در گفتگو با یک فعال حوزه صنعت مطرح شد

آموزش کشور باید به روز شود / بیش از ۹۰ درصد تجهیزات صنایع فولاد در داخل کشور تولید می شود

یک فعال صنعتی معتقد است: سیستم آموزش و پرورش کشور نیازمند تغییراتی است که نسل جدید را به سمت صنعت سوق دهد کشور نیازمند نیروی کارآمد در زمینه صنعت است.

آموزش کشور باید به روز شود / بیش از ۹۰ درصد تجهیزات صنایع فولاد در داخل کشور تولید می شود

عباس نصراللهی مدیرعامل شرک صنعتی رویان مبدل در گفتگو با خبرفوری در رابطه با پیشرفت صنعتی در کشور و اهمیت بومی سازی تجهیزات حوزه فولاد گفت : فعالیت های صنعتی شرکت از اوایل دهه هفتاد آغاز شده و طی این مدت اقدامات فراوانی به جهت بومی سازی تجهیزات صورت گرفته است.

وی افزود: در گذشته عمده تجهیزات ساخت کشور های خارجی بود که نسل ما تلاش بسیار زیادی در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات انجام داده است.

این صاحبنظر اقتصادی یادآور شد: مسیرهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و موظف بوده‌ایم با تکنولوژی و استاندارد های کشور های مختلف آشنا شویم تا بتوانیم عملیات بومی سازی را انجام بدهیم.

نصراللهی تاکید کرد: در مرحله ای هستیم که تقریبا امکان ساخت ۹۰ درصد تجهیزات و قطعات صنایع فولاد در داخل کشور وجود دارد.

وی در رابطه با اهمیت آموزش و تربیت نیروی کارآمد در حوزه صنعت بیان کرد: دغدغه بنده به عنوان فردی که بیش از ۳۰ سال در زمینه صنعت فعالیت کرده ام ادامه انجام این راه است زیرا نسل جدید به نظر نمی رسد توانایی ادامه و گسترش این فعالیت را داشته باشند.

وی افزود : نسل جدید که به "نسل زد" معروف است وقت زیادی را در کلاس های کنکور صرف می کنند بهتر است دولت تدبیراتی بیاندیشد و آموزش را تخصصی تر دنبال کند و کارآفرینی را به این نسل آموزش دهد.

وی در پایان ادامه داد : سیستم آموزش و پرورش کشور نیازمند تغییراتی است که نسل جدید را به سمت صنعت سوق دهد، چراکه کشور نیازمند نیروی کارآمد در زمینه صنعت است و با تغییر در نظام آموزش پرورش و آموزش عالی می توان تا حد بسیار زیادی جلوی مهاجرت و فرار مغز هارا گرفت و در نتیجه صنعت کشور می تواند به صورت چشمگیری پیشرفت نماید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها