نتیجه نظرسنجی بورسی

۷۰ درصد کارشناسان رای به ادامه رشد شاخص کل دادند

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

۷۰ درصد کارشناسان رای به ادامه رشد شاخص کل دادند

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

 نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

/////

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. افزایش ارزش معاملات نشانه خوبی است و می‌توان به بهبود در کلیت بازار امیدوار بود. اما گروه پالایشی که در هفته گذشته لیدر بوده‌اند به مقاومت تکنیکالی رسیده‌اند.
فردین آقابزرگی گزینه اول. روند بورس در پایان سال مناسب خواهد بود و تاکنون بازدهی نسبت به سایر بازارها قابل قبول نیست.
آرتا اسدی گزینه اول. طبق تجربه و روال سال‌های قبل عموما شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.
علیرضا تاجبر گزینه اول. افزایش قیمت‌های جهانی و کاهش فشار فروش، منجر به روند مثبت طی هفته آتی خواهد شد.
محمد خبری‌زاد گزینه دوم. با توجه به وضعیت قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین به طول انجامیدن روند مذاکرات، به نظر بازار هفته بعد خنثی خواهد بود.
بابک سالاروند گزینه اول. با توجه به نرخ کامودیتی‌ها و از همه مهمتر قیمت نفت و اینکه انتظار نمی‌رود قیمت ارز پایین‌تر بیاید و همچنین با تعیین تکلیف بودجه انتظار رشد شاخص کل در هفته پیش رو می‌رود.
ندا رضایی گزینه سوم. با توجه به تعدیل قیمت کامودیتی‌ها بعد از آخرین روز معاملاتی هفته گذشته و دور نمای مبهم تحولات بین‌المللی، بازار منفی پیش‌بینی می شود.
مهدی میرزائی گزینه اول. با توجه به مطرح بودن پیشرفت در عرصه سیاست خارجی و از طرفی رشد بهای جهانی نفت و در نتیجه ارتقای سودآوری برخی از صنایع بورسی، روند بازار مثبت و افزایشی است. همچنین در هفته‌های پایانی سال، معمولا حجم فروش اوراق چشمگیر نیست و به بهبود وضعیت کمک می کند.
علی ملک‌لی گزینه اول. با توجه به حرکت قوی و مثبت شاخص در هفته گذشته و احتمال توافق در هفته پیش رو، انتظار رشد شاخص را داریم.
حسین مریدسادات گزینه اول. با توجه به بالا رفتن ارزش معاملات، حدف ارز ترجیحى و افزایش تعداد خریداران نسبت به هفته‌هاى کارى گذشته، مى‌توان انتظار داشت که هفته پیش رو متعادل و با روند صعودى طى شود.

با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه اول (افزایشی) و ۲۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) بازار بیش از آنکه روندی خنثی و منفی رو پیش بگیرد، در انتظار رشد و افزایش قیمت‌ها است.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حلوا حلوا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها