چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع ارز دیجیتال

180 نوع ارز دیجیتال در 197 کشور دنیا در حال گردش است! این آمار که روزبه‌روز دستخوش تغییرات می‌شود، تنوع ارزهای دیجیتال در کوین‌ها و توکن‌ها را در دنیای کریپتو نشان می‌دهد.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع ارز دیجیتال

 

رمز‌ارزها انواع متفاوتی دارند که مهم‌ترین آن‌ها آلت کوین، استیبل کوین، شت کوین و میم کوین نام دارند. آلت کوین‌ها و توکن یک دسته‌بندی کلی در حوزه ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌روند. هر یک از این رمز‌ارزها ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث شده است بین عده‌ای از کاربران محبوب باشند. به دلیل محبوبیت بالای این حوزه، در ادامه این مطلب بهترین انواع ارزهای دیجیتال را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. مطالعه این مقاله شما را در مسیر انتخاب درست ارزهای دیجیتال یاری می‌کند.

لذت استفاده از تکنولوژی بلاکچین را با آلت کوین تجربه کنید

رمز‌ارزهایی که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند، آلت کوین نام دارند. این نوع ارز انجام معاملات همتا به همتا را ممکن می‌سازد. در واقع آلت کوین‌ها به خاطر موفقیت بیت کوین‌ به وجود آمدند. توجه کاربران به دلیل تحول و بهبود قوانین بیت کوین به این ارز جلب شد. در حقیقت ارزهایی به‌ غیر از بیت کوین، آلت کوین نام دارند. اتریوم و فانتوم دو نمونه محبوب آلت کوین هستند. اتر (ETH) برای پرداخت به مشارکت‌کنندگان شبکه در اعتبارسنجی تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استیبل کوین؛ رمز ارزی بدون نوسان قیمت

ارز دیجیتال با‌ثبات یا Stablecoin یکی از انواع ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود که نوسان قیمت رمز‌ارزها را ندارد. این نوع از ارزهای دیجیتال راهکاری ساده و امن برای انجام تراکنش‌های مالی هستند. ارزش استیبل کوین نوعی دارایی یا کالای پایدار وابسته است. ارزش استیبل کوین‌ها به یک دارایی دیگر مثل طلا یا دلار متصل خواهند بود. به عنوان مثال تتر یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا است که به نام دلار دیجیتال نیز شناخته می‌شود.

2

حس شوخ‌طبعی را با میم کوین ایجاد کنید

میم کوین‌ مانند عنوانی که دارد، از یک میم یا شوخی اینترنتی سرچشمه می‌گیرد و ویژگی‌های طنز دارد. اغلب میم کوین‌ها با الهام از جوک‌های اینترنتی و رویدادهای پرسروصدا به وجود آمده‌اند. تاثیر اینفلوئنسرها روی میم کوین بسیار مشهود است؛ در‌صورت تبلیغ افراد مشهور، ارزش آن افزایش و پس از مدت زمانی کاهش می‌یابد.

شت کوین؛ ارز دیجیتالی بدون ثبات و اعتبار

شت کوین یکی از ارزهای دیجیتال مهم و پر اهمیت است. اصطلاح شت کوین معمولاْ به کوین‌هایی که ارزش چندانی در بازار ندارند، اطلاق می‌شود. اعتبار این کوین‌ها معمولا مشخص نیست و بر اساس هیجانات بازار خرید و فروش می‌شوند. شت کوین روند توسعه مشخصی ندارد و در بعضی موارد بنیان‌گذاران آن نیز مشخص نیستند.

پرایوسی کوین پیشرفته‌ترین تکنولوژی و امنیت را دارد

توسعه‌دهندگان پرایوسی کوین‌ ادعا کرده‌اند که امنیت کاربر و معاملاتش در دنیای کریپتوکارنسی محفوظ می‌ماند. به‌عنوان مثال وضعیتی را در نظر بگیرید که به‌راحتی متوجه نشوید کدام کاربر چه چیزی را برای چه کسی فرستاده است، یعنی همه فعالیت مالی افراد با درجه بالایی ناشناس باقی خواهد ماند. پرایوسی کوین‌ها از پیشرفته‌ترین انواع ارز دیجیتال محسوب می‌شوند که به واسطه امکانات امنیتی و خصوصی که دارند، توسط دولت‌های خارجی تحت فشار قرار می‌گیرند.

ارزهای صرافی؛ کاربردی‌ترین انواع ارزهای دیجیتال

به رمز‌ارزهایی که برای پلتفروم‌های معاملاتی ساخته می‌شوند، ارزهای دیجیتال صرافی گفته می‌شوند. نقش این رمز‌ارزها در خدمات صرافی‌ بسیار پررنگ است. برای مثال با این ارزها در رویدادهای وام‌دهی یا پیش فروش توکن‌ها شرکت کنید و از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید. رمز‌ارزهای صرافی یکی از کاربردی‌ترین انواع ارز دیجیتال در دنیا به‌شمار می‌روند. از نمونه‌های این نوع ارز دیجیتال می‌توان به BNB که مربوط به صرافی بایننس و UNI که مربوط به صرافی یونی‌سواپ است اشاره داشت.

توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)؛ منحصر‌به‌فردترین ارز دیجیتال رمزنگاری شده

توکن‌ها نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده‌اند که سند یک اثر دیجیتال را در فضای بلاکچین صادر می‌کنند. توکن‌ها ویژگی‌هایی مختلفی دارند. آن‌ها کمیاب، غیرقابل تعویض، غیرقابل تقسیم و منحصربه‌‌فرد هستند. همچنین مزیت‌های توکن‌های غیرقابل‌تعویض در اعتبار، قابل انتقال و محفوظ بودن حق مالکیت در آن‌ها بوده که باعث محبوبیت این نوع ارز دیجیتال شده است.

3

برای تبدیل ارز دیجیتال به دارایی فیزیکی از توکن اوراق بهادار استفاده کنید

توکن اوراق بهادار یکی از انواع ارز دیجیتال به‌ شمار می‌رود که ارتباط مستقیمی با دارایی‌های فیزیکی یا دارایی‌های دیگر دارد. هر واحد از این توکن‌ها با یک دارایی واقعی مثل مواد معدنی، نفت، طلا، نفت یا ملک قیمت‌گذاری می‌شوند. یعنی هر واحد از توکن بهادار معادلی واقعی دارد که قابل تبدیل است. توکن‌های بهادار معمولا با استفاده از فناوری بلاکچین توسعه  پیدا می‌کنند. 

توکن‌های اوراق بهادار قابلیت انتقال و معامله را به صورت آنلاین و با سرعت بالا فراهم خواهند کرد. از طریق توکن‌های بهادار، افراد به صورت مستقیم در دارایی‌های فیزیکی سرمایه‌گذاری می‌کنند و از قابلیت‌هایی مختلفی بهره‌مند می‌شوند. این قابلیت‌ها مثل تقسیم بندی دارایی‌ها، بهره‌برداری از سود حاصل از آن‌ها و شرکت در امور مالی مرتبط با دارایی‌ها است. پلتفرم میرور از توکن‌های بهادار مطرح موجود در بازار رمز‌ارزها به‌شمار می‌رود. بیشتر سهام‌های شرکت‌های آمریکایی و بازار کالای آمریکا را توکنیزه کرده است.

انواع رمز ارزهای مطمئن را از نوبیتکس بخرید 

در این مقاله به بررسی انواع رمز ارزهای دیجیتالی پرداختیم و مهم‌ترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کردیم. البته ارزهای دیجیتالی نمونه‌های دیگری دارند؛ از جمله توکن‌های وام‌دهی، ارز دیجیتال بیمه، ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری، ارز دیجیتال کاربردی، ارز دیجیتال پرداختی و ارز دیجیتال بانک مرکزی.

حال که با تفاوت و ویژگی ارزهای دیجیتالی آشنا شده‌اید و درک بهتری نسبت به کاربردهای هر کدام دارید، بی‌شک نسبت به خرید و فروش آن‌ها نیز کنجکاو شده‌اید. برای معامله هر یک از این ارزها به یک بستر امن نیاز دارید که توسط نوبیتکس فراهم شده است. در صرافی نوبیتکس ارزها با بالاترین سرعت معامله خواهند شد و امنیت تراکنش‌ها توسط مجموعه تضمین می‌شود. همچنین در نوبیتکس ارزها را در لحظه بخرید، بفروشید و از ضرر و زیان جلوگیری کنید. برای آشنایی با نوبیتکس و دریافت خدماتی بی‌نظیر، فقط کافی است نام «نوبیتکس»  را در گوگل جست‌وجو کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها