5 روش تشخیص عطر اصل از عطر فیک

برای خرید عطر اصل، ابتدا باید روش‌های تشخیص آن از نمونه‌های تقلبی را بشناسید. به همین دلیل ما در این مقاله 5 راهکار ساده و موثر را برای این منظور به شما معرفی کرده‌ایم.

5 روش تشخیص عطر اصل از عطر فیک

خرید عطر اصل یکی از آن کارهای سختی است که نیاز به دقت فراوان دارد. چون با توجه به محبوبیت و ضرورت عطر و ادکلن، افراد سودجوی زیادی هستند که نمونه‌های تقلبی آن را وارد بازار می‌کنند. البته دقت داشته باشید که منظور ما از عطرهای فیک، نمونه‌های شرکتی نیست! در واقع ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که تفاوت میان عطر اورجینال را از فیک به شما نشان می‌دهند. به‌این‌ترتیب دیگر هیچ کسب‌وکاری نخواهد توانست محصولات قلابی خود را، با برچسب اصل به‌فروش برساند.

چرا تشخیص عطر اصل از فیک مهم است؟

تشخیص عطر اصل از نمونه‌های تقلبی یک مسئله مهم برای مصرف‌کنندگان است. باید بگوییم که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد فهرست پایین اشاره کنیم:

  • کیفیت: عطرهای اصل، به‌طور عمده از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد تهیه می‌شوند. ازاین‌رو ماندگاری بالایی دارند و رایحه آن‌ها، موجب سردرد و حالت تهوع نمی‌شود. این عطرها مانع از تحریک پوست نیز می‌شوند. اما در عطرهای تقلبی، از مواد نامرغوب استفاده می‌کنند که نه‌تنها ماندگاری ندارند، بلکه بوی پخش‌شده از آن‌ها چندان خوشایند نیست.
  • قیمت: فردی که برای خرید عطر اورجینال هزینه می‌کند، حق دارد تا با توجه به بودجه صرف‌شده، یک محصول اصل به‌دست بیاورد. چراکه این مشتری ثابت کرده که به کیفیت اهمیت زیادی می‌دهد و باید کالایی که نصیبش می‌شود، پاسخگوی نیازش باشد.
  • حقوق مالکیت: عطرهای اصل با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا، دارای حقوق مالکیت از برندهای مختلف هستند که این موضوع ارزش آن‌ها را تضمین می‌کند. دقت داشته باشید که شناخت راه‌های عطر اصل از فیک، باعث می‌شود تا از برندهای معتبری که برای تولید یک محصول باکیفیت و مرغوب تلاش می‌کنند، حمایت شود.
  • سلامتی: همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، استفاده از عطرهای تقلبی منجر به عوارض جانبی برای سلامتی می‌شود. در واقع موادی که در ترکیبات عطرهای تقلبی استفاده می‌کنند، عامل بسیاری از بیماری‌های پوستی، حساسیت‌های تنفسی و سردردها هستند.

چگونه عطر فیک را از اصل تشخیص دهیم؟

Picture2

برای خرید عطر اصل، شما نیاز به شناخت روش‌هایی ساده و کارآمد دارید. به همین دلیل ما در ادامه 5 نمونه از این راهکارها را معرفی کرده‌ایم:

  • بسته‌بندی و ویژگی‌های ظاهری
  • رایحه
  • قیمت
  • بارکد
  • مرکز خرید

در ادامه هریک از این موارد را توضیح می‌دهیم.

آنچه باید در مورد ویژگی‌های ظاهری عطر اصل بدانید

ظاهر یک عطر یا ادکلن اورجینال دارای ویژگی‌های متعددی است که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی مثل نوع جعبه، وزن، حروف درج‌شده از نام برند، برچسب‌ها و شماره سریال نوشته ‌شده روی محصول اشاره کرد. همچنین ذکر این نکته نیاز است که عطرهای اورجینال، هیچ جای خراش یا نشتی ندارند. از این ‌رو درصورت مشاهده چنین مشخصه‌هایی، از خرید خودداری کنید.

چگونه می‌توان به‌کمک رایحه، عطر قلابی را تشخیص داد؟

ترکیبات عطر اصل به‌گونه‌ای است که بوی منحصربه‌فرد و شاخصی از خود پخش می‌کند. به همین دلیل، بهترین راه تشخیص یک عطر اورجینال این است که نمونه اصل را از قبل بو کرده باشید تا بتوانید متوجه تفاوت‌های فاحش یک عطر مرغوب با نسخه تقلبی آن شوید.

آیا می‌توان از روی قیمت، متوجه فیک بودن عطر شد؟

قیمت یک مشخصه مهم است که طبق باور عموم، درصورت بالا بودن، حتما محصول مورد نظر اصل است! اما دقت داشته باشید که با توجه به هزینه یک عطر، گول آن را نخورید! چراکه فروشندگان نامعتبر زیادی هستند که جنس فیک را تحت عنوان اورجینال به‌فروش می‌رسانند.

بااین‌حال خالی از لطف نیست اگر بگوییم که عطرهای اصل تفاوت قیمت بسیار زیادی با نمونه‌های فیک دارند. بنابراین، درصورتی‌که از یک فروشگاه ناآشنا درحال خرید هستید و با قیمت‌های بسیار پایین برای خرید عطر اصل مواجه شده‌‌اید، بهتر است تا از خرید صرف‌نظر کنید.

چک‌کردن بارکد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است!

یکی از مشخصه‌های مهم عطرهای اورجینال، بارکد است. در واقع روی جعبه همه ادکلن‌ها و محصولات اصل، یک بارکد یا شماره ‌سریال درج می‌شود که نشانه اصالت کالا است. پس اگر روی جعبه محصول شماره‌ای مشاهده نکردید، ادکلن حتما تقلبی است.

دقت کنید که وجود بارکد، نشانه اصل‌بودن نیست، چراکه شما باید صحت بارکد موجود را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور، سایت‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. نحوه کار با این سایت‌ها به این صورت است که شماره سریال را وارد کادر مربوط می‌کنید و با زدن کلید اینتر، منتظر نتیجه می‌مانید.

حتما از یک فروشگاه معتبر خرید کنید!

Picture3

خرید عطر اصل یا هر محصول دیگری، اگر از یک فروشگاه معتبر انجام شود، دردسرهای چک‌کردن اصالت کالا را به‌همراه نخواهد داشت. به‌طوری که اگر دقت کرده باشید، در دنیای پرمشغله امروز، هیچ‌یک از ما آنقدر زمان نداریم تا انرژی خود را صرف تشخیص اصل یا فیک‌بودن محصولات کنیم.

در واقع همه ما به‌دنبال بستری ایمن و معتبر می‌گردیم که توانایی دسترسی به نظرات مشتریان سابق را به ما می‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کند تا همه محصولات با سرعت و بدون خرابی به‌دست ما برسد. چنین فروشگاهی نه‌تنها موجب امنیت مالی ما می‌شود، بلکه نقش مهمی در صرفه‌جویی زمان‌مان ایفا می‌کند. در ادامه یکی از این فروشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

برای خرید عطر اصل به دیجی کالا بروید!

با توجه به سرعت رشد فناوری و فعالیت‌های مستمری که فروشگاه‌های آنلاین در حال انجام آن‌ها هستند، کمتر کسی وجود دارد که در یک جامعه ایرانی، نام دیجی‌کالا را نشنیده باشد! این فروشگاه اینترنتی معتبر امکان خرید انواع عطرهای اصل و اورجینال را، همراه با بارکد اصالت کالا در اختیار شما قرار داده است. بنابراین، درصورتی‌که می‌خواهید بدون دردسرهای بررسی اصل یا قلابی‌بودن محصول، در سریع‌ترین زمان رایحه مورد نظر خود را در منزل تحویل بگیرید، به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

جمع‌بندی

خرید عطر اصل یکی از دغدغه‌هایی است که نباید آن را نادیده گرفت. چون این محصول محبوب و ضروری، اگر به‌صورت تقلبی خریداری شود، ضررهای مالی و سلامتی زیادی به‌همراه خواهد داشت. به‌طوری که عطرهای فیک، منجر به حساسیت‌های پوستی و مشکلات تنفسی خواهند شد. پس اگر می‌خواهید به‌واسطه خرید چنین محصولاتی دچار مشکلات مذکور نشوید، حتما بارکد اصالت کالا را در وب‌سایت‌های معتبر چک کنید یا یک فروشگاه اینترنتی بااصالت مثل دیجی‌کالا را برای خرید انواع عطر اصل در نظر بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها