سکه از بورس پیش افتاد

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

سکه از بورس پیش افتاد

همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

مقاومت بورس در کانال 5/ 1میلیون واحدی

در ادامه نوسانات کاهشی بورس، روز سه‌شنبه بازار سرمایه معاملات خود را برمدار منفی آغاز کرد، نماگر بورس در ساعات ابتدایی روز کاهش شدید تجربه کرد و طی همان مدت از کانال 5/ 1 میلیون واحدی عقب‌نشینی کرد.

15-01 copy

اما در ادامه روز بازگشایی نماد فملی به کمک شاخص رسید و نماگر کانال از دست‌رفته را پس گرفت. اما در نهایت با افت 4/ 0 درصدی معادل 5 هزار واحد به معاملات خود پایان داد و در سکوی یک میلیون و 507 هزار واحدی باقی ماند. شاخص‌ هم‌وزن روندی خلاف حرکت شاخص کل داشت و ابتدای روز صعودی بود و در ادامه اندکی عقب‌نشینی کرد؛ اما بار دیگر بر مسیر صعودی بازگشت و رشد 4/ 0 درصدی را به نمایش گذاشت. روز گذشته 7/ 19 میلیارد تومان در مسیرحقوقی به حقیقی جابه جا شد و ارزش معاملات خُرد بورس به 13 هزار و 36 میلیارد تومان رسید.

بازار سکه

15-03 copy

سکه از دلار و طلای جهانی رنگ گرفت

قیمت سکه و طلا روز سه‌شنبه در بازار داخلی شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با روز قبل شده است و افزایش 450 هزار تومانی را نشان می‌دهد. بر این اساس قیمت سکه از میانه کانال 12 میلیون تومانی گذشت و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی در 12 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه نیز تا حد بسیار زیادی به دلار و بهای اونس طلا در بازار جهانی وابسته بوده و تغییرات در این دو بازار سبب افزایش‌های شدید قیمت سکه خواهد شد. همچنین قیمت اونس طلای جهانی در محدوده بالای 1871 دلار قرار گرفته است. عمده دلیل افزایش بهای سکه را می‌توان قرار گرفتن دلار در آستانه کانال 26 هزار تومان دانست. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 500 هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 450 هزار تومان تعیین شده است که هر دو افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

بازار طلای جهانی

15-04 copy

طلا به مسیر صعودی بازگشت

قیمت طلا درپایان معاملات روز دوشنبه روندی صعودی به خود گرفت و این سیر صعودی تا روز بعد نیز ادامه یافت. معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه‌گذاران به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به بالاترین حد دو هفته گذشته صعود کرد و بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تا 1876 دلار نیز افزایش یافت هرچند تا ساعت19:30 به وقت تهران به 1865دلار تنزل کرد. از طرفی مقامات ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند. دولت ژاپن هم اعلام کرده یک بسته محرک اقتصادی جدید به ارزش 708 میلیارد دلار به اجرا خواهد گذاشت.ارائه بسته‌های محرک مالی می‌تواند سبب افزایش نرخ تورم شود و اشتیاق سرمایه‌گذاران را برای حضور در بازار طلا افزایش دهد.

بازار اوراق مسکن

15-06 copy

کمترین قیمت تسه از ابتدای تابستان

در ادامه روند کاهشی اوراق تسهیلات مسکن بار دیگر کاهش یافت. تسه 9710 که در دی ماه 97 دربازار فرابورس منتشر شده و کمتر از 28 روز به پایان سررسید این اوراق باقی مانده است سیر نزولی شدیدتر را نسبت به گذشته طی می‌کند. این اوراق پس از اتمام سررسید باطل می‌شوند و قابل معامله نیستند. طی هفته گذشته و روزهای اخیر هر روز از ارزش این برگه کاسته شده و هر فقره از تسه9710 روز گذشته در قیمت پایانی 58 هزار و 203 تومان بسته شد که گویای کاهش 4 درصدی بوده و این کمترین قیمت آن از ابتدای تابستان تاکنون است. از طرفی قیمت مسکن در ماه‌های گذشته ارتباط مستقیمی با بازارهای موازی داشته و البته عرضه و تقاضا نیز بر این بازار تاثیرگذار بوده و میزان تاثیری‌گذار آن بیشتر از بازارهای موازی بوده است.

بازار نفت

15-07 copy

نفت از صعود جا ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تحولات بازارها در اروپا برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدییت ۳۵ سنت معادل 8/ 0 درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. در پی صعود هفته گذشته قیمت‌های نفت که تحت تاثیر توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید و عرضه واکسن کووید- ۱۹ بود، تحلیلگران اکنون به تلاش‌های قانون‌گذاران آمریکایی برای تصویب بسته کمک اقتصادی جدید معطوف شده‌اند. این بسته برای تقویت رشد مشاغل که به نوبه خود روی تقویت تقاضا برای انرژی تاثیر دارد، ضروری است. آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا روز سه‌شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند کاهش ذخایر نفت و افزایش ذخایر فرآورده‌های نفتی در هفته گذشته را نشان دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها