لیست جزایر معروف و زیبای قشم

قشم یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های ایران در خلیج‌فارس است. این جزیره با قدمت تاریخی خود در چندین سال اخیر میان گردشگران محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. جزیره قشم با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیبا همه مسافران را شیفته خود می‌کند تا راهی این سرزمین بی‌نظیر شوند.

لیست جزایر معروف و زیبای قشم

در جزیره قشم مکان‌های تاریخی، تفریحات آبی و جزایر دیدنی و جذابی وجود دارند که نظیر آن‌ها را در هیچ جای دیگری نخواهید دید.

در جزیره‌های نزدیک قشم می‌توانید شنای دلفین‌ها را تماشا کنید یا اینکه در کنار خاک‌های رنگین عکس یادگاری بگیرید و از زیبایی خلیج‌فارس لذت ببرید. مهم نیست چه بودجه‌ای برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، در سفر به قشم می‌توانید مسافرتی به‌یادماندنی را تجربه کنید.

در ادامه به معرفی چند جزیره معروف قشم می‌پردازیم:

 

جزیره هرمز

هرمز یکی از بی‌نظیرترین و شگفت‌آورترین جزیره‌های کشور و حتی جهان محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جزیره را حتماً در برنامه سفرتان قرار دهید. این جزیره‌ی پرطرفدار و خاص مسافران را در طول سال به‌سوی خود جذب می‌کند.

احتمالاً یکی از جذاب‌ترین ویژگی های جزیره‌ی هرمز، خاک سرخ‌رنگ آن است. خاک قرمز جزیره آب دریا را در نزدیک ساحل سرخ‌رنگ می‌کند. علاوه بر آن، سنگ‌های جزیره با رسوب عناصر مختلف به‌صورت هفت رنگ درآمده‌اند، به همین دلیل به این ساحل، ساحل رنگین کمانی نیز گفته می‌شود.

برای بازدید از ساحل رنگین کمان و خاک سرخ هرمز می‌توانید با بلیط تهران به قشم به این جزیره سفر کنید و بعد به جزیره هرمز بروید و غرق در تماشای زیبایی‌های نعمت‌های الهی شوید. در ضمن جزیره هرمز در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع‌شده و برای دسترسی به این جزیره می‌توانید از کشتی‌ها و قایق‌های موجود استفاده کنید و در عرض ۴۰ دقیقه به هرمز برسید. برخی از کشتی‌های جزیره‌ی هرمز از اسکله شهید حقانی بندرعباس و بعضی از خود جزیره قشم حرکت می‌کنند. هر روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر می‌توانید به این جزیره بروید.

سفر دریایی برای خیلی‌ها جذاب است و می‌توان گفت بهترین روش سفر به قشم برای علاقه‌مندان سفر دریایی است. از جاهای دیدنی و گردشگری این جزیره می‌توان به فرش خاکی قرمز، خانه‌ای در سنگ، ساحل سنگ مرغان، ساحل کمپ و غارهای دریایی و دره رنگین‌کمان اشاره کرد.

 

جزیره لارک

لارک با نام خاص خود در فاصله ۱۸ کیلومتری از جزیره قشم واقع‌شده است؛ به‌طوری‌که از جزایر هرمز، بندرعباس، قشم و حتی کشور عمان نیز می‌توانید ساحل لارک را ببینید. این جزیره از ناشناخته‌ترین نقاط کشور است و تقریباً می‌توان گفت کمتر مسافری به این جزیره سفر می‌کند، به همین دلیل آب‌های سواحل لارک شفاف مانده‌اند. بااین‌حال اگر حتی یک‌بار عازم این جزیره بی‌نظیر شوید، مشتاق خواهید شد و از زیبایی‌هایش همه‌جا تعریف خواهید کرد.

جزیره لارک از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل‌شده است و با رفتن به این جزیره از ساحل طلایی‌رنگ و آب‌های شفاف لذت بی‌نهایت خواهید برد. در این جزیره می‌توانید روی شن‌ها قدم بزنید و آرامش را تجربه کنید، همچنین می‌توانید انواع ماهی را ببینید، زیرا روزانه ماهی‌های متنوعی صید می‌شوند. حیوانات مختلفی مانند خرگوش و آهو نیز در این منطقه زندگی می‌کنند و می‌توانید از فاصله نزدیک این موجودات زیبا را ببینید. همچنین این جزیره در نقطه‌ای از کشور قرار دارد که از لحاظ نظامی نیز بسیار حائز اهمیت است. قلعه پرتغالی‌ها به‌عنوان جاذبه دیدنی و گردشگری مشهور در این جزیره قرار دارد. سایر جاهای دیدنی در این جزیره عبارت‌اند از دژهای نظامی، تلگراف‌خانه کمپانی‌های هند شرقی و چندین مورد دیگر.

با رفتن به جزیره لارک می‌توانید سفر خاطره‌انگیز و خوشی را برای خودتان رقم بزنید؛ البته برای سفر به این جزیره باید ابتدا خودتان را به قشم برسانید. برای این منظور بهتر است از قیمت بلیط قطار قشم مطلع شوید. لازم به ذکر است که دسترسی به جزیره قشم با قطار به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست و برای این منظور باید ابتدا با خرید بلیط قطار به بندرعباس سفر کنید و سپس از طریق کشتی خودتان را به قشم یا لارک برسانید.

 

جزیره هنگام

در گشت‌وگذار در میان جزایر زیبای اطراف قشم به‌هیچ‌عنوان از حزیره‌ی هنگام غافل نشوید! این جزیره در دو کیلومتری قشم واقع‌شده است و با طول و عرض کم و با موقعیت جغرافیایی عالی خود در میان خلیج‌فارس و نزدیکی به تنگه هرمز و جزیره قشم همواره موردتوجه مسافران بوده است. دلفین‌های باهوش و زیبای اطراف این جزیره بسیار معروف هستند که از پاییز تا اردیبهشت در نزدیک جزیره می‌مانند و همین مورد سبب می‌شود تا  سالانه مسافران زیادی برای تماشای دلفین‌های بازیگوش به دنبال بلیط چارتری و سفر به قشم و هنگام باشند. برای بازدید از سایر جاذبه‌های این جزیره مانند حیات‌وحش، آکواریوم طبیعی و آثار تاریخی می‌توانید از قایق‌های موتوری استفاده کنید.

یکی از نکات بسیار جالب و مهم دررابطه‌با جزیره هنگام این است که خیابان ندارد و ماشینی در آن رفت‌وآمد نمی‌کند. اهالی بسیار خونگرم و مهربان بوده و از مسافران مهمان‌نوازی می‌کنند. طعم غذاهای دریایی در این جزیره برای همیشه در ذهنتان حک خواهد شد. همچنین برای خرید صنایع‌دستی بانوان این منطقه نیز می‌توانید به بازارچه کنار ساحل بروید و سوغاتی‌های خاصی خریداری کنید. دسترسی به این جزیره در عرض ۴۵ دقیقه از قشم امکان‌پذیر است که از طریق قایق‌های اسکله کندالو انجام می‌گیرد.

2

جزیره ناز

جزیره زیبای ناز از دو جزیره تشکیل‌شده که با دیوارهای صخره‌ای احاطه‌شده‌اند. جزیره ناز نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا واقع‌شده است. در این جزیره شگفتی‌های خارق‌العاده‌ای را خواهید دید، مثلاً در هنگام جزر آب که تا پایین‌ترین حد خود می‌رسد، پیاده‌روی در آب بسیار جذاب خواهد بود، همچنین در این هنگام می‌توانید با ماشین نیز عبور کنید و در نزدیکی جزیره کوهی وجود دارد که از بالای آن تماشای اطراف بسیار زیباست. در جزیره ناز می‌توانید شترسواری کنید یا اینکه کایت‌سواری کرده و از آفرود لذت ببرید.

جالب است بدانید در این جزیره مغازه‌ای پیدا نخواهید کرد، زیرا فقط دست‌فروش دارد. اما تا جایی که می‌توانید در این جزیره زیبا عکس یادگاری بگیرید و از سکوت دریا و صدای آب به آرامش برسید. بهترین زمان سفر به جزیره ناز از اواسط پاییز تا اوایل بهار است. همین دلیل سبب می‌شود تا در فصل پاییز و زمستان شلوغ باشد و به دلیل آب‌وهوای مطبوع و معتدل لباس‌های خنک قدم بزنید.

3

کلام آخر

در مناطق جنوبی کشورمان خاص‌ترین مناطق گردشگری پیدا می‌شوند. با سفر به جزیره قشم می‌توانید طبیعت به‌یادماندنی و منحصربه‌فردی را در آرامش تجربه کنید. در برنامه سفری‌تان به قشم حتماً بازدید از این جزیره‌ها را در اولویت قرار دهید و ورزش‌ها و تفریحات آبی هیجان‌انگیز در انتظار شماست. اطراف قشم با جزیره‌های جذاب سفری متفاوت به ارمغان می‌آورد. بی‌شک، بهترین سفر عمرتان را در این جزیره خواهید داشت.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حداقل باید 20 میلیون تومان پول داشته باشی که در یک سفر سه تا چهار روز بری قشم و جزیره های زیبایش بلیط تهران قشم فقط نفری 3 تومن است من و زنم و فرزندم 9 تومن بلیط اقامت و خورد و خوراک و ... بماند با تور نفری 6 تومن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها