رئیس پلیس آگاهی استان خبر داد:

انهدام باند سارقین به عنف در البرز

رئیس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند سارقین به عنف و مامورنما با ۳۵ فقره سرقت در این استان خبر داد.

انهدام باند سارقین به عنف در البرز

محمد نادربیگی اظهار کرد: در ادامه روند دستگیری سارقان تحت عنوان مأمور، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت در تحقیقات خود از فعالیت اعضای باند سارقین تحت عنوان مأمور که در نقاط مختلف استان اقدام به اخاذی و خفت‌گیری از شهروندان با جعل عنوان مأمور انتظامی می‌کردند، مطلع شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد که سارقان دستگیر شده پس از متوقف کردن خودروهای مال باختگان، خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کرده و به بهانه خرید و فروش مواد و اموال مسروقه پس از بازرسی بدنی، مدارک، گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی افراد را گرفته و بلافاصله از محل متواری می‌ شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بهره‌ گیری از اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ۴۰ نفر از اعضای این باندها در نقاط مختلف استان شده و در چند عملیات جداگانه هر۴۰ نفر را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند با تهیه لباس نظامی و به صورت گروه‌های ۳ نفر با خودروهایی که اغلب آنها یا سرقتی هستند یا پلاک سرقتی بر بروی آنها نصب شده بود به مناطق خلوت شهر مراجعه و تحت عنوان پلیس مواد مخدر، افراد پیاده یا رانندگان خودرو را متوقف و با گرفتن مدارک و گوشی موبایل و کارت‌های بانکی آنها از محل متواری و اموال را به سرقت می‌بردند.

نادربیگی با اشاره به اینکه پس از اعتراف صریح متهمان در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مراجع قضائی شدند، متذکر شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، طی تماس با شماره مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها