نتیجه نظرسنجی بورسی

کارشناسان همچنان روند شاخص کل بورس را خنثی ارزیابی می‌کنند

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

کارشناسان همچنان روند شاخص کل بورس را خنثی ارزیابی می‌کنند

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

کارشناسان شاخص کل را بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می‌کنند

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. افزایش نرخ دلار و نفت جهانی به عنوان عامل مثبت و عدم تصمیم گیری سرمایه‌گذاران با توجه به شفاف نبودن آینده اقتصادی به خصوص تحولات بین‌المللی، به عنوان عامل منفی در این هفته خواهد بود.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. گمانه‌های صدور قطعنامه توسط شورای حکام در هفته گذشته، پیشاپیش قیمت‌ها را کاهش داد. این هفته حقوقی‌ها حمایت خواهند کرد.
آرتا اسدی گزینه سوم. با توجه به حواشی اقتصادی و نبود خبر خیلی مثبت در بازار و ایجاد روند نزولی در شاخص کل، احتمالا در هفته پیش رو روند نزولی خواهد بود.
علیرضا تاجبر گزینه اول. اصلاح قیمتی طی هفته گذشته و رفع ریسک شورای امنیت در کنار افزایش نرخ‌های جهانی و نرخ ارز منجر به صعود شاخص طی هفته آتی خواهد شد.
آراد پورکار گزینه دوم. ارزش معاملات بازار کم است و تا زمانی که ارزش معاملات در محدوده حداقل‌ها باشد، شاهد رکود بازار خواهیم بود.
محمدرضا صادقی گزینه دوم. عوامل حوزه بین‌الملل تاثیر خاصی بر بازار خواهد داشت، اما برخی از متغیر‌های اقتصادی که از عوامل اثر گرفته‌اند نقطه مقابل آن قرار دارند!
اکبر ادهم گزینه سوم. اخبار و مصوبات پیرامون شورای حکام می‌تواند تاثیرگذار باشد.
بابک سالاروند گزینه دوم. حجم پایین ارزش معاملات، فاصله زیاد بین نرخ دلار نیمایی و آزاد و همچنین بالا بودن ریسک سیستماتیک، حاکی از کم رونق بودن بازار سرمایه دارد.
حسین مریدسادات گزینه دوم. باتوجه به ابهامات موجود و ارزش پایین معاملات بازار، در صورت عدم ورود نقدینگی و افزایش ارزش معاملات تغییر چشمگیری برای بازار انتظار نداریم.
علی ملک لی گزینه دوم. با توجه به اصلاح دو هفته گذشته شاخص و رسیدن به محدوده حمایتی، انتظار کمی نوسان و سپس صعود را داریم.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و رو به سمت منفی باشد تا جایی که متغیر‌های اساسی برای رشد فراهم شده و ارزش معاملات افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر ما نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها