مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی خبر داد:

عرضه مرغ در بازار ۵۰۰ تن بیش از نیاز کشور

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که ۵۰۰ تن بیش از نیاز کشور است.

عرضه مرغ در بازار ۵۰۰ تن بیش از نیاز کشور

اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۹ هزار تا ۳۱ هزار تومان است و روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود.

طبق گفته مسئولان انجمن و تشکل ها روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن مرغ مصرف نیاز کشور است که با توجه به جوجه ریزی صوزت گرفته، عرضه مازاد بر تقاضاست.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تامین صد درصدی نیاز کشور از محل تولید داخل، نگرانی از بابت قیمت تا پایان سال نداریم.

بنابر آمار سامانه سماصط در آبان ۱۲۷ میلیون، آذر ۱۳۰ میلیون  قطعه و دی ۱۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

به گفته اسداله نژاد با وجود آنکه ۱۰ درصد قیمت تمام شده تولید را جوجه یکروزه تشکیل می دهد، اما به رغم عرضه جوجه با نرخ ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان، هر کیلو مرغ ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود‌.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۲۸ هزار تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان، سینه مرغ ۶۵ هزار تا ۶۸ هزار تومان، فیله مرغ ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و ران مرغ بدون پوست ۴۵ هزار تومان است که کماکان بالاتر از نرخ مصوب قطعه بندی وزارت جهاد عرضه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    گرانی مرغ تازه باعث کاهش تقاضای مصرف و به تبع آن انباشت عرضه مرغ در بازار شده است. اگر قیمت مرغ تازه متعادل باشد با کاهش تولید و عرضه هم مواجه خواهیم بود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها