱۹۶۷  از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷  میان رژیم صهیونیستی  و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد. اسرائیل به لطف جاسوسان و خیانتکاران به موقع مطلع و موفق شد با شکست ارتش آن کشورهای عربی قسمتی از خاک آن‌ها را هم اشغال کند. در پی این رخداد مساحت زمین‌های اشغالی عربی به سه برابر افزایش یافت تا بر کتاب قطور محنت‌ها و رنج‌های ملت فلسطین برگ‌های دیگری افزوده شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها