پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بندرشهید رجایی
دومین کشتی کانتینربر ایرانی امروز در یکی از ترمینالهای بندرشهید رجایی بندرعباس پهلو گرفته، و بارگیری میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی با ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ تیای یو کانتینر، پس از محاصره دریایی دشمن آمریکایی علیه کشورمان در جنگ تحمیلی سوم، در بندر شهیدرجایی پهلو میگیرد.
حسین عباس نژاد افزود: دومین کشتی کانتینربر ایرانی، هزار و ۳۰۰ تیای یو کانتینر را بارگیری میکند.
وی گفت: این کشتی کالاهای صادراتی را به کشور هدف میرساند.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر معروف بین المللی، تقریباً نیمی از تجارت ایران را بر عهده دارد.