محله‌های بومی استانبول

استانبول شهری مسحورکننده در نقطه تلاقی اروپا و آسیا و مهد تضادها و تنوع است. در خیابان‌های پرجنب‌وجوش آن، طیفی از فرهنگ‌ها، تاریخ و سنت‌های در هم تنیده را در کنار هم خواهید دید.

محله‌های بومی استانبول

محله‌های بومی استانبول، در میان بسیاری دیگر از جنبه‌های جذابیت آن، فوق‌العاده دیدنی هستند. از محله‌های بومی و باستانی سلطان احمد و فاتح گرفته تا خیابان‌های رنگارنگ بی اغلو و کادیکوی، استانبول شهری دیدنی است که حتماً باید از آن بازدید کنید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به محله‌های بومی استانبول بیندازیم و کمی درباره آن‌ها بدانیم. شما نیز اگر علاقه‌مند هستید که دراین‌باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی محله‌های بومی استانبول

داشتن بلیط استانبول به تهران، به معنای بازگشت سفر از شهری تاریخی در کشور ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری متعدد و فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است. محله‌های تاریخی و قدیمی استانبول، از جمله این جاذبه‌های گردشگری هستند که حتی قدم زدن در هریک از آن‌ها، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب خواهد بود. از جمله محله‌های بومی و تاریخی استانبول، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

سلطان احمد و فاتح: گنج‌های جادوان

سلطان احمد و فاتح نشان دهنده قلب تپنده شبه جزیره تاریخی استانبول هستند. زمانی که در محله‌های سلطان احمد و فاتح استانبول قدم می‌زنید، گویی که در یک موزه زنده هستید؛ جایی که می‌توانید مکان‌های دیدنی چون ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی را بازدید کرده و به دوران گذشته ترکیه سفر کنید. خیابان‌های باریک با ساختمان‌های به سبک عثمانی، بازارهای شلوغ و پرجنب‌وجوش و چایخانه‌های سنتی کنار هم قرار گرفته‌اند که نیم نگاهی به گذشته امپراطوری این شهر دارند.

چه از کاشی‌کاری‌های سنتی و پیچیده شگفت‌زده شوید و چه از یک فنجان چای ترکی لذت ببرید، این محله گنجینه‌ای از جواهرات معماری و غوطه ور شدن در فرهنگ باستانی مردم ترکیه است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی و ترتیب دادن یک سفر برون مرزی را داشته باشید، قطعاً ترکیه با داشتن شهری دیدنی چون استانبول، یک مقصد فوق‌العاده به‌حساب می‌آید.

2

خیابان بی اغلو و استقلال: مناطقی متفاوت

با عبور از پل گالاتا، به بی اوغلو می‌رسیم. منطقه‌ای شیک و هنری که کمتر مانند آن را مشاهده خواهید کرد. خیابان استقلال، گذرگاه عابر پیاده پر نشاط و سرزنده‌ای است که به‌عنوان رگ حیات این محله همیشه زنده، شناخته می‌شود. همان‌طور که در خیابان‌های شلوغ آن قدم می‌زنید، در دریایی از رنگ‌ها، صداها و رایحه‌ها، محصور خواهید شد. از کافه‌های جذاب و گالری‌های متنوع گرفته تا بوتیک‌های مد روز و تئاترهای بزرگ، بی اوغلو فضایی غیرمتعارف را به نمایش می‌گذارد که برای قرن‌ها مردم را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. پس از غروب خورشید این منطقه با زندگی شبانه، دوباره جان می‎گیرد، جایی که می‌توانید تا ساعاتی پس از نیمه شب، به کافه گردی و رستوران گردی مشغول و سرگرم باشید.

به‌علاوه خیابان استقلال، از محله‌هایی در شهر استانبول است که تابه‌حال وقایع تاریخی متعددی را به خود دیده و می‌توان گفت که بخشی از تاریخ تحول استانبول و ترکیه را نیز بر دوش می‌کشد. بد نیست که در این باره مطالعه داشته و اطلاعات خوبی پیش از سفر به ترکیه و بازدید از محله بی اغلو و خیابان استانبول، به دست بیاورید.

3

کادیکوی: یک لذت آسیایی

با حرکت به سمت شهر آسیایی استانبول در کشور ترکیه، محله سحرانگیز و بسیار دیدنی و متفاوت کادیکوی را کشف می‌کنیم. کادیکوی که به خاطر فضای آرام و زندگی خیابانی زنده و پرجنب و جوش، معروف است، ترکیبی لذت بخش از جذابیت دنیای قدیم و زندگی مدرن را ارائه می‌دهد. در مسیر خیابان‌های محله کادیکوی، صفی از کافه‌های دنج، بوتیک و مغازه‌های مختلف و بازارهای رنگارنگ را مشاهده می‌کنیم که در اکثر اوقات مملو از مشتری و بازدیدکننده‌های مشتاق هستند.

در بازدید از این محله، بازار ماهی معروف کادیکوی را از دست ندهید، جایی که صید روز ماهی عرضه می‌شود. در اینجا می‌توانید انواع ماهی‌های تازه صید شده را با قیمت مناسب خریداری کرده و از طعم عالی آن‌ها لذت ببرید. علاوه‌بر این نزدیکی کادیکوی به ساحل، امکان تماشای مناظر باشکوه دریای مدیترانه و تنگه بسفر را خواهید داشت و می‌توانید در امتداد اسکله، پیاده‌روی کرده و غروب‌های فراموش‌نشدنی آن را تماشا کنید.

بالات و فنر: اقامتگاه‌های تاریخی

بالات و فنر در سمت اروپایی استانبول قرار دارند و زمانی که روی سنگ‌فرش خیابان‌های آن‌ها قدم می‌زنید، گویی صدای گذر قرن‌ها به گوش شما می‌رسد. به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول، کوچه‌های باریک بالات و فنر، خانه‌های زیبا و رنگارنگی را در خود جای داده‌اند که برای هر بیننده‌ای جذاب هستند.

این منطقه دارای نشانه‌های میراث یونانی، یهودی و ارمنی شهر استانبول است که در کنیسه‌ها، کلیساها و مراکز فرهنگی زیبا، هنوز به چشم می‌آید. بالات و فنر، نگاهی اجمالی به گذشته متنوع استانبول دارند و به بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ و عکاسی می‌مانند.

4

کلام آخر

محله‌های بومی استانبول، بخشی جدایی‌ناپذیر از جذابیت‌های این شهر به شمار می‌آیند که هریک برای خود هویت مستقلی دارند. از گنجینه‌های تاریخی سلطان احمد و فاتح گرفته تا خیابان‌های شلوغ بی اوغلو و لذت‌های آسیایی کادیکوی و... ، این محله‌ها ویترینی از فرهنگ، تاریخ و زندگی معاصر و سنتی جذاب استانبول دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به استانبول را دارید، حتماً سری به اسنپ تریپ زده و با خرید بلیط از این اپلیکیشن، یک‌راست به مقصد ترکیه و شهر تاریخی استانبول، بروید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها