از اين تاريخ ميوه ارزان مي‌شود

از اين تاريخ ميوه ارزان مي‌شود

رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار گفت: نرخ ميوه، سبزي و صيفي در يک هفته گذشته به دليل بارش شش روزه باران و توقف ورود اين محصولات از جنوب کشور افزايش کاذبي يافته است اما از روز سه شنبه دوباره به نرخ قبلي خود بر مي‌گردند.

حسين مهاجران در پاسخ به اين سؤال که چرا قيمت ميوه و صيفي دريک هفته اخير در بازار افزايش‌يافته است اظهار کرد: تا روز سه شنبه بايد صبر کرد تا قيمت ميوه‌ها دوباره روال عادي خود را پيدا کند و بايد اذعان داشت که قيمت ميوه اکنون به‌صورت کاذبي گران شده است.

وي افزود: به مدت 6 روز در خوزستان و هرمزگان و بلوچستان که محل تأمين محصولات زمستانه کدو، گوجه‌فرنگي، فلفل دلمه، لوبيا سبز، کاهو و سبزيجات و نارنگي و پرتقال است باران آمده و کشاورزان و باغداران براي چيدن محصول به مشکل خورده بودند.

رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار ادامه داد: باغداران و کشاورزان از امروز و با توجه به شرايط مناسب جوي دوباره شروع به چيدن محصولات خود کرده اند و باعرضه آنها به بازار از روز سه شنبه وضعيت عرضه ميوه و سبزي عادي مي شود.

وي تصريح کرد: نرخ محصولاتي که به‌صورت روزانه خريد مي‌شود با اين توقف واردات از جنوب کشور در سطح خرده فروشي افزايش‌ بيشتري يافته است.

مهاجران گفت: براي جلوگيري از سوءاستفاده احتمالي از اعلام نرخ عرضه انواع ميوه در ميادين مرکزي ميوه و تره بار خودداري مي‌شود، اما نرخ هر کيلوگرم موز نسبت به هفته گذشته 500 تومان ارزان شده و نرخ سيب و پرتقال شمال افزايشي نداشته است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها