چرا خرید دلار برای سرمایه گذاری مناسب نیست؟

نوسان شدید قیمتی در اسکناس آمریکایی در چند سال اخیر مردم را به سرمایه گذاری بر روی این ارز تشویق کرده است.

چرا خرید دلار برای سرمایه گذاری مناسب نیست؟

حسن حسن‌خانی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: بانک مرکزی در سازوکار بازار و مکانیسم‌های مداخله در آن باید قدرت پیدا کند و لازم است برای این منظور ابزارهای قدرت‌آفرین به وجود آورد. یکی از مهم‌ترین این‌ها ایجاد و نگه‌داشت ذخایر قابل اعتماد است. میزان ذخایر در دسترس و باکیفیت امروز بانک مرکزی نسبت به حداقل شش سال گذشته، بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: متغیرهای اقتصادی کشورمان و شرایط اقتصاد جهان و بخصوص بازار نفت و قیمت جهانی آن نشان می‌دهد که تا پایان سال و حتی تا بهار سال آینده، به شرطی که دولت اقدام به اجرای سیاست‌های ریاضتی مثل افزایش قیمت بنزین یا تغییر قیمت کالاهای اساسی به شکل معنادار نکند، احتمال حفظ این ثبات برای نرخ ارز بسیار زیاد است. بنابراین، بازار ارز زمان یا مکان خوبی حداقل برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نیست، در صورتی که سرمایه‌گذار در صدد کسب سود و دریافت نتیجه از فعالیت اقتصادی خود باشد، باید به بازارهای دیگر فکر کند.

منبع: روزنامه ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رضا
    0

    ۶ سال پیش در همین روزها دلار ۴۵۰۰ تومان بود الان به ۵۰۰۰۰ تومان رسیده، یعنی حدود ۱۱ برابر! چطور برای سرمایه گذاری مناسب نیست؟؟؟؟!!

  • 🐜
    0

    اتفاقاً پرسودترین سرمایه گذاری دلار ویورو است!!! بیخود مردم را گمراه نکنید

  • اسی
    0

    همین که شما میگی نیست یعنی بهترین سرمایه گذاری
    متاسفم ما در ایران رسانه مردمی نداریم
    البت انصافا در جهان هن نداریم ولی از حق نگذریم رسانه جهانی بیشتر به ملت دیگهدظلم میکنن کمتر به ملت خودشان ولس شما آذارتان فقط به ملت خودتان
    با دیگران کاری ندارید و نمی‌تونید داشته باشید ملت خودتان فریب میدید که پولشون هاپولی بشه
    بهترین سرمایه گذاری الان دیگه ارز
    قبلا طلا بود ولی الان ارز و معاملات زیر زمینی...

  • شاپور ساسان
    0

    شما یکبار هم مشورت نداده اید که سود خود یا نظام رو در نظر نگیرید . شما فقط منظورتون از این که دلار برای سرمایه گذاری خوب نیست اینه که مردم دلارهاشون رو بفروشن و در بورس سرمایه گذاری کنن که ی شبه شما درو کنید . مردم دلارو برای سود که نمیخرن چون در ایرانی سودی وجود نداره فقط برای حفظ دارایی هاشون میخرن . شما هر جا تو ایران سرمایه گذاری کنی کمتر از تورم رشد میکنه . فقط با خبر فیک میخواهید مردم را گم اه کنید . ذخایر دلار بانک مرکزی بی سابقه هست که مردم بترسن بگن وای دلار ارز.ن میشه . حالا میبینیم تا بها سال اینده چطور دلار رشد میکنه . هیچوقت حرف رسانه های وابسته به دولت رو گوش نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها