نتیجه یک نظرسنجی بورسی

۷۰ درصد از کارشناسان رای به رشد شاخص کل دادند

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

۷۰ درصد از کارشناسان رای به رشد شاخص کل دادند

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

 می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. بازار در این روزها بسیار حساس بوده و به اخبار مثبت و منفی واکنش بیش از حد نشان می‌دهد، لذا رفتار شاخص کل را باید در اخباری جست که در این هفته روانه بازار می‌شود.
فردین آقابزرگی گزینه اول. به علت ورود نقدینگی و جمع بندی تحلیل آثار کمرنگ ابلاغیه اخیر وزارت صمت بر سودآوری صنایع و شرکت های صادر کننده.
اکبر ادهم گزینه اول. به دلایل در پیش بودن فصل مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها، افزایش حجم معاملات، حمایت حقوقی‌ها و گزارش‌های خوب صنایع، روند هفته آتی مثبت و افزایشی خواهد بود.  
نوید اختری زاده گزینه اول. رفع اثر هیجانی خبر اخذ عوارض صادراتی شرکت های معدنی-فلزی طی دو روز اصلاح، ورود مجدد پول حقیقی ها در آخرین روز معاملاتی، افزایش دامنه نوسان نمادهای بازار اول بورس و فرابورس.
آرتا اسدی گزینه اول. با توجه به افزایش دامنه نوسان از دوشنبه و همچنین روند مناسب بازار و اینکه اصلاح قدرتمندی نداشته‌ایم، احتمال رشد در این هفته وجود دارد. مگر این که مسئله افزایش دامنه نوسان اجرا نشود یا دچار مشکلاتی شود.
مصطفی صفاری گزینه اول. با نزدیک شدن به فصل مجامع شاخص مثبت می شود.
بابک سالاروند گزینه دوم. با توجه به اینکه در هفته گذشته شاهد خروج نقدینگی بودیم و همین طور حجم و ارزش معاملات تغییر محسوسی نسبت به گذشته نداشته است. همچنین سایه ریسک‌های سیستماتیک همچنان روی سر بازار سرمایه وجود دارد، شاخص کل بدون تغییر چشمگیری پیش‌بینی می شود. 
ندا رضایی گزینه اول. با توجه به افزایش تقاضا در دقایق پایانی بازار در روز چهارشنبه و افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها و چشم انداز مثبت مذاکرات، بازار مثبت پیش‌بینی می شود‌.
محمد خبری زاد گزینه اول. گروه پالایش و خودرو مثبت‌های بازار خواهند بود.
علی ملک لی گزینه سوم. با توجه به رسیدن شاخص به محدوده مقاومتی و همچنین درج عوارض صادرات برای برخی شرکت‌ها، انتظار کاهش کوتاه مدت شاخص را داریم.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه اول (مثبت.افزایشی) توسط کارشناسان و نظرات تکمیلی آنان، به نظر می‌رسد شاخص کل در هفته پیش رو روندی متعادل و مثبتی را داشته باشد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها