5+1 نکته که به سالم ماندن موهای بلند شما کمک خواهد کرد

اگر شما موهای بلندی دارید باید بدانید که با بلندتر شدن امکان آسیب به آن بیشتر می‌شود چون مو تنها از ریشه مو تغذیه می‌شود و در واقع ممکن است ویتامین و پروتئینی به انتهای موها نرسد.

5+1 نکته که به سالم ماندن موهای بلند شما کمک خواهد کرد

کاری که می‌توانید برای موهای بسیار بلندتان انجام دهید این است که بیش از موهای کوتاه از آنها مراقبت کنیم و مدل مراقبت کردن از موی بلند نیز بسیار با موی کوتاه تفاوت دارد. و بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه باید از موی بلند مراقبت کنند. همین موضوع می‌تواند به موهایتان آسیب بزند و از زیبایی آن بکاهد. برای آنکه بتوانید موهای خود را در عین بلند بودن زیبا و سالم نیز نگه دارید و آنها را از شر موخوره ها حفظ کنید باید بتوانید روش های مراقبت از موی بلند را به خوبی یاد بگیرید و آنها را انجام دهید تا آسیبی به موهای تان نرسد.

ما در اینجا می‌توانیم به شما چند روش کاربردی برای محافظت بیشتر از موهایتان بیاموزیم. برای یاد گرفتن این روش ها تا انتها با ما همراه باشید.

1. از کرم مو یا ماسک مو استفاده کنید

از آنجایی که موهای بلند راحت‌تر آسیب می‌بینند و میزان مواد مورد نیاز ساقه مو کمتر به انتهای مو می‌رسد بهترین کار این است که جلوی خشک شدن مو را بگیریم و این کار را می‌توانیم به وسیله آبرسانهای مو انجام دهیم. در واقع با آبرسانی عمیق به مو می‌توانیم به نوعی موهای خود را درمان کنیم تا دچار موخوره نشود و همچنین پس از مدتی خورد نشود. زمانی که موهای بلند را سشوار می‌کشید یا از اتوی مو استفاده می‌کنید ممکن است موهایتان آن آسیب جدی ببیند به همین دلیل باید قبل از استفاده از از این وسایل حتماً از یک آبرسان مناسب به مو و یا یک روغن مو یا انواع کرم موها استفاده کنید تا رطوبت لازم به مو برسد و ساقه مو تخریب نشود.

2. کش موها بسیار آسیب رسان هستند

بسیاری از خانم های جوان از کش موهای مختلفی استفاده می‌کنند و دوست دارند همیشه موهایشان یکدست و جمع شده باشد و از پراکنده بودن موهایشان کلافه می‌شوند. بیشتر این افراد از کش سر یا کلیپس برای جمع کردن موهای شان استفاده می‌کنند و موها را بسیار محکم در بالای سر می‌بندند تا جلوه زیبایی داشته باشد. این کار باعث می‌شود که شما طاسی جلوی سر بگیرید. برای آنکه بتوانید موهای سالمی داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم به جای استفاده از کش سرهای مختلف از سیم پیچ های پلاستیکی که جدیداً وارد بازار شده استفاده کنید تا زمان درآوردن کش‌‌سر موهایتان کنده نشود و آسیبی به ریشه موهایتان وارد نشود.

3. در استفاده از رنگ مو احتیاط کنید

کسانی که موهای بلندی دارند باید در استفاده از رنگ مو احتیاط کنند. همان طور که گفته شد زمانی که موها بلند می‌شوند ممکن است مواد مغذی به انتهای ساقه مو نرسد و زمانی که شما موها را رنگ می‌کنید ساقه مو دچار خشکی شدیدی خواهد شد و حتماً نیاز به کراتینه شدن خواهد داشت و احتمال بروز موخوره و خوب شدن انتهای موها بسیار بیشتر از کسانی است که موهای کوتاهی دارند. اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید بهتر است است ابتدا آنها را کمی کوتاه کنید و یا اینکه پس از رنگ کردن انتهای مو را به میزان ۵ تا ۱۰ سانت قیچی بزنید. شاید اینطور به نظر نرسد اما قیچی دوست خوبی برای موهای شما می باشد و زمانی که موهایتان را کوتاه می‌کنید مو سالم تر به نظر می رسد و موخوره‌های آن گرفته می شود.

رنگ مو و رنگ ابرو خصوصاً رنگ‌هایی که نیاز به دکلره دارند مانند رنگ‌های دودی کاراملی یا زیتونی می‌توانند باعث آسیب بیشتر به موهای بلند شوند اما اگر رنگ کردن توسط یک آرایشگر متخصص انجام شود و پس از آن کراتین انجام شود هیچ مشکلی برای موهایتان به وجود نخواهد آمد و اتفاقاً بسیار زیبا هم به نظر خواهد رسید. البته با توجه به قیمت می­تواند شما را از رنگ کردن موهای بسیار بلند باز دارد چون هرچه مو بلند تر باشد هزینه ­ای که بابت رنگ مو و کراتین می‌پردازید به همان میزان بیشتر خواهد شد بنابراین اگر نمی­توانید هزینه زیادی برای موهایتان بپردازید بهتر است تنها با خرید یک رنگ مو قیمت مناسب و خوش رنگ به زیبایی موهای خود آسیب نزنید.

4. برس یا شانه

کسانی که موی کوتاهی دارند عموما از شانه به جای برس استفاده می‌کنند و شانه بیشتر مناسب موهای کوتاه است اما کسانی که موهای بلندی دارند باید از برس‌های نرم برای شانه کردن موهایشان استفاده کنند. پزشکان می‌گویند زمانی که موهایتان خیس است بهتر است که آنها را شانه نکنید اما اگر شما موی بلندی دارید می‌توانید با استفاده از یک کرم مو و یک برس مناسب ابتدا موهای خود را چرب کرده و پس از آن برس کنید. و زمانی که موهایتان خیس است از برس‌های دندانه دار به هیچ عنوان استفاده نکنید چون باعث کنده شدن مو و یا نصف شدن مو خواهد شد. برای راهنمایی بهتر به این مطلب مراجعه کنید.

5. پس از حمام موهایتان را به هم نمالید

بسیاری از افراد زمانی که از حمام خارج می‌شوند موهایشان را با یک حوله می‌پیچند و پس از اینکه رطوبت موهایشان تا حدی گرفته شد به وسیله حوله سعی می‌کنند موهایشان را به یکدیگر بمالند تا خشک شود. این کار به هیچ عنوان صحیح نیست و باعث آسیب رساندن به ساقه و همچنین ریشه مو می‌‌شود. بهترین راه خشک کردن مو استفاده از سشوار آن هم از فاصله حداقل ۳۰ سانتیمتر می‌باشد. با مالیدن موها به هم احتمال بروز موخوره در موهای شما بالا خواهد رفت به همین دلیل زمانی که می‌خواهید آب موهای خود را بگیرید بهتر است تنها حوله را روی موهای خود گذاشته و پس از یک ربع برداریم و سپس از کرم مو یا روغن مو استفاده کنید تا برای شانه کردن دچار مشکل نشوید و پس از آن می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

6. شامپو ها

عموما کسانی که موهای بلندی دارند دچار ریزش مو نیز خواهند شد و دلیل این ریزش سنگین شدن کف سر به دلیل وزن مو می‌باشد. این افراد می‌توانند با استفاده از تهیه شامپوهای ضد ریزش مو از برندهای معتبر و با موافقت پزشک متخصص از ریزش موهای خود جلوگیری کنند

البته یکی دیگر از مواردی که باعث ریزش مو می‌شود چربی بیش از حد موها می‌تواند باشد. کسانی که موی بلندی دارند عموما به دلیل سختی شستشو از شستن آن گلایه می‌کنند. این چربی کاذب موها می‌تواند باعث ریزش آنها نیز باشد. شامپوهای ضدریزش و ضدشوره مو می‌توانند از بروز مشکلاتی مانند ریزش شدید مو جلوگیری کنند.

اگر موی بلندی دارید با دقت در مراقبت از آن و حفظ زیبایی آن به زیباتر شدن خودتان کمک کنید و از عواملی که باعث آسیب به موهایتان می­شوند پرهیز کنید تا موهایی سالم و بدون موخوره داشته باشید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها