آمار معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد؛

برخلاف ریزش شاخص‌ها ارزش معاملات افزایشی بود

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۱۶.۶۰ درصدی به مبلغ ۱۹ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان رسید.

برخلاف ریزش شاخص‌ها ارزش معاملات افزایشی بود

کوروش آسایش در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۰ آذر تا ۲۴ آذر ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴.۱۶ درصد کاهش به میزان ۵۶ هزار و ۱۷۲ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۴۹  هزار و ۳۸۹ واحد به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید.

او گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۴.۳۷ درصدی به میزان ۵۴ هزار و ۷۱۹ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۰۶ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۱۷ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۲ هزار و ۲۱۴  واحدی)  و به عدد ۵۰ هزار و ۹۱۲ واحد رسید.

او گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۵.۲۵ درصدی به میزان ۱۹ هزار و ۸۳ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۶۳ هزار و ۵۹۰ واحد به ۳۴۴ هزار و ۵۰۷ واحد رسیده است.

آسایش در خصوص آمار معاملات هفته گذشته بورس تهران نیز گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۱۶.۶۰ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۷ هزار و ۹ میلیارد تومان به ۱۹ هزار و  ۸۳۳ میلیارد تومان رسید.

او گفت: حجم کل معاملات نیز، از ۲۱ میلیارد و ۷۴۷ میلیون سهم به ۳۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۲۵.۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران نیز گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۲۵۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۷۹۴ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۲۴۴ درصدی همراه بود و از ۸ میلیون و ۳۳۰ هزار برگه به ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

آسایش در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، گفت: ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۹۲ درصدی از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید اما حجم معاملات این بازار با کاهش ۷۵.۴۶ درصدی همراه بود و از ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار برگه قرارداد به ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار قرارداد رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۲.۶۹ درصدی از ۶ هزار و ۹ میلیارد تومان به  ۵ هزار  و ۸۴۸  میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۵.۵۶ درصدی از ۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون یونیت به ۴ میلیارد و ۱۵۵ میلیون یونیت رسید.

روند کاهشی ارزش معاملات سهام ادامه یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها