تاکتیک جدید صاحبخانه‌ها در دقیقه ۹۰

صاحبخانه‌هایی که تا این وقت سال موفق به پیدا کردن مشتری نشده‌اند با ارائه پیشنهاد جدید و پایین آمدن از موضع قبلی در به در دنبال مستاجر می‌گردند.

تاکتیک جدید صاحبخانه‌ها در دقیقه ۹۰

بازار مسکن با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال با پدیده‌های ریزودرشت تازه‌ای روبرو می‌شود و این دفعه یکسری از صاحبخانه برای درامان ماندن از ضرر و زیان ماه‌های گذشته، سراغ تاکتیک جدیدی رفته‌اند.

بخشی از صاحبخانه‌های دندان‌گردی که ظرف ماه‌های گذشته در پیدا کردن مستاجر ناکام مانده‌اند، حالا با ارائه آگهی‌های جدید و قرار دادن عبارت فوری در آگهی، در به در دنبال مشتری افتاده‌اند. آن‌ها فقط ۱۰، ۱۲ روز برای جبران ضرر و زیان این طرف سال فرصت دارند و برحسب تجربه نگران وضعیت سوت و کور بازار در هفته‌ها و ماه‌های ابتدایی سال بعد هستند. از این دست آگهی‌ها بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی تهران پیدا می‌شود، اما معضل بزرگ صاحبخانه‌ها بابت پیدا کردن مشتری مربوط به همه محله‌ها و مناطق شهر می‌شود و در پلتفرم‌های معروف از این دست آگهی‌ها زیاد است.

اجاره آپارتمان ۱۱۰ متری در نیاوران طبق اطلاعات ارائه‌شده از سوی صاحبخانه به ۵۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۳۰ میلیون اجاره نیازمند است. مالک با قرار دادن عبارت فوری در آگهی، دنبال پیدا کردن مشتری این طرف سال است و نسبت به شرایط و عددورقم‌های ماه‌های قبل تا حدودی پایین آمده. طوریکه تا چند ماه قبل برای رفتن سراغ این مدل واحد‌ها در محله‌های گرانقیمت منطقه یک باید با بودجه کلان‌تری راهی بازار می‌شدیم.

آپارتمانی که درباره آن صحبت می‌کنیم تقریبا ۱۰ سال پیش ساخته شده و به‌قول املاکی‌ها به شکل فول‌امکانات اجاره داده می‌شود. خود فروشنده هم در آگهی به‌چیز‌هایی مثل اتاق خواب مستر و امکانات دیگری اشاره کرده، اما چیزی که شانس پیدا شدن مستاجر را برای این مورد تقلیل می‌دهد، درخواست مالک برای دریافت اجاره کامل یکساله است.

تاکتیک آخر سالی صاحبخانه‌ها فقط محدود به محله‌های گرانقیمت نمی‌شود و پیدا کردن مشتری در این وقت سال انگار در بقیه مناطق تهران و محله‌های پایین‌تر دغدغه مهمی است.

آپارتمان ۶۰ متری و اصطلاحا نقلی حوالی مترو خواجه عبدالله انصاری به شکلی اجاره داده می‌شود که مالک همان مرحله اول ۵۰۰ میلیون پول پیش طلب می‌کند و در قدم بعدی مستاجر باید ماهانه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت اجاره‌خانه کنار بگذارد. قابلیت تبدیل رهن و اجاره هم طوری تنظیم شده که با تبدیل ودیعه ۵۰۰ میلیونی به ۷۰۰ میلیون، رقم اجاره ماهانه رایگان می‌شود و قرارداد اجاره رسما به رهن کامل تبدیل می‌شود. این یکی واحد هم با قید فوری بین آگهی‌ها دیده می‌شود و عمر بنا آن به ۱۱ سال می‌رسد.

آپارتمان ۱۳۵ متری در محله خانی‌آباد تهران یعنی جنوب شهر با همین وضعیت یعنی به شکل فوری اجاره داده می‌شود. مالک این واحد که یک سال از زمان ساخت آن گذشته، یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون بابت ودیعه طلب کرده و درعوض رقم اجاره ماهانه را ۱۰۰ هزار تومان درنظر گرفته است. علاوه بر آسانسور، انباری و پارکینگ، داشتن چیز‌هایی مثل گاز رومیزی و هود دیجیتال و پکیج رادیاتور جزو امکانات واحد قید شده و خود واحد دوخوابه است.

آپارتمان ۱۰۶ متری دیگری در تهرانپارس تحت‌عنوان فول‌امکانات و با قید فوری بین آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد. رقم ودیعه یا همان پول پیش این واحد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون و مبلغ تعیین‌شده برای اجاره ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است. حالا اگر مستاجر توانایی پرداخت رقمی در حد نیم‌میلیارد به‌عنوان پول پیش داشته باشد، رقم اجاره ماهانه به ۲۴ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

شهرک نفت در منطقه پنج یعنی یکی از محله‌های غربی پایتخت به‌حساب می‌آید و در این محدوده با مورد مشابهی نسبت به مورد‌های قبلی روبرو می‌شویم. یعنی واحدی که مالک آن قبل از شب عید دنبال مستاجر است و برای پیدا کردن مشتری از عبارت فوری در آگهی استفاده کرده.

آپارتمان ۶۲ متری در شهرک نفت با ۲۰ سال عمر بنا و امکانات کامل درحالی اجاره داده می‌شود که مستاجر باید ۴۰۰ میلیون به‌عنوان ودیعه به حساب مالک واریز کند و هر ماه آماده پرداخت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در قالب اجاره ماهانه باشد.

جدید‌ترین فایل‌های اجاره آپارتمان در تهران

موقعیت

متراژ

عمربنا

ودیعه

اجاره ماهانه

نیاوران

110 متر

10 سال

500 میلیون تومان

30 میلیون تومان

خواجه عبدالله انصاری

60 متر

11 سال

500 میلیون تومان

6.2 میلیون تومان

خانی‌آباد نو

135 متر

یک سال

یک میلیارد و 125 میلیون

100 هزار تومان

تهرانپارس

106 متر

دو سال

یک میلیارد و 300 میلیون

100 هزار تومان

شهرک نفت

62 متر

20 سال

400 میلیون

9 میلیون و 100 هزار تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    مثلاً کوتاه آمده اند ؟ در هر صورت انتقام مرگ بروسلی را بزودی میگیرند

  • کاظم
    0

    خیلی خوب مگه بده چقد مالک سرمایه بند کرده پول ارزش ندارد

  • ناشناس
    2

    اونور سال دو‌برابر اجاره میدن تیتر الکی نزن خوش خیال

  • ناشناس
    0

    بیچاره مستاجرها،خدا به دادشون برسه!!🙄😱😤🤔

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      من نمیتونم کار کنم دفتر کارمو می خوام بدم اجاره حالا من میشم من بعد ظالم که اجاره از مستاجرش میگیره
      چرا افتادیم به جون هم

  • شیلا
    1

    این کوتاه امدنشونه دم دولت گرم منت گذاشته سر ملت با میانگین حقوق مردم مقایسه کنید ببینید برای رهن چند ماه حقوق باید کنار بزارن مردم

  • ناشناس
    0

    اگه مردم خوب توجیه بشوند و با انقلاب و شرع مقایسه کنند اون موقع متوجه خیلی مسایل و رمز گشایی از قضیه میشوند

  • ناامید
    4

    سلام قاطعیت که دولت ندارد مالکان اینگونه گستاخ شده اند به بهانه دلار بی مهابا به گرانی مسکن واجاره دامن میزنند بدون توجه به دریافتی حقوق کارمند کارگر مستاجر به زبان راحت ۵۰۰ ودیعه ۵ ملیون اجاره دولت باید سقف ودیعه واجاره را معاف از مالیات مشخص کند بالاتر مالیات سنگین بنگاه ها هم قرار داد خارج از سامانه جریمه سنگین وپلمپ نتیجه مثبت خاهد شد اگر دولت بخاهد میشود

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      صاحبخانه هم به هر حال مشکلات خودش را دارد و چه بسا کل سرمایه‌اش را برای تهیه‌ی خانه گذاشته باشد. کم بودن حقوق کارمند به حکومت مربوط است نه موجر

  • 🐜
    0

    مستأجران دیگر نیازی ب مسکن اجاره‌ای ندارد هوا نسبتاً خوب است پارکها خوابی و خیابان خوابی و خودرو خوابی گزینه بعدی مستأجران ایرانی می‌باشد تا اتباع افغان هست جایی بهتر از پارک خوابی برای ما وجود ندارد!!!

  • ناشناس
    3

    خونم خالی شد خواستم نقاشی کنم ۱۵میلیون شد۲ سال پیش ۲۰میلیون خرج لوله کشی و توالت فرنگی شد
    الان بازدید کننده خونه را دیده می‌کنه کف آشپزخانه را چرا سنگه باید سرامیک کنی باید کابینت را بردارم که خودش ۳ میلیون فقط اجرت برداشت و نصب کابینت میشه بجز بنایی و مصالح ساختمانی
    برای همین دلایل سال دیگه خونه ام را زیر ماهی ۱۵میلیون اجاره نمیدم .

  • ناشناس
    0

    اخه مگه فوری بنویسد در آگهی مستاجر به خاطر فوری بودنش میر میگیره این چه حرفیه

  • ناشناس
    2

    دولت پراید را ۳۰۰ میلیون بفروشن مشکل نیست ... صاحبخانه اجاره را زیاد کنه مشکله

  • ناشناس
    1

    مستاجر جدید خواستید بیارید از مستاجر شماره. تلفن صاحب خونه قبلی بگیرید. و به پرسید این فرد چه طور ادمی هست. همین طور که مستاجر این حق داره که بدونه صاحب خونه چه طوری هست و میره 20 تا خونه را نگاه میکنه خوب طبیعی هست که صاحب خونه هم 10 مستاجر به بینه یکدوم که ظاهر اراسته و بدون خلکوبی و با حجاب باشه را انتخواب کنه که خونه را بهش امانت اجاره بده و حتما سوابق خود مستاجر را از شماره مالک قبلی که تو قرار داد پارسال هست جویا بشه.    تو کشور انگلیس هم سایت استعلام مستاجر وجود داره مثل اسنپ و نمره دادن دانشجو به استاد صاحب خونه باید نمره به مستاجر بده اگه نمره منفی مستاجر بگیره چون سیستم سراسری هست دیگه تو کل کشور کسی بهش خونه نمیده مگر این که صاحب خونه خودش در حد مستاجر باشه این طوری دادگاه ها هم خلوت تر میشه

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      حجاب و طرز زندگی مستاجر چه ربطی به صاحبخونه داره؟ شماها دیگه کی هستید؟ مناسفم که هم‌وطن امثال شما هستم.

    • مرتضی
      0

      خطاب به وحید
      چطور رفتار مستاجر به موجر ارتباط ندارد!!!!
      مستاجر خلاف موجب ناراحتی همسایها واهالی محل و باعث دردسر خود صاحبخانه میشود

  • ناشناس
    0

    آنقدر دروغ ننویسید اجاره خانه تابع اقتصاد است بیخود زور نزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها