کارشناسان نظرسنجی بورسی پاسخ دادند:

بورس با ریسک‌های بیرون از بازار، به روند خنثی ادامه خواهد داد

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

بورس با ریسک‌های بیرون از بازار، به روند خنثی ادامه خواهد داد

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۸  تیر ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی


ادامه روند خنثی در بورس همچنان نظر غالب کارشناسان است
همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه اول. در این هفته با توجه به وضعیت تکنیکالی، می‌توان جو مثبتی را در بازار پیش بینی کرد.  اما احتمالا تا اواسط مرداد که رشد بازار را خواهیم داشت، روند درجا محتمل‌ترین وضعیت بازار خواهد بود.
فردین آقابزرگی گزینه سوم. در پی افزایش نرخ بهره بین بانکی شاهد افزایش روند عرضه‌ها خواهیم بود.
آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به اینکه شاخص کل در وضعیت کاهشی قرار دارد و تاثیر اخباری همچون زیان انباشته ۵۵ هزار میلیارد تومانی ایرا‌ن‌خودرو و سایپا، تصمیم‌گیری برای افزایش دامنه نوسان منوط به بررسی پیشنهاد بورس‌ها  و خارج شدن تغییر  یارانه بنزین از دستور کار، سبب روند کاهشی شاخص‌ها خواهد شد.
ندا رضایی گزینه دوم. با توجه به تثبیت قیمت دلار بالای ۳۰ هزار تومان و اصلاح شاخص، بازار بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می‌شود.
آراد پورکار گزینه دوم. همچنان ارزش معاملات پایین است و تا زمانی که ارزش معاملات پایین باشد، اخبار منفی تاثیر بیشتری روی بازار می‌گذارد.
نوید اختری‌زاد گزینه دوم. ثبات قیمت دلار در بازار آزاد، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و فلزات، افزایش نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته و احتمال تداوم آن روند خنثی را به ارمغان می‌آورد.
اکبر ادهم گزینه دوم. با توجه به گزارشات ماهانه خوب، زمزمه آغاز دوره جدید مذاکرات، حل و فصل قیمت‌گذاری بلوک خودرویی‌ها روند بدون تغییر چشمگیر را در بازار شاهد خواهیم بود.
بابک سالاروند گزینه دوم. باتوجه به افزایش نرخ سود بانکی توسط فدرال رزرو و به تبع آن رکود اقتصادجهانی و کاهش قیمت کامودیتی‌ها و پایداری ریسک‌های سیستماتیک و فاصله نرخ دلار نیمایی و آزاد در صورتی که قیمت‌گذاری بلوک خودرویی‌ها مشخص نشود، شاخص کل بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می‌شود.
حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به کاهش ارزش معاملات نسبت به میانگین ارزش معاملات ماهانه و کاهش حجم معاملات و ریسک‌هاى پیش روى بازار، در صورت عدم افزایش ارزش معاملات روزانه به بالاى ۷ هزار میلیارد تومان، علی‌رغم ارزندگى بازار نمى‌توان هفته پر رونقى را پیش‌بینى نمود.
علی ملک لی گزینه دوم. شاخص نیاز به اصلاح زمانی دارد. همچنین با توجه به حمایت ابر کومو، به نظر نمی‌رسد در هفته آینده کاهش یا افزایش خاصی را در بازار شاهد باشیم.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و به شرط تحقق برخی از عوامل ذکر شده توسط کارشناسان میزان تقاضا در بازار می‌تواند بهبود یابد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر ما نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها