9 نکته مهم و کاربردی برای استخدام شدن در دوران کرونا!

پاندمی کووید-19 و لزوم قرنطینه و فاصله ‌گذاری اجتماعی لطمات جبران ‌ناپذیری به کسب ‌و کارها زد؛ بسیاری از شرکت ‌ها مجبور به تعدیل بخشی از کارکنان خود شدند و شرکت ‌های متعددی نیز به دورکاری روی آوردند.

9 نکته مهم و کاربردی برای استخدام شدن در دوران کرونا!

با توجه به همه این عوامل، به نظر می‌ رسد کاریابی و استخدام جدید در چنین شرایطی به مراتب دشوارتر و چالش ‌برانگیزتر شده باشد. اما اگر راه و رسم جستجوی کار در دنیای کرونا را بلد باشید می ‌توانید شغل مناسبی برای خود پیدا کنید و استخدام شوید. در این مقاله در مورد 9 نکته مهم صحبت می ‌کنیم که به کمک آن ‌ها می ‌توانید هرچه سریع ‌تر در شغل دلخواهتان استخدام شوید.

1- برای دورکاری آماده‌ شوید!
با توجه به شرایط فعلی، بسیاری از افراد، از جمله کارمندانی که تحت استخدام دولتی هستند بخش عمده کارها را به صورت دورکاری و آنلاین انجام می ‌دهند. دور بودن از همکاران و فضای کار، محدود بودن ارتباطات به پلتفرم ‌های آنلاین و لزوم مدیریت زمان و خطر از بین رفتن مرز کار و زندگی شخصی از جمله نکات چالش ‌برانگیز مشاغل دورکاری هستند.

تعداد مشاغل دورکاری آن‌قدر زیاد شده که حتی می ‌توانید در سایت‌ های استخدامی، با استفاده از فیلترهای جستجو تنها به دنبال موقعیت‌ های شغلی دورکار بگردید. این مسئله فرصت مناسبی برای کارجویان شهرستانی فراهم کرده تا بتوانند برای موقعیت ‌های استخدام شهر تهران نیز درخواست ارسال کنند.

2- توانایی‌ های خود را محدود به یک شغل نکنید!
اگر بازار کار صنعت و شغلی که پیش از کرونا در آن مشغول به کار بودید لطمات زیادی دیده می ‌توانید به گزینه‌ های دیگر و مشاغل مرتبط نیز فکر کنید. مطمئناً هرکسی با هر سطحی از توانایی می ‌تواند در مشاغل مختلفی موفق شود؛ پس ابتدا به دنبال موقعیت های شغلی مشابه در صنایع دیگر بگردید یا مشاغل جدیدی که با مهارت‌ ها و علاقه‌مندی‌ های شما سازگار است را نیز مدنظر قرار بدهید.

3- از سایت های کاریابی معتبر استفاده کنید

در حال حاضر پلتفرم‌ های متعددی مثل سایت ‌های استخدام آنلاین، کانال‌ های تلگرامی و واتساپی، فروم‌ ها و ... برای کاریابی وجود دارند و جستجو در تمامی آن ها باعث اتلاف وقت و طولانی ‌تر شدن فرآیند کاریابی شما خواهد شد. پس بهتر است به سراغ بهترین و معتبرترین سایت‌ های کاریابی بروید و به طور متمرکز به دنبال موقعیت‌ های شغلی دلخواه بگردید. وب‌ سایت ‌های استخدام آنلاین مثل جاب ویژن به دلیل تعداد آگهی‌ های استخدامی بالا، همکاری با سازمان‌ ها و شرکت‌ های معتبر و خدمات و امکانات متعدد برای کارجویان، مرجعی جامع و مطمئن برای جستجوی کار و استخدام شدن هستند.

4- تأثیر جادویی شبکه‌ سازی را نادیده نگیرید!
شبکه ارتباطات همواره یکی از ابزارهای قدرتمند برای موفقیت در دنیای کسب ‌و کار بوده؛ اما در دنیای کرونا این ارتباطات، به‌ ویژه از نوع آنلاین، اهمیتی بیش ‌از پیش پیدا کرده است. در روزگاری که جستجوی کار دشوارتر شده شبکه ارتباطات می ‌تواند کمک زیادی در پیدا کردن کار و استخدام شدن شما بکند. پس اگر تا الان ارتباطات زیادی نداشته ‌اید همین امروز اکانت خود در شبکه‌ های اجتماعی به ویژه لینکدین را آپدیت کنید؛ با فعالان و افراد مطرح در حوزه شغلی خود ارتباط برقرار کنید و شبکه ‌ای قدرتمند از ارتباطات شغلی برای خود ایجاد کنید.

5- به دنبال تقویت توانمندی و کسب مهارت های جدید باشید
در دنیای مدرن، کسب مهارت‌ های جدید و رشد و پویایی لازمه موفقیت در مسیر شغلی است. این امر در دوران کرونا نیز اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند؛ پس از فرصت استفاده کنید و هرچقدر می‌ توانید مطالعه کنید؛ در کلاس ‌های و دوره‌ های آموزشی آنلاین شرکت کنید و دایره توانمندی‌ ها و مهارت‌ های خود را گسترش بدهید. این مسئله حتی می ‌تواند به تغییر مسیر شغلی و انتخاب یک شغل جدید نیز به شما کمک بسزایی بکند. به عنوان مثال در حال حاضر آگهی ‌های زیادی برای استخدام برنامه نویس وجود دارد و مشاغل این حوزه، به جز مهارت و دانش کدزنی، نیازی به مدرک تحصیلی خاصی ندارند.

6- رزومه حرفه ‌ای و استاندارد؛ لازمه کاریابی در دنیای مدرن!

رزومه به منزله اولین مواجهه کارفرما و منابع انسانی با شما و توانمندی‌ های شماست؛ بنابراین رزومه باید آن ‌چنان کامل و استاندارد باشد که در همان نگاه اول، کارفرما را متقاعد به همکاری و استخدام شما بکند. اگر هنوز رزومه ندارید یا استاندارد بودن قالب رزومه خود مطمئن نیستید برای ساخت رزومه از سرویس رزومه ساز رایگان استفاده کنید و رزومه ‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی برای خود بسازید.

7- صبر و پشتکاری داشته باشید
شاید جستجوی کار در دنیای کرونا کمی سخت ‌تر شده باشد اما به هیچ وجه نباید ناامید شوید و با صبر و پشتکاری به جستجوی خود ادامه دهید. اگر برای چند آگهی شغلی، رزومه فرستادید و هنوز با شما تماس گرفته نشده ناامید نشوید و به جستجو و ارسال رزومه برای موقعیت‌ های شغلی دیگر ادامه دهید. روند جذب و استخدام به ویژه در سازمان‌ های بزرگ ممکن است کمی طولانی باشد و بررسی تمام رزومه‌‌ ها، گزینش متقاضیان و تماس با کارجویان منتخب چندین هفته به درازا بکشد.

8- مشاغل موقت و پاره وقت را نیز مدنظر قرار دهید
در حال حاضر بسیاری از کسب‌ و کارها و صنایع مرتبط با بهداشت، خدمات و لجستیک موقعیت‌ های شغلی موقت و پاره‌وقتی دارند که می ‌توانند برای شما مناسب باشند. بنابراین اگر هنوز نتوانسته ‌اید شغل تمام وقت ایده آلی برای خود پیدا کنید شاید بد نباشد موقعیت‌ های پروژه ‌ای و پاره وقت را نیز در نظر بگیرید و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

9- آماده مصاحبه آنلاین هستید؟
مصاحبه شغلی نیز این روزها به صورت آنلاین برگزار می ‌شود و برای موفقیت در این جلسه، باید راه و رسم مصاحبه آنلاین را بلد باشید. اگر به مصاحبه آنلاین دعوت شدید قبل از هرچیز باید مقدمات فنی و شرایط لازم برای چنین جلسه ‌ای را فراهم کنید.

اینترنت با سرعت بالا، اطمینان از عملکرد صحیح دوربین گوشی یا لپتاپ، ساخت اکانت در پیام‌رسان ‌هایی مثل اسکایپ، واتساپ، زوم و مانند آن، فراهم کردن شرایط ساکت و آرام برای برگزاری جلسه و آمادگی برای سؤالات احتمالی ازجمله نکات مهم قبل از جلسه هستند.

پوشیدن لباس مناسب یکی از نکات مهم در موفقیت در جلسه مصاحبه آنلاین است. درست است که شما در محیط راحت منزل هستید؛ ولی برای حضور در جلسه آنلاین باید همان لباسی را بپوشید که در جلسه مصاحبه حضوری می ‌پوشیدید.

جمع ‌بندی
بیماری همه ‌گیر کرونا تغییر و تحولات عظیمی در سبک زندگی، ارتباطات و کار کردن انسان‌ ها ایجاد کرده؛ به طوری که حتی پس از پایان این دوره نیز مطمئناً اثرات آن تا مدت‌ ها بر جای خواهد ماند. بااین‌حال، چاره ‌‌ای نیست جز آنکه خود را به سرعت با شرایط و تغییرات جدید سازگار کنیم و بتوانیم همچنان مسیر رو به رشدی را در زندگی شغلی داشته باشیم.

در سایت استخدام جاب ویژن هر روزه صدها آگهی استخدام و موقعیت شغلی جدید مربوط به سازمان‌ های معتبر و بزرگ منتشر می ‌شوند. امیدواریم با رعایت نکاتی که در این مقاله گفتیم و بررسی آگهی‌ های استخدام بتوانید هرچه زودتر در شغل دلخواه و موردنظرتان استخدام شوید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها