اربیل از ورود سران کُردهای سوریه به خاک عراق ممانعت به عمل آورد

منابع آگاه خبر دادند که دولت منطقه کردستان عراق از ورود هیأتی از کُردهای سوریه به خاک عراق ممانعت به عمل آورده است.

 اربیل از ورود سران کُردهای سوریه به خاک عراق ممانعت به عمل آورد

منابع آگاه خبر دادند که دولت منطقه کردستان عراق به یک هیأت کُردی از سوریه اجازه ورود به خاک عراق را نداده است.

منابع مذکور، امروز (چهارشنبه)، به شبکه «المیادین» در این خصوص خبر دادند که ریاست هیأت مذکور را گروه موسوم به قوه اجرای شورای دموکراتیک سوریه برعهده داشته که قصد سفر از فرودگاه اربیل به مسکو پایتخت روسیه را داشته است.

بر اساس این گزارش، این هیأت به دعوت وزارت امور خارجه روسیه در حال سفر به مسکو بوده‌؛ اما دولت اربیل اخیرا روادید ورود و اقامت به سران  اداره خودمختار کردهای سوریه، «مسد» (شورای دموکراتیک سوریه) و «قسد» (شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) نداده؛ اقدامی که به مثابه تحریم این افراد تلقی شده است.

به گفته منابع یادشده، بعید به نظر می‌رسد که آمریکا چنین دستوری به مقامات منطقه کردستان عراق داده باشد و از آن‌ها خواسته باشد که از ایجاد روابط کُردهای سوریه با روس‌ها و شکل‌گیری روابط نزدیک میان آن‌ها ممانعت به عمل آورند.

این منابع همچنین پیش‌بینی کردند که مسکو برای تسهیل روند ورود هیأت مذکور از پایگاه «حمیمیم» در لاذقیه سوریه را فراهم کند.

پیش از قرار بود که هیأتی از مسد و اداره خودمختار کُردهای شمال سوریه بر اساس دعوتی که وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ نهم نوامبر برای آن‌ها ارسال کرد بود، به مسکو سفر کنند؛ اما همزمان با سفر هیأتی از وزارت امور خارجه آمریکا به شمال شرق سوریه و دیدار آن‌ها با مقامات ارشد مسد و قسد، این سفر به زمان دیگری موکول شد.

هیأت شورای دموکراتیک سوریه پیشتر اعلام کرده بود که از مسکو خواهد خواست که برای توقف تهدیدات نظامی ترکیه، آنکارا را تحت فشار قرار دهد و از هر گونه تعرض ترکیه به خاک سوریه جلوگیری کند.

قسد همواره تأکید کرده است که ترکیه از طرح تروریستی در سوریه و تجزیه این کشور حمایت می‌کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها