یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید

پایان سال قیمت مسکن به این اعداد می رسد

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

پایان سال قیمت مسکن به این اعداد می رسد

فرشید پورحاجت گفت: به نظر می‌رسد تورم در سال ۱۴۰۳مجددا در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن متصور نیست، اما در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

پورحاجت افزود: دولت باید یک برنامه‌ریزی عاجل و سیاست‌ورزی مناسبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. دولت به طور شفاف باید تکلیف خود را مشخص کند که آیا این رکود به نفع اقتصاد مسکن است یا این‌که مصیبت‌های زیادی را برای حوزه مسکن و ساختمان کشور و نیز اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم گردش نقدینگی‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد می‌شود، چرخ تولید چند صد نوع فعالیت اقتصادی، صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی را با خود به گردش در می‌آورد و رکود در این صنعت باعث می‌شود صنایع پسین و پیشین با چالش روبه‌رو شوند.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: من اعتقاد دارم که دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی باید برنامه مشخصی را داشته باشد که ما بدانیم در سال ۱۴۰۳ با چه فرآیندی روبه‌رو هستیم.

همچنین سعید مسگری، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی درباره قیمت مسکن در سال جدید نوشت: سال گذشته که سال نسبتا باثباتی برای مسکن بود، قیمت مسکن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سناریو خوشبینانه امسال هم همین حدود رشد خواهیم داشت. یعنی برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در مناطق جنوبی تهران در پایان سال باید حدود یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که سناریو بدبینانه (آغاز جهش) که بماند، تصریح کرد: مسکن همچنان دور و دست‌نیافتنی می‌شود.

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

وی عنوان کرد: اکنون تعلل در خرید مسکن می‌تواند بسیار گران تمام شود و منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه شود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • صدیقی
    0

    به لطف شما مطبوعات که حقایق کشور را منتشر نمیکنید و نکردید متاسفانه هدف دیگری از مطرح نمودن این مشکل بزرگ دارید

  • صفدر حسینی
    0

    با توجه به دستیافتنی بودنش در حال حاضر امروز میرم 7 یا 8 تا خونه میخرم . میخواین بازار گرم کنین؟

  • ناشناس
    0

    به لطف خبر فوری و کلیه سایر رسانه ها که منتشر نکرده تحریم از داخل از کشور است

  • ناشناس
    0

    کارگر با حقوق ماهانه 7 یا 8 میلیون چطور می تونه خانه حداقل دو میلیاردی بخره چرا هیچکس بفکر نیست بخدا ملت گناه دارن

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که ارز دو قیمتی و یارانه پنهان سوخت وجود داشته باشد؛

    بلایِ رکود تورمی

    و بلاتکلیفی بازار

    و عدم ثبات قیمت ها در بازار

    در ایران وجود خواهد داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ارز دوقیمتی
      ۲۸۵۰۰
      ۴۳۲۰۰
      هرات
      فردایی
      نیمایی
      آزاد
      من خودم هم قراره یه نرخ تعیین کنم

  • ناشناس
    0

    ٧٠ مترى در جنوب تهران کجا سراغ دارید یک میلیارد تومان ، لطفا نام محله را بگو

    نظرات شما -
    • شبان
      0

      متوجه نشدي رفيق گفته يك ميليار د بيشتر ميشه!!!!!

  • ناشناس
    0

    گزارش تحریم از داخل کشور را پیدا کنید و بخوانید خیلی مهم است تحریم جنگ و محاصره اقتصادی است فقط باید از خارج از کشور باشد نه داخل تحریم مسلمان حکم شرعی دارد رساله ها حکم محارب نوشته میلیونها واحد مسکونی چگونه یک شبه میلیاردی شد با بحران های ساختگی و پیوستن به تحریم‌های ظالمانه کاخ سفیدواحد مسکونی باید به ملت به قیمت قبل تحریم عرضه شودگزارش به برخی مسولین کشوری و ادارات دولتی و استادان و دانشجویان داده شده هیچ کشور شرعی و انقلابی واقعی مردم خود را تحریم نمیکند روزنامه دنیای اقتصاد ۱۷ دی نیز تیتر مرتبط موضوع منتشر نموده است انتشار مطلب یا تیتر قوی به اجرای آن و عدالت کمک بسیار میکند حدود ۷۰ میلیون مستاجر داریم و خونه خرابه و آلونک نشین که هیچ حقی تو کشور ندارن و کشور مال آن مالکان است تحقیقات نشان داده که تبلیغات راه موفقیت و اکثر راههای که در اینترنت برای فریب مردم و جوانان فراوان است بخاطر این است که از این قضیه واحد‌های مسکونی و تحریم داخلی مطلع نشوند ما نباید در یک کشور اسلامی برای یه واحد مسکونی تو یه منطقه متوسط شهر نیاز به ثروتمند و پولدار شدن باشه ارزشها باید معنوی باشه نه صد سال کار کنی حتی پول پیش را نداشته باشی اونهم با تحریم از داخل چهل ساله وضع همینه مگه چند تا کشوره مگه چند تا ملته اینجا راه حل برخی استادان اقتصاد چون شهروند کشور دیگری هستند مبنی بر منافع مستضعف و مردم عادی نیست مبتنی بر کشوری است که سکونت دارند یا متاسفانه منافع غارتگران و چپاولگران اقتصاد کشور و صحبتها صرفا جهت انحراف افکار عمومی از تحریم های داخلی و مشکلات گسترده اقتصادی ناشی از مجموعه ای از جرمهای شرعی مرتبط با آن میباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها