روزنامه ترکیه‌ای:

آمریکا خودروهای زرهی جدید به شبه‌نظامیان کُرد سوریه داد

منابع ترکیه‌ای می‌گویند دولت آمریکا در ادامه حمایت‌های نظامی و لجستیکی از شبه‌نظامیان کُرد سوری، تجهیزات جدید از جمله تعدادی خودروی زرهی به این گروه‌ها ارائه کرده است.

آمریکا خودروهای زرهی جدید به شبه‌نظامیان کُرد سوریه داد

علی‌رغم هشدار کشورهای مختلف منطقه به آمریکا درخصوص حمایت از شبه‌نظامیان کُرد در سوریه، واشنگتن اما همچنان به پشتیبانی نظامی از گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

روزنامه «دیلی صاباح» امروز (دوشنبه) گزارش داد که یگان‌های مدافع خلق اخیراً فیلم‌هایی از خودروهای زرهی بِرَدلی را که واشنگتن به آنها ارائه کرده بود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

دیلی صاباح در ادامه نوشت:‌«علاوه بر این، مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته لایحه بودجه نظامی ۷۷۸ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۲ را تصویب کرد، که در آن اعطای کمک ۱۷۷ میلیون دلاری به سازمان تروریستی ی.پ.گ پیش‌بینی شده است».

بر اساس این گزارش، لایحه مذکور حقوق پرداختی به شبه‌نظامیان کُرد، هزینه‌های آموزش، مهمات جنگی، پشتیبانی و تجهیزات لجستیکی شامل موشک، اسلحه‌های سبک و سنگین، خمپاره انداز و راکت‌انداز و همچنین نگهداری و تعمیر آنها را پوشش می‌دهد.

این روزنامه در ادامه توضیح داد: «واشنگتن از بودجه نظامی خود در ۵ سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد دلار به این گروه تروریستی کمک مالی کرده است. این رقم با کمک‌های دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نزدیک به ۳ میلیارد دلار می‌شود».

آمریکا که گروه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را یک گروه تروریستی می‌داند، گفته است که آموزش، تسلیحات و مهمات ارائه شده به یگان‌های مدافع خلق (به‌عنوان شاخه پ.ک.ک در سوریه) برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است. این ادعا در حالی است که بخشی از تجهیزات آمریکایی ارائه شده به ی.پ.گ شامل پدافند هوایی است اما داعش دیگر از تسلیحات تهاجمی هوایی برخوردار نیست.

دیلی صاباح همچنین افزود: «موضوع حمایت آمریکا از تروریست‌های ی.پ.گ به یکی از اختلافات اصلی بین آنکارا و واشنگتن تبدیل شده است. ترکیه با حضور این گروه در شمال سوریه و تشکیل گذرگاه تروریستی که نقطه عطف اصلی در تنش بین ترکیه و آمریکا بود، مخالفت است».

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود آمریکا بیش از حد انتظار از سازمان‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها