چرا گوجه فرنگی از سطح بازار جمع آوری شد؟

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: مازاد تولید گوجه فرنگی در حدی است که باید از کشاورزان خرید تضمینی شود یا در کنار مزارع صنایع تبدیلی ایجاد شود.

چرا گوجه فرنگی از سطح بازار جمع آوری شد؟

اکبر یاوری اظهار داشت: با توجه به مازاد تولید، روزانه ۵۰۰ تن گوجه فرنگی در راستای تعدیل قیمت باید از سطح بازار جمع آوری شود.

 

وی افزود: سال گذشته مازاد تولید پیاز منجر به ضرر و زیان کشاورزان شد، از این رو کشاورزان یک سوم سال گذشته پیاز کشت کردند که این امر منجر به وضعیت بحرانی و التهابات بازار پیاز شد.

گفته او، براساس برآورد صورت گرفته با عرضه پیاز دزفول طی ۱۰ روز آینده، بازار تعدیل می‌شود.

یاوری ادامه داد: طی روز‌های اخیر قیمت هر کیلو پیاز در میدان مرکزی ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان بود که با افزایش عرضه به ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان رسیده است. همچنین با استمرار این روند پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ روز آینده بازار تعدیل شود و به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان نسبت به مازاد تولید گوجه فرنگی هشدار داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۵ تا ۶ هزار تومان است، در حالیکه عرضه کمتر از ۱۰ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد.

او گفت: مازاد تولید گوجه فرنگی در حدی است که باید از کشاورزان خرید تضمینی شود یا در کنار مزارع صنایع تبدیلی ایجاد شود. اکنون روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن گوجه فرنگی در بازار توزیع می‌شود که ۵۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    من دو هفته پیش پیاز زردخریدم کیلویی 40 هزار تومان و پیاز قرمز شده بود کیلویی 50 هزار تومان

  • J
    0

    خاک تو سر وزارت جهاد کشاورزی که نمیتونه برای کاشت محصولات برنامه بده به کشاورزها . یک سال همه هندونه میکارن و مثلا سیب زمینی کم میاد ، سال بعد همه سیب زمینی میکارن . واقعا کشاورزی بعد از انقلاب با این محصولات تراریخته و سموم و کودهای شیمیایی و آبیاری نامناسب هم سلامت مردم رو نابود کرده هم منابع آب و محیط زیست رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها