مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

قیمت مرغ ۸۰ هزار تومان نخواهد شد، احتمالا کمتر از ۶۵ هزارتومان باشد

در حالی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران معتقد است که احتمالا قیمت هر کیلو مرغ بعد از حذف ارز ترجیحی حدود ۶۵ هزار تومان شود، یک نماینده مجلس گفته است که با حذف ارز ترجیحی قیمت هر کیلو مرغ به ۸۰ هزار تومان خواهد رسید.

قیمت مرغ ۸۰ هزار تومان نخواهد شد، احتمالا کمتر از ۶۵ هزارتومان باشد

روز گذشته امیر آبادی فراهانی- نماینده مردم قم در مجلس که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت که که اگر ارز ترجیحی حذف شود، براساس پیش بینی‌های دولت قیمت هر کیلو مرغ ۶۰ هزارتومان و براساس پیش بینی مجلس قیمت مرغ ۸۰ هزار تومان خواهد شد.

در این راستا و در پاسخ به این سوال که آیا با حذف ارز ترجیحی قیمت مرغ به ۸۰ هزارتومان خواهد رسید یا خیر، حبیب اسدالله نژاد- مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: جلسات کارشناسی با وزارت جهاد و سازمان حمایت برگزار شد و در آن تشکل‌ها نظرات خود را اعلام کردند. سازمان حمایت نظرات خود را مطرح کرد. ولی آن جلسات خروجی قیمتی مشخصی نداشتند.

وی ادامه داد: قیمت مرغ تابع مولفه های تولید از جمله ذرت، سویا و جوجه یکروزه و...است. در ابتدا باید مشخص شود قیمت و نوع ارز و قیمت نهاده های تولید چقدر خواهند شد و سپس براساس آن قیمت نهایی را تعیین کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: البته براساس پیش بینی اولیه قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان نخواهد رسید و خیلی پایین تر از این عدد خواهد بود. صرفا این اعداد گمانه زنی بوده و پیش بینی ما کمتر از ۶۵ هزارتومان است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • ناشناس
    3

    چرت وپرت حرف چیه؟ ۸۰ نمیسشه ۶۵ میشه مسخره کردین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بر همون اساس که کالاها رو گرون میکنید ،موظف به بالا بردن یارانه هم باید صورت بگیرد!!!اگه قرار به هر کالا ۴۰الی ۵۰تومن اظاف شود،به مجموع کالاهایی که اظاف شده به همان مبلغ هم بایستی بر یارانه اظافه شود،در غیر این صورت ناعادلانه و دور از انصاف است!شما فرض کنید ۱۰عدد کالا هر کدام ۵۰درصد روش اظاف شود ،چه عددی به دست می اید ،و دولت میخواهد فقط ۹۰تومن پرداختی دهد،این کجاش به مقیاس عدالت نزدیکه!؟؟

    • 2

      با حساب سر انگشتی ،اگه ۲۰کالا حذف ارز شود ،مبلغ اظاف شده بعد حذف میشود به عبارتی ۱۰۰۰/۰۰۰/۰۰،در صورتی که به هر نفر ۹۰هزار تومن برسد،ایا دخل و خرج مردم با هم سازگاری داره؟؟!
      تازه این مبلغ حساب شده فقط عدد بعد حذف ۲۰کالاست ،و مبلغ قبلی کالاها که باید محاسبه و رو کالاها اظاف شود ،هنوز جمع نزدیم!!
      واقعا این ارز پر برکته و ما خبر نداشتیم!!!؛🤔🤔🤔🤔🤔🤔😏😏😏😏

    • ناشناس
      1

      خبر فوری ،این پیامهای ما رو (تحریم )نکن ،و گرنه مذاکره بی مذاکره!!!🤔😏😏😏😏

    • ناشناس
      2

      خبر فوری ،قرار شد همه (تحریمها)رو یکجا برداری !! گام در برابر گام ،ظالمانه است ! ۲تا تحریم دیگه رو ور دار !!!🤔🤔🤔🤔🤔😏🤐

    • ناشناس
      0

      اون عددی که در پیام قبلی بود رو تصحیح میکنیم.(۱۰۰/۰۰۰/۰۰) ریال.😅🤐

    • ناشناس
      0

      تازش هم این حساب سرانگشتی ،که براتون نقل قول کردیم بر حسب( ۱کیلو )میباشد!!!🤔😫😭😭😭😭😭🤕🤕🤕🤕😷🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑🚑

    • ناشناس
      0

      دوستان ما که رفتیم جا رزرو کنیم ،تا بعد😭🤐🙃🚑🚑🚑🛏 فعلا😘🤒

    • ناشناس
      1

      خبر فوری ،الباقی تحریمها چی شد،رفع تحریم نکردی!!؟🙃🤔🤐😭

    • ناشناس
      1

      خبر فوری ضرب العجل پیام های ما رو رفع تحریم کن!🤐😅😁

    • ناشناس
      1

      خبر فوری ،پیامهای ما رو منقطع نکن ،خواهشا .

    • ناشناس
      1

      بسم الله الرحمن الرحیم
      ما پیامبرانمان را با دلیلهای روشن فرستادیم وبا انها کتاب و ترازو را نیز نازل کردیم تا مردم به عدالت عمل کنند.و اهن را که در ان نیرویی سخت و منافعی برای مردم است فرو فرستادیم ،تا خدا بداند چه کسی به نادیده،او وپیامبرانش را یاری می کند.زیرا خدا توانا و پیروزمند است.
      سوره حدید ایه ۲۵

    • ناشناس
      0

      بسم الله الرحمن الرحیم
      و نیز به سبب ربا خواریشان و حال انکه از ان منع شده بودند،و خوردن اموال مردم را به باطل.و ما برای کافرانشان عذابی درد اور مهیا کرده ایم.
      سوره نسا.ع ایه ۱۶۱

    • ناشناس
      0

      بسم الله الرحمن الرحیم
      من بر خدای یکتا که پروردگار من و پروردگار شماست توکل کردم.و هیچ جنبنده ای نیست مگر انکه زمام اختیارش را او گرفته است.هر اینه پروردگار من بر صراط مستقیم است.
      اگر هم رویگردان شوید،من رسالت خویش را به شما رسانیدم و پروردگار
      من مردم دیگری را جانشین شما خواهد ساخت و هیچ به او زیانی نمی رسانید. زیرا پروردگار من،نگهبان همه چیزهاست.
      قران کریم سوره هود ایات ۵۶و ۵۷

    • ناشناس
      0

      به گفته مدیر عامل ،هر کیلو مرغ میشه ۶۵تومن ،خوب هر مرغ ۳کیلو متوسط اگه حساب بشه ،مبلغ ان میشود۱۹۵تومن،خوب این فقط یک کالا ،الباقی کالا ها ی دیگر واگر طبق مرغ حساب کنیم ،چقدر میشه؟!
      یعنی برای هر کیلو ۳۴تومن اظاف شده ،خوب مجموع کالاهایی که قراره حذف ارز بشن محاسبه کنید ،ببینین چقدر در میات؟از اونور با مبلغ ۹۰تومن(برای هر نفر) ترازو کنید ببینین جور در میات،ما که حساب کتابامون ضعیفه ،حتما یک نفر میتونه یه حساب سر ان
      گشتی کنه ببینیم ،باهم جور در میات یا نه؟؟بسم الله

    • ناشناس
      0

      خبر فوری این مطالبو برای شما میفرستم ،اگه نا حق گفتیم ،که هیچ ولی اگه حق پیگیر باش. ما بر اساس یک کالا ودر مقیاس هر کیلو و میانگین (۳)کیلو و به قیمتی که مدیر عامل مرغداران که مبنای ۶۵رو در نظر گرفته محاسبه میکنیم،هر کیلو مرغ ۶۵تومن بعد از حذف ارز ،۳کیلوی ان میشود۱۹۵تومن ،خوب اگر مرغ قبل حذف مثلا ۳۱باشد،البافی ان میشود،۳۴تومن ،حالا ۳۴ضرب میانگین ۳کیلو میشه ۱۰۲تومن ،حالا حساب شما بر مبنای ۲۰ کالا و ۳کیلو مطابق قیمت مرغ و اگر ضرب کنی مبلغی معادل۲۰۴۰۰۰۰۰در می اید،خوب برای هر نفر ۹۰تومن و بر مبنای خانوار ۴نفره میشود۳۶۰۰۰۰۰،خوب همین عدد ور تراز ۲۰۴۰۰۰۰۰(که فقط مبلغ بعد حذف کالا)بغیر از مبلغ اصلی کالای اولیه (بسنج)ایا با مصرف یک خانوار ۴نفره سازگاره؟اگر اشتباه برداشت کردیم که هیچ ولی اگر محاسبه ما درست است ،ایا این عدالت (حذف ارز۴۲۰۰)میباشد. با تشکر

  • جعفری
    1

    مگه یارانه ای که میخواهندبدهندمردم چیه والا یارانه نخواستیم با حذف ارزترجیحی ازاین بدبخترمیشیم مگه حالا که مرغ کیلوسی وپنج تومان هست مامیتونیم بخریم وای به روزی که بشه کیلوشصت وپنج تومان فقط خدا بدادمون برسه وبس یارانه رو بخواهندنفری نودهزارتومان بدهند خداوکیلی نود تومان پوله نود تومان یک کیلومرغ میشه

  • ناشناس
    2

    یعنی خاک تواون سرتون که بعداز40سال دون مرغ هم نمی تونیدتولیدکنید.

    نظرات شما -
    • زمان
      3

      براي توليد دان مرغ اب لازم است اب هم كه نداريم!!

  • خرمن
    3

    آقای رییسی آمد .بدبختی هم آمد .روحانی روحت شاد

  • ناشناس
    1

    دستتون دردنکنه خدانگذره ازتون

  • ناشناس
    1

    مردم باید بیشتر دقت میکردند

  • ایرانی
    2

    شما به جای حذف ارز ترجیحی ودادن یارانه به مردم از بابت گران شدن قیمت که نهایت باعث تورم وخنثی شدن اثر آن بر گرانی می‌شود، این ارزرا به جای آنکه به تجار بدهید به میزان تولید شده واقعی هر تعاونی تولیدی منطقه ای یا استانی مثلا مرغداران گوشتی تهران به یک حساب مشترک اعضا آن تعاونی اختصاص دهید تاخود نهاده را وارد کنند. با اینکار آنها برای کسب ارزبیشتر ترغیب به تولید، اشتغال وتوسعه خودوعلاوه برسرمایه گذاری تولید نهاده ازداخل خواهند نمود تا ارز خود را حفظ کنندوانقلاب بزرگی درتولید صورت خواهد گرفت که نتیجه آن کالای ارزان وفرصت شغلی برای مصرف کننده است. اشتباه دولت اینست که علی الرغم شعارش که حمایت از تولید است یا به دلالان وتجار پرداخته یا با دادن یارانه نقدی به مردم منابع را هدر داده وهمیشه مثل یک قورباغه از صنف تولید پریده وانگار وجود خارجی ندارند. روش اختصاص ارز به پروژه‌های عمرانی درکنار پرداخت ریالی به کارکرد پیمانکار روش بسیار موفقی بود که درطرحهایی مانند توسعه نیشکر خوزستان باعث سرعت بخشیدن بسیار چشمگیر به اتمام پروژه هابه دلیل تجهیز آنها به ماشین آلات جدید با ارز دولتی بود. آنزمان دلاردولتی 70 ریال ودلار آزاد 450 ریال بود. لذا مسیر اختصاص ارز را به میزان تولید واقعی اختصاص دهید نه فرض بر تولید اسمی فلان مرغداری.دلیل شکست ارز ترجیحی اینست که اجرای ورود نهاده را به تجار دادید که سودشان در هدردادن نهاده به صورت فاسد شدن درگمرک ویا رفتن نهاده به بازارسیاه ویا قاچاق است تا دولت رامجاب به واردات نهاده وبا ضربه ای که به تولید میزنند دولت را مجبور به وارد کردن اصل محصول مثلا مرغ یخی کند چون هرچه بیشتر وارد کنند بیشتر منفعت می‌بینند.

  • ناشناس
    0

    اگر مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان بشود ،ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران چنان صف های عریض و طویلی تشکیل خواهند داد که موجب تعجب همگان حتی مسئولان خواهند شد . اجرکم عندالله

  • محمد
    2

    چه ارزون وخوب و مناسب خدارو شکر ارزون شد!!!!!

  • شیرتوشیر
    0

    یعنی۶۵هزارتومان ارزونه چقدر شما وقیح هستید دنبال دزدی تو روز روشن از جیب ملت ایران هستید شما فکر می کنی مردم ساکت میشینن

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      همیشه به مرگ میگن که به تب راضی شید!...مقصر من و شما هستیم که همیشه از اینها رودست میخوریم...قبول کن

  • مسؤل
    1

    مرغ ٣٥٠٠تومانى سي هزارتومان شد ،آب ازآب تكان نخورد الان هم بشه ٦٥٠٠٠يا٨٠٠٠٠ هيچ مهم نيست تو اين مملكت هركى داره ميخره ،هركى هم نداره به درك اين حرف مسؤلين است والسلام

  • ناشناس
    4

    نمایندگان جلو حذفاین ارز را نگیرند واقعا مملکت از هم می پاشد چرا بعضی ها اینقدر مغرورند وخودشون رو به خواب زدن که مردم راضیند وتحمل میکنند واقعا اینجور نیست الان دارن با مرگ دست وپنجه نرم میکنند اگر این تورم پیش بیاد هرآدم گرفتاری بعد از نا امیدی تکانی به خودش برای نجات میدهد باید از تکان آخر مردم بترسید گزارشگران گزارشات دست چین تهیه میکنند ومسولین را برای تصمیمات به اشتباه می اندازند مجلس به دفاع از مملت ونظام بر خیزد

  • شرمنده ملت
    0

    تواین۴۳سال هر مسولی بیشتر بتونه جیب ملت رو بزنه وصدای ملت در نیاد اون به حاکمیت نزدیک تره مثل ریسی این آقا تواین چند ماه گرونی رو چند برابر کرده مردم رو به خاک سیاه نشونده الان با وقاحت تمام باز دنبال دست درازی به جیب مردمه

  • ناشناس
    1

    اکثریت مردم قیمت مرغ منجمد کیلویی ۲۰ هزار تومان را می گویند گران است و خرید آن در توان شان نیست آنوقت شما دعوای زرگری سر افزایش قیمت مرغ تازه بین ۶۵ تا ۸۰ هزار تومان راه انداخته اید؟! اف و نفرین و لعنت بر شما!

  • عباس
    1

    به فکر مردمی که کار ازاد دارند باشید فقط کارمندان وحقوق بگیران دولت در نظر نگیرید که هنش حقوقشان زیاد می کنید

    نظرات شما -
    • انصاف داشته باش
      0

      آخر با انصاف ، چرا فقط روزت به پنج تومن حقوق کارمند میرسه

  • پیشگو
    1

    بکشید ما را...
    داداشی که میگی مرغ ۸۵ تومان نمیشه، وقتی از ۱۵۰۰ اومده ۳۵ تومن، ۸۵ که سهله بالاتر هم می‌ره.
    تاریخ ایران نشون داده هر روز بدتر از دیروز...

  • ناشناس
    0

    خدا ریشه ظلم و ظالم را بخشکاند....‌

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه...تا من و شما به ظلم رضایت دادیم خدا هم کاری برای ما نخواهد کرد این مطلب بارها از طرف بزرگان دین گفه شده

    • ناشناس
      0

      امین

  • ناشناس
    1

    مگه دولت نگفته به اذای حذف هر کالا همون قدر هم به یارانه اظاف میشه ،هر جور حساب و کتاب کردیم ،به عددی که قرار به یارانه اظاف بشه ،نمیخونه🤔یا حساب کتاب ما ،با هاله ای از ابهام پر شده ،یا اینکه (اونی که )محاسبه کرده (یارانرو)به نرخ ۲۰سال پیش حساب کرده و حذف ارز و به سال ۱۴۰۰محاسبه!!!!؟🤔🤔🤔🤔🤕🤕🤕😷😏

  • احمد
    2

    اگه بخواهن قیمت مرغ رو افزایش بدن به همان اندازه باید یارانه رو افزایش بدن مثلا یک خانواده ماهیانه دو تا مرغ بخوره حداقل ۸۰ تومان به نرخ یارانه اضافه کنن وهمه چیزها اصلا یکسره اش کنیم به هرنفر ماهیانه ۲ میلیون بده هرکسی هرچیزی دوست داشت بخوره

  • دن کیشوت
    0

    به مرگ میگیرند تا به تب راضی شویم، این است سیاست صاحبان عمامه

  • ناشناس
    0

    این ملت میتوانند بخرند و تحمل کنند ، تازه اگر قرعه کشی هم به آن اضافه شود هبجانش بیشتر هم میشود

  • ایمان
    0

    اگر ارز ترجیهی قطع بشود حتما ما در کالاهایی که تا الان این ارز رو دریافت میکردن افزایش قیمت خواهیم داشت....یک از مزایای این اقدام بسته شدن راه دزدی خیلی از مسئولین هست...اگرچه در این مملکت بلبشو اونها دوباره راهی برای دزدی پیدا میکنند...فقط گرونی واسه مردم به جا میمونه...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همین کم دادن (ارز) یارانه،وبی انصافی در توزیع ان ،یک نوع دزدی و خیانت به مردم هست،شاید جناب رییسی ،خبر ندارن ،ولی اونایی که دورو ورش هستند که باید بدونن!اگه تا الان نمیدونستند،ما از همین تریبون بهشون اعلام کردیم ،و فردا دیگر بهانه ای نیست. در ضمن توزیع کالا برگ ،طبق سنواتهای پیشین ،دلال بازی ،فساد،احتکار و گرانفروشی میاره ،اینهم در همینجا تذکر میدیم که فردا نگن ،ما خبر نداشتیم.تمام. خبر فوری سانسور نکن (برادر یا خواهر)ما.

  • یکی از مردم
    0

    مسخره است! توی همین صفحه سوال افزایش حقوق یا مهار تورم رو مطرح کردید اینهم جوابتون!!!!...هیچ مهار تورمی درکار نخواهد بود با شعار مهار تورم حقوقها رو هم سرو تهش رو میزنند و بازهم سر مردم کلاه گشاد

  • ناشناس
    1

    نمایندگان مجلس شهامت نداشتن بودجه حهنمی ۱۴۰۱ رو رد کنن.

  • ن
    0

    لیاقت ما ملت همین دزدان و انگلها هستند نه بیشتر

  • رقصنده با شغال
    1

    خاک تو سر این ملت قدر نشناس چ اشکال داره امنیت خودتون با مرغ عوض نکنید .انشالله با روزه گرفتن اختلاسهای آقایون جبران میشه😢😢😃😃

  • بنده خدا
    0

    مرغ بشه کیلویی ۲۰۰هزار مردم همیشه در صحنه میخرن.یاد اون شهر افتادم که پادشاه چندتا مأمور نره خر گذاشته بود دروازه شهر که مردم رو اذیت بکنن بلکه شاید یکی پیدا بشه اعتراض بکنه.آخه هزار جور بدبختی سر مردم آورده بود ولی مردم اعتراض نمی‌کردم.پادشاه گفت شاید با این کار یکی پیدا شد یه کوچولو معترض شد.دید یه پیرمرد داد زد که اعتراض دارم. پادشاه خوشحال شد. گفت پدر جان بگو پیرمرد قصه گفت. ای شاه ما گرفتاریم اگه زحمت نمیشه دستور بده چندتا مأمور بیشتر بیاد که کار ما زودتر راه بیفته.که کمتر تو صف بمونیم. عزیزان متوجه که شدید اصل قصه چیه. بله حتمأ فهمیدین.

  • زمان
    0

    مرغ پر!!!!!

  • ناشناس
    0

    آفرین با همین دست فرمون جلو برید. نتیجه اش را خواهید دید

  • احمد
    0

    خدایا بحق محمد پیغمبر بحقت ریشه حاکمانی که باسم دینت اینطور باین ملت مظلوم ظلم میکنند را بسوزان انشاله بززودی شاهد خواهیم بود

  • ناشناس
    0

    ای خاک تو سرتان با این مملکتداريتون

  • ن.ه
    0

    نخرید بمونه بگنده

  • عدالتخواه
    0

    این است دولت و مجلس انقلابی(مثل سمند که میگفتن این است خودرو ملی که انگلیسی از اب در امد) قابل توجه ارزشی های محترم که سنگ دولت و مجلس انقلابی به سینه میزدن پنج کاندیدای ریاست جمهوری الان در راس این دولت هستن اگه تنها بودن که.........

  • هموطن
    0

    نمي دانم وضعيت مملكت تا كجا پیش، می رود آنانی که صبحانه و نهار از سفره بیت المال می خوردند چه دردی دارند که بدبخت بیچاره کارگر سر خیابان یک کار هست یک روز نیست چگونه شکم خود وخانواده اش سیر کند آقایان تیم اقتصادی هر روز یک چیز تصویب می کنید سفره مردم کوچک می کنید واقعا این قدر بی سواد هستید بجای حذف و افزایش قیمت کالا اساسی و غیره دادن بن خرید تا آن کارگر و بیچاره بتواند شکم خانواده اش سیر کند نه اینکه افزایش کالا و خدمات. مرغ ۶۰ هزار تومان مگر ارزان است می گوبید ۸۰ نمی شود ۶۰ هزار تومان. اینکار کار شما با صد انقلاب یکی می دانم او دنبال ناراضی کردن مردم و شما همین کار دارید انجام می دهید اما با روش دیگر تنها راه ثابت نگهداشتن قیمت ها تا مردم بیچاره نفسی بکشند والله این اخرین رای دادن مردم ممکن باشند بخاطر سید اولاد پیغمبر اعتماد کردند نکنید اینکار باعث دلسرد کردن مردم شوند خودتان می دانید خیلی ها در رای شرکت نکردند عده ای بخاطر ساده زیستی ایت رئیسی امدند جلو ممکن دیگر نخواهند امد بفکر باشید انقلاب بخطر نیاندازید مثل جنگ مجبور شدیم جنگ تمام کنیم این شهید و غیره. روز قیامت پیش خداوند متعال باید حساب بدهید

  • زمان
    0

    اكر مرغ گرون بشه مردم نميتونن مرغ بخرن در نتيجه مرغ داري ها تعطيل ميشن مرغ فروشي ها تعطيل ميشن و هزاران نفر بيكار ميشن

  • آشنا
    0

    چرا خودتان را اذیت میکنید قیمت را رند کنید خدا بده برکت کیلویی 100 هزار تومان چون دیگه پول خرد هم لازم نیست .

  • فهیمه
    1

    خدایش حالت بکشید به فران باید خودتونو زیر خاک کنید مردم مرغ شد کیلوی ۳۵ تومن قدرت خرید نداشتن الان با این قیمت‌میتونن بخرن
    جمع کنید کاسه وکوزه تونو گورتونو رو گم کنید دست از سر این ملت بدبخت بردارید

  • ناشناس
    0

    در آرزوی خرید یک عدد مرغ هستم

  • ناشناس
    0

    صدای کسی شنیده نمیشود حقشونه به مردم سر کوفت بزنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها