کدام وسایل به محافظ برق نیاز دارند؟

محافظ برق همانطور که از نامش پیداست وظیفه محافظت از لوازم برقی را برعهده دارد؛ اما چرا وسایل برقی نیاز به مراقبت و محافظت دارند؟ برای در امان ماندن از آسیب های نوسانات برق شهری.

کدام وسایل به محافظ برق نیاز دارند؟

نوسانات برق شهری با تغییر ناگهانی ولتاژ، منجر به ورود شوک به وسایل برقی شده و وسایل برقی حساس در اثر نوسانات برقی دچار آسیب های جدی می شوند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به طور جامع به سوال کدام وسایل به محافظ برق نیاز دارند؟ پاسخ دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

محافظ برق چیست؟

محافظ برق، وسیله ای است که در هنگام نوسانات برق شهری و با افت و یا افزایش ناگهانی آن، برق لوازم برقی متصل به آن را به صورت خودکار قطع می کند تا آسیبی به آن وارد نشود.

بیشتر بخوانید» استابلایزر هم مانند محافظ برق، وظیفه کاهش ولتاژ بالای جریان برق و افزایش ولتاژ پایین جریان برق را برعهده دارد، تنها با این تفاوت که استابلایزر، برق ورودی به وسایل را قطع نمی کند. در صورت تمایل به خرید و استفاده از استابلایزر، پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به راهنمای خرید استابلایزر را مطالعه کنید.

آیا تمامی وسایل برقی به محافظ برق نیاز دارند؟

2

از آنجایی که احتمال خرابی تمامی وسایل برقی در برابر نوسانات برقی وجود دارد بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای تمامی وسایل برقی خانه خود از محافظ برقی استفاده کنید. اما اگر امکان خرید بهترین استابلایزر و یا محافظ برق برای تمامی وسایل برقی منزل خود را ندارید، برای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی حساس تر، محافظ برق خریداری کنید، از جمله:

  • یخچال
  • کولر گازی
  • ماشین لباسشویی
  • لپ تاپ و کامپیوتر

یخچال از جمله وسایل برقی حساس و نیازمند به محافظ برق

یخچال یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل برقی هر خانه و آشپزخانه ای می باشد که به صورت شبانه روزی به برق متصل است.؛ بنابراین مراقبت از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین راه های مراقبتی از یخچال و فریزر، استفاده از محافظ برق می باشد. هنگام خرید استابلایزر یخچال و فریزر و یا محافظ برق حتما به میزان توان مصرفی استابلایزر و یا محافظ برق مورد نظر توجه داشته باشید که با میزان برق مصرفی یخچال شما سازگاری داشته باشد.

 

کولر گازی

یکی دیگر از وسایل برقی که در پاسخ به سوال کدام وسایل به محافظ برق نیاز دارند؟ می توانیم معرفی کنیم کولر گازی است. کولر گازی نیاز به مصرف برق بالایی دارد که هنگام خرید محافظ برق و یا استابلایزر کولر گازی باید آن را در نظر گرفت.

 

ماشین لباسشویی از تجهیزات نیازمند به استابلایزر یا محافظ برق

ماشین لباسشویی یکی دیگر از وسایل برقی حساس است که نیاز به محافظ برق دارد تا در برابر نوسانات برق شهری در امان بماند و طول عمر مفید آن به حداکثر برسد.

 

لپ تاپ و کامپیوتر

3

لپ تاپ و کامپیوتر 2 تا از حساس ترین تجهیزات الکترونیکی هستند که نوسانات برقی می توانند منجر به خرابی آن ها شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما از استابلایزر و یا محافظ برق کامپیوتر برای محافظت از آن ها در برابر نوسانات برق شهری استفاده کنید.

نکات مهم جهت خرید محافظ برق

برای خرید محافظ برق خوب و استاندارد حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

میزان آمپر محافظ برق

میزان آمپر محافظ برق باید با وسیله برقی مورد نظر تناسب داشته باشد؛ در غیر این صورت قادر به محافظت از آن در برابر وسانات برقی نمی باشد. بنابراین هنگام خرید محافظ برق به میزان آمپر آن و وسیله برقی مورد نظر توجه داشته باشید.

 

تعداد درگاه های خروجی محافظ برقی

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید محافظ برق باید به آن توجه داشته باشید تعداد درگاه های محافظ برقی می باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید 3 وسیله برقی را به محافظ برق، متصل کنید یک محافط برق با حداقل 3 پورت خروجی خریداری کنید.

 

مدت زمان تاخیر در پاسخگویی

انواع استابلایزرها و محافظ های برق، لحظاتی بعد از متصل شدن برق، برق وسایل برقی را متصل می کنند. این تاخیر زمانی در محافظ برق های مختلف با هم متفاوت است که باید هنگام خرید آن را مد نظر قرار دهید و یک محافظ برق و یا استابلایزر با تاخیر زمانی کم خریداری کنید.

نتیجه گیری بررسی سوال کدام وسایل به محافظ برق نیاز دارند؟!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم تمامی وسایل برقی به محافظ برق و یا استابلایزر نیاز دارند، اما از بین تمامی وسایل برقی، یخچال، کولر گازی، ماشین لباسشویی، لپ تاپ و کامپیوتر بیشترین نیاز را به محافظ برق دارند.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از محافظ برق یا استابلایزر برای وسایل برقی خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها