در هنگام سفر با تور از کجا استانبول کارت بخریم؟

با استانبول کارت می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به میزان چشم‌گیری کاهش دهید؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید با تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما استانبول کارت را تهیه کنید. اگر نمی‌‌دانید این کارت چیست و در چه جاهایی کاربرد دارید و اصلا چطور می‌توانید آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا قبل از رزرو تور استانبول 5 شب و 6 روز اقدام به تهیه این کارت نمایید.

در هنگام سفر با تور از کجا استانبول کارت بخریم؟

در هنگام سفر با تور از کجا استانبول کارت بخریم؟

با استانبول کارت می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به میزان چشم‌گیری کاهش دهید؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید با تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما استانبول کارت را تهیه کنید. اگر نمی‌‌دانید این کارت چیست و در چه جاهایی کاربرد دارید و اصلا چطور می‌توانید آن را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا قبل از رزرو تور استانبول 5 شب و 6 روز اقدام به تهیه این کارت نمایید.

استانبول کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

استانبول کارت، یک کارت اعتباری است که حاوی یک کد 16 رقمی است و مشابه با کارت‌های عابربانک است. این کارت به شهرداری استانبول تعلق دارد و در حقیق یک روش مقرون به صرفه و خوب برای تردد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. معمولا بیشتر افرادی که در تور ترکیه لحظه آخر شرکت می‌کنند، به منظور سهولت در تردد در سطح شهر این کارت را تهیه می‌کنند. به شما هم پیشنهاد می‌کنیم در صورت شرکت در تور استانبول 5 شب و 6 روز این کارت را تهیه کنید. با این کار می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به خوبی مدیریت کنید.

در یک مثال می‌توان گفت استانبول کارت شبیه به کارت متروی خودمان است. ما با این کارت در سطح شهر تردد می‌کنیم و از بی آر تی و مترو با هزینه مقرون به صرفه استفاده می‌کنیم. البته لازم است بدانید امکانات استانبول کارت فراتر از کارت متروی ما است.

استانبول کارت را از کجا بخریم؟

حال که متوجه شدید استانبول کارت چیست، قبل از معرفی انواع آن و امکاناتی که دارد بهتر است بگوییم این کارت را از کجا می‌توانید تهیه کنید. در صورت شرکت در تور لحظه آخری استانبول، این کارت را می‌توانید از ورودی ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، تراموا، کشتی و محیط‌های عمومی تهیه کنید. به طور مثال نمونه رایج محل تهیه استانبول کارت، دستگاه‌های بلیط‌فروشی 24 ساعته Biletmetrik هستند که رنگ بیشتر آن‌ها زرد بوده و داخل ایستگاه‌های مترو قرار دارند. با مراجعه به آن‌ها می‌توانید این کارت را تهیه نمایید.

کیوسک‌های نزدیک ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید استانبول کارت را از آنجا تهیه کنید. ناگفته نماند که این کارت مخصوص شهر استانبول است و در شهرهای دیگر باید کارت مخصوص آن شهر را تهیه کنید. این کارت در ابتدا هیچ اعتباری ندارد پس باید مبلغی هم برای اعتبار کنار بگذارید. برای شارژ این کارت می‌توانید از اپلیکیشن استانبول کارت و یا دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید.

استانبول کارت چند نوع است؟ معرفی انواع آن

استانبول کارت

استانبول کارت انواع مختلفی دارد و به 4 دسته کلی تقسیم می‌شود. هر یک از آن‌ها امکانات خاصی را در اختیار مسافر قرار می‌دهند. انواع استانبول کارت را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • کارت بی‌نام (Anonim kart): در صورتی که قصد سفر کوتاه مدت به استانبول را دارید، این کارت بهترین گزینه است. برای تهیه این کارت نیاز به ثبت نام ندارید و برای تمام وسایل حمل و نقل عمومی هم قابل استفاده است.
  • کارت آبی (Mavi kart): این کارت مخصوص شهروندان و مقیمان ترکیه است و به صورت ماهانه شارژ می‌شود.
  • کارت تخفیف (Indirimli kart): این کارت مخصوص افرادیست که مجوز استفاده از تعرفه‌های تخفیف‌دار را دارند. به طور مثال دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه و معلم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • کارت رایگان (Ucretsiz kart): این کارت برای افرادیست که بالای 65 سال دارند و می‌توانند از تعرفه رایگان استفاده نمایند.

استانبول کارت چه امکاناتی دارد؟

از استانبول کارت در چه جاهایی می‌توان استفاده کرد؟ آیا این کارت فقط برای استفاده در حمل و نقل عمومی است؟ باید گفت تهیه استانبول کارت در سفر به این شهر کمک شایانی به شما می‌کند و برای هر گردشگری لازم است. علاوه بر استفاده از خدمات حمل و نقل شهری، با این کارت می‌توانید در برخی ارگان‌ها نیز هزینه‌ها را کاهش دهید. نمونه بارز آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

  • پرداخت هزینه بلیط مترو، اتوبوس، متروبوس، تراموا و...
  • پرداخت هزینه سرویس‌های بهداشتی عمومی
  • پرداخت هزینه بلیط کشتی‌های داخل شهر
  • پرداخت هزینه پارکینگ‌های عمومی
  • خرید بلیط تله‌کابین‌های تفریحی
  • خرید از حدود 30 فروشگاه شهر استانبول و برخی سوپرمارکت‌ها مثل میگروس
  • خرید از برخی رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

نحوه شارژ استانبول کارت چگونه است؟

استانبول کارت

برای شارژ استانبول کارت ابتدا باید کارت توسط دستگاه اسکن شود. پس از آن می‌توانید این کارت را به اندازه مبلغ دلخواه شارژ نمایید. برای شارژ کردن بهتر است از اپلیکیشن‌ها استفاده نکنید و ترجیحا به درگاه‌های پرداخت کشور ترکیه مراجعه نمایید. بهتر است از شارژ کردن بیهوده و بیش از حد استانبول کارت خودداری نمایید؛ چرا که نقد کردن پول اضافه در آن کار ساده‌ای نیست.

آفر ویژه تور استانبول در لحظه آخر

آژانس گردشگری لحظه آخر با برگزاری تور لحظه آخری استانبول این امکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا با قیمتی مقرون به صرفه به استانبول سفر کنند. با مراجعه به سایت این آژانس معتبر گردشگری می‌توانید تور ترکیه لحظه آخر را با قیمت استثنایی خریداری نمایید. همچنین با برگزاری تورهای متنوع و محبوب از جمله تور استانبول 5 شب و 6 روز، می‌توانید در تاریخ مدنظر و با قیمت استثنایی یک سفر خوب و مناسب در استانبول را تجربه کنید. برای مشاهده پکیج و قیمت‌ها به سایت لحظه آخر مراجعه نموده و از خدمات مشاوره رایگان و پشتیبانی 24 ساعته نیز برخوردار شوید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها