مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین با ثبت رقم مصرف ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین، همزمان با افزایش ترددهای بین‌شهری در روزهای پایانی تابستان خبر داد.

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

 علی‌اکبر نژادعلی در این باره گفت: رکورد مصرف روزانه بنزین در روزهای پایانی شهریور ماه، همزمان با افزایش ترددهای بین شهری و درون شهری به ویژه مناطق شمالی و شمال شرق کشور درحالی شکسته شده است که میانگین مصرف بنزین از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون، 122 میلیون لیتر بوده است.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال (122 میلیون لیتر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (شهریور 1401)، حدود 12 درصد و برابر 13 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به مصرف بسیار بالای بنزین طی روزهای اخیر و لزوم سوخت‌رسانی به موقع و مناسب به جایگاه‌های عرضه سوخت تاکید کرد: با توجه به افزایش تردد جاده‌ای و خیل بسیار عظیم مسافران مسیرهای شمالی و شمال شرق کشور، از رانندگان درخواست می‌شود با تسهیل در عبور و مرور، مسیر تردد را برای نفتکش‌های حامل سوخت باز بگذارند تا سوخت موردنیاز مردم، در زمان مناسب به مبادی عرضه منتقل شود.

طبق اعلام وزارت نفت، نژادعلی تصریح کرد: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ستاد و تمامی مناطق کشور در وضعیت آماده‌باش جهت سوخت‌رسانی مناسب به نیروگاه‌ها (با توجه به شروع فصل سرما) و مجاری عرضه بوده و همچنین تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت در تمامی نقاط کشور، پیمانکاران و رانندگان نفتکش‌های جاده‌پیما در آماده‌باش کامل جهت عرضه مناسب سوخت در روزهای پایانی تابستان هستند.

وی از مردم درخواست کرد: با توجه به افزایش ترددهای جاده‌ای و افزایش مصرف سوخت و احتمالا شلوغی جاده‌ها، نهایت همکاری را در مدیریت مصرف سوخت به عمل آورند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    بابت سفربه دوست عراق مصرف شد

  • 🐜
    0

    من نه اتومبیل دارم نه موتور سیکلت یارانه بنزین من را چه کسانی دزدیدند

  • سیاوش سلطان
    0

    بنزین قاچاق می شود وقتی قیمت یک لیتر بنزین در کشورهای همجوار پنج تا ده برابر قیمت یک لیتر بنزین در ایران است چرا مافیا حال نکنه ⁉️

  • سیاوش سلطان
    0

    بنزین قاچاق می شود وقتی قیمت یک لیتر بنزین در کشورهای همجوار پنج تا ده برابر قیمت یک لیتر بنزین در ایران است چرا مافیا حال نکنه ⁉️
    مدرک میخوای 👇
    بنزین در پاکستان معادل 59 هزار تومان در هر لیتر است. پس از آن ارمنستان با هر لیتر ۵۳ هزار تومان، ترکیه با هر لیتر ۴۹ هزار تومان، افغانستان با هر لیتر ۳۷ هزار تومان و امارات با ۳۳ هزار تومان هستند.
    ارزان‌ترین قیمت بنزین در منطقه پس از ایران متعلق به کشور عربستان سعودی است که با نرخ هر لیتر حدود ۱۷ سنت (8300 تومان) در این جایگاه قرار گرفته است و پس از آن کویت با هر لیتر بنزین حدود ۱۲ هزار تومان قرار دارد.
    قیمت هر لیتر بنزین معمولی در استان‌های عراق به استثنای اقلیم کردستان 450 (حدود 18 هزار تومان) دینار است.
    یکی بیاد وسط 💃
    اگر دولت یارانه ها را قطع و بنزین را آزاد و قیمت ها را آزاد کند ، به یک بودجه قوی بلند مدت و برای مبارزه با عوارض کوتاه مدت جامعه به سه قشر تولید کننده و حقوق بگیر و مستمند تقسیم می شود .
    تولید کننده با قیمت آزاد به سود خودش می رسد.
    حقوق بگیر را با افزایش حداقل حقوق در سطح جهانی حمایت کند.
    مستمندان را نیز مانند حداقل بگیران حمایت کند .
    تنها قشر بیکاران می ماند که با یک سرمایه گذاری بلند مدت و اشتغال هدف اصلی در خدمت تولید کالاهای اساسی از بیکاری خلاص خواهد کرد .
    ببینم کسی هست که دل این ریسک بزرگ را داشته باشد.

  • ناشناس
    1

    خدارو شکر،ما رکورد زدیم!! بر این مژده گر جان فشانی رواست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها