یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق:

احزاب کُرد و سنی عراق در قبال ائتلاف شیعیان بی‌طرف می‌مانند

یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از بی‌طرف ماندن احزاب سیاسی کُرد و سنی این کشور در قبال مناقشات احزاب سیاسی شیعی برای رسیدن به توافقی جامع در خصوص دولت آتی، خبر داد.

 احزاب کُرد و سنی عراق در قبال ائتلاف شیعیان بی‌طرف می‌مانند

«صبح المندلاوی» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، امروز (شنبه، ۲۰ نوامبر)، از تلاش‌های احزاب کُرد پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر عراق برای برای متحد کردن مواضع یک هیأت مذاکره‌کننده کُرد برای سفر به بغداد و مذاکره درباره تشکیل دولت جدید با گروه‌های سیاسی مختلف خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که نیروهای سیاسی کُرد، اکنون تلاش دارند تا با یک هیأت متحد به بغداد بروند و پرونده مذاکره با بقیه گروه‌های سیاسی عراق در خصوص تشکیل دولت بعدی را تقویت کنند».

المندلاوی افزود به احتمال زیاد یک هیأت متحد کُردی به بغداد اعزام خواهد شد و ما در خصوص ائتلاف با گروه‌های سیاسی شیعی، موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده‌ایم، همانطور که احزاب سنی پیروز در انتخابات نیز همین موضع را اتخاذ کرده‌اندتا زمانی‌که آنها موضع خود را متحد کننده و به سوی توافق و اجماع بروند.

این عضو حزب بارزانی توضیح داد که «مذاکرات باید عینی‌تر باشد» وهیچ پیش‌شرطی جز خدمت به شهروند عراقی و دستیابی به منافع او نباید تعیین شود، زیرا این بحران کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند».

چهارشنبه پیش بود که پس از پیشنهاد «سید عمار الحکیم»  رهبر جریان حکمت ملی عراق برای برون‌رفت از تنش انتخاباتی عراق، یکی از منابع نزدیک به وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که نیروهای سیاسی سنی و کرد به الحکیم اطلاع داده‌اند که در بحران کنونی بین جناح‌های سیاسی شیعی، با یک گروه  سیاسی علیه گروهی دیگر، ائتلاف نخواهند کرد و منتظر توافق بر سر رئیس دولت برای رأی دادن به او هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها