آیا تخم مرغ گران می‌شود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: وزارت جهاد کشاورزی با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری موافقت کرده، ولی این قیمت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

آیا تخم مرغ گران می‌شود؟

ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۸ هزارتومان است، گفت: به دلیل اینکه بازار کشش ندارد میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری‌ها ۱۶هزار و۵۰۰ تا ۱۶هزار و۶۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ در آذرماه سال ۱۳۹۹، ۱۴هزار تومان بود که حدود یک ماه پیش معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی و معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی با قیمت ۱۷ هزار و۳۰۰ تومان موافقت کردند ولی به دلیل اینکه قرار است دولت عوض شود هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین نهاده‌ها در مرغداری ها به چه صورت است؟ گفت: در ارسال نهاده‌های دولتی تاخیر زیادی وجود دارد؛ به طوری که نهاده‌ای که باید یک هفته تا ۱۰ روز به دست مرغدار برسد بعضا دو تا سه ماه طول می کشد. در این مدت مرغدار مجبور است نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کند.

وی در ادامه تشریح کرد: در حقیقت می‌توان گفت نهاده وجود دارد ولی بارگیری و ارسال آن با تاخیر است. در نهایت مرغدار باید دوبار هزینه کند. یک بار برای دریافت نهاده دولتی در سامانه بازارگاه و دیگری در بازار آزاد.

نبی پور در پایان به افزایش کرایه‌های حمل و نقل نیز اشاره کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • مرغ شیطون بلا
    0

    وقتی جناب مرغ کیلو۵۰تمنه قراره تا۱۰۰تمن بره خاک برسرش که تخمشو گرون نکنه ارزون بفروشه

  • ناغولا
    0

    اخه اینم شد مملکت داری هروز از خواب بیدار میشی قیمت‌ها عوض شده میگم چطوره روزی به نوبت یه ایرانی مسول حکومت باشه اینجوری بهتر اداره میشه!

  • ابوم
    0

    امروز در شهر اراک تخم مرغ با شانه خریدم کیلویی 20000 تومان

  • ناشناس
    0

    روحانی وعواملش درحال شخم زدن ایران هستند چون مطمئن هستند که با آنها برخورد نمی شود وبا این بزر ها که میکارند میخواهند در دولت جدبد برداشت کنند که فقط مردم فقیر ونیازمند تاوانش را میدهند

  • اب
    0

    بله/ تا اخر سال مطمئن باشید. جنسی نمی ماند که گران نشود. / چه تقلایی می کند صدا و سیما برای نشان دادن واقعیت و غش کردن به سمت مردم/ خخخخخخهههههه

  • محمدی
    0

    چرا گران نشود ؟ مگر تخم مرغ چیش کمتر از بقیه است ؟ به هر حال مردم باید هزینه ی رفتن به بهشت ( با زندگی کردن در ایران ) را بپردازند ...

  • دن کیشوت
    0

    به زودی با مدیریت آقای رییسی،مرغها روزی ده تخم سه زرده خواهند گذاشت و روزی یک شانه تخم‌مرغ و دو عدد مرغ چاق و چله و یک کیسه برنج ایرانی اصل،به صورت کاملاً رایگان در اختیار هر خانواده قرار خواهد گرفت،تا اینکه ملت ایران بدون دغدغه شکم،تمام حواس خود را متوجه توطئه های دشمنان کنند.

    نظرات شما -
    • دون خوان
      0

      بله همینطوردولت رییسی قول داده به هرایرانی ماهی یک کیلوطلا سه کیلو نقره بدهدباامدن رییسی ملت ایران دررفاه صدرصدی قرارمیگیردوکمیته امداد وبهزیستی برچیده می شود

  • آ
    0

    ایا‌درهمه‌جای‌دنیا‌باگران‌کردن‌اجناس‌حکمرانی‌میکنند؟

  • کیو
    0

    به هیچ عنوان گران نمیشه قرار بر این شد مرغاهمکاری کنند تولید ببرن بالا .

  • مرغ
    0

    خودم گران شدم تخمم بایدگرانتربشه یک کلام کوتاه نمیام لازم نیست فکرکنید

  • ناشناس
    0

    شما بفرماین چی گران نشده همه ب نوبت پشت سرهم چندین مرحله گران میشه کمیاب میشه مچکریم روحانی

  • کمند
    0

    از این به بعد خوردن تخم مرغ میشه آرزو.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها