برای چاپ تراکت تبلیغاتی از چه سایزی استفاده کنیم؟

امروزه مارکتینگ و بازاریابی برای رشد کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. برای انجام این فرآیند می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید.

برای چاپ تراکت تبلیغاتی از چه سایزی استفاده کنیم؟

 یکی از این ابزارها که می‌توانید از آن برای بازیابی کسب و کار خود استفاده کنید چاپ تراکت و پخش آن است.

به صورت کلی تراکت جز سنتی‌ترین و همچنان رایج‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است که برای اطلاع رسانی در مورد محصولات، خدمات، رویدادها و سایر موضوعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید تا اقدام به چاپ تراکت کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید آن‌ها در اندازه‌ها و اشکال مختلفی سفارش دهید. با این حال در این مطلب قصد داریم تا به بررسی اندازه‌های مناسب برای چاپ تراکت تبلیغاتی پرداخته و شما را با عواملی آشنا کنیم که باید در هنگام انتخاب سایز تراکت تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید.

 

تراکت تبلیغاتی چیست

پیش از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای چاپ تراکت تبلیغاتی از چه سایزی استفاده کنیم، نیاز است تا شما را با این مدل از تراکت‌ها آشنا کنیم. تراکت تبلیغاتی یک برگه کاغذی کوچک است که معمولاً برای تبلیغ یک محصول، خدمات، رویداد و... می‌توانید از آن استفاده کنید. تراکت‌ها معمولاً حاوی متن، تصاویر و اطلاعات تماس هستند. به صورت کلی تراکت‌ها جز ابزارهای تبلیغاتی هستند که ارزان بوده و تولید و توزیع آن‌ها آسان است. تراکت‌های تبلیغاتی را می‌توان به روش‌های مختلفی توزیع کرد. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توزیع دستی
  • پست کردن
  • قرار دادن در مکان‌های عمومی
  • تبلیغات آنلاین

شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود اقدام به چاپ تراکت تبلیغاتی کرده و سپس این تراکت‌ها را برای جلب توجه مشتریان مورد نظر خود، در محیط‌های مختلف توزیع کنید.

انواع اندازه‌های تراکت تبلیغاتی

اگر قصد دارید تا تراکت‌های تبلیغاتی را برای معرفی کسب و کار خود چاپ کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید آن‌ها را در سایزهای گوناگونی چاپ کنید. با این حال از رایج‌ترین اندازه‌های استاندارد تراکت تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز A4: 297 * 210 میلی متر
  • سایز A5: 210 * 148 میلی متر
  • سایز A6: 148 * 105 میلی متر
  • سایز A7: 105 * 74 میلی متر

در صورتی که قصد دارید تا به شکل استاندارد اقدام به چاپ تراکت کنید، پیشنهاد ما این است که تراکت‌ها را در اندازه‌های استاندارد بیان شده در این بخش سفارش دهید.

چاپ تراکت تبلیغاتی در اندازه‌های سفارشی

گاهی اوقات کسب و کارها نیاز دارند تا با توجه به محتوایی که می‌خواهند به مشتریان خود ارائه دهند، تراکت‌های تبلیغاتی خود را در سایزهای دیگری سفارش دهند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر اندازه‌های استاندارد، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید با توجه به نیاز خود تراکت‌ها را در اندازه‌های سفارشی نیز چاپ کنید.

1

عوامل موثر در انتخاب اندازه تراکت تبلیغاتی

به دلیل امکان انتخاب سایزهای مختلف برای چاپ تراکت، یکی از سوالاتی که کاربران مطرح می‌کنند این است که در هنگام انتخاب اندازه تراکت تبلیغاتی، باید به چه نکاتی توجه داشت؟ اگر بخواهیم شما را با این عوامل آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محتوا تراکت

یکی از موضوعاتی که برای انتخاب اندازه تراکت تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، محتوایی است که قصد دارید تا بر روی تراکت چاپ کنید. در صورتی که تراکت تبلیغاتی شما شامل متن و تصاویر بسیار زیادی است، در چنین شرایطی نیاز است تا تراکت را در سایز و اندازه بزرگ چاپ کنید تا همه اطلاعات به راحتی قابل خواندن باشند.

هدف تراکت

سوال مهمی که برای انتخاب اندازه تراکت تبلیغاتی باید به آن پاسخ دهید این است که تراکت شما برای چه هدفی است؟ در صورتی که قصد دارید تا تراکت را برای اطلاع رسانی در مورد یک رویداد خاص استفاده کنید، بهتر است تا این تراکت‌ها را در اندازه کوچک‌تر چاپ کنید تا مخاطبین شما بتوانند به راحتی این تراکت‌ها را در دست گرفته و آن را حمل کنند.

بودجه چاپ تراکت

از دیگر مواردی که برای انتخاب سایز تراکت تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، بودجه شما است. در واقع اگر تراکت‌هایی با سایز بزرگ چاپ کنید، هزینه‌های شما افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که بودجه خود را مشخص کرده و سپس با توجه به بودجه خود و تعداد تراکت‌هایی که می‌خواهید سفارش دهید، سایز تراکت را مشخص کنید.

2

نکات مهم برای چاپ تراکت تبلیغاتی مناسب

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به چاپ تراکت تبلیغاتی مناسب و با کیفیت کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به انتخاب سایز مناسب کنید:

  • برای تراکت‌هایی که شامل متن و تصاویر زیادی هستند، سایز تراکت را بزرگ در نظر بگیرید.
  • اگر قصد دارید تا برای اطلاع رسانی در مورد یک رویداد خاص از تراکت استفاده کنید، می‌توانید از تراکت‌های کوچک‌تر استفاده کنید.
  • اگر بودجه محدودی دارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ تراکت‌های سایز کوچک بیایید.

بهترین روش چاپ تراکت تبلیغاتی در سایزهای مختلف

اگر قصد دارید تا تراکت‌های تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت ممکن چاپ کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ مجموعه‌های معتبر در این حوزه آمده و از خدمات این مجموعه‌ها استفاده کنید. یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی، مجموعه تیم گرافیک است. شما می‌توانید با کمک مجموعه تیم گرافیک، انواع تراکت‌های تبلیغاتی را در سایزهای مختلف چاپ کرده و از مزایا این تراکت‌ها بهره مند شوید. علاوه بر چاپ تراکت، شما می‌توانید فرآیند طراحی تراکت‌های خود را نیز به طراحان مجموعه تیم گرافیک بسپارید.

حرف آخر

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که تراکت تبلیغاتی چیست و این تراکت‌ها را می‌توانید در چه سایزهایی چاپ کنید. همان طوری که بیان کردیم، عواملی مانند محتوای تراکت، هدف تراکت و بودجه ای که دارید از مهم‌ترین عواملی هستند که برای انتخاب اندازه تراکت تبلیغاتی مناسب باید به آن توجه داشته باشید. در انتها نیز شما را با مجموعه تیم گرافیک آشنا کردیم که از طریق خدمات این مجموعه می‌توانید تراکت‌های تبلیغاتی خود را در سایزهای مختلفی چاپ کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها