تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز

تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز باید با مهارت و با رعایت اصول امنیتی انجام شود تا از برو مشکلات جدی تر جلوگیری نمایید.

تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز

اگر بخواهیم یک نظرسنجی بین همه خانواده ها انجام دهیم تا تصمیم بگیریم که کدام وسیله مهم است، شکی نیست که اکثریت ماشین لباسشویی ایندزیت را انتخاب می کنند. به لطف آن، تمیز کردن لباس ها بسیار آسان تر است. با وجود چنین سیستمی حتما هنگام خرابی مضطرب می شوید و می خواهید سریعا به تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز بپردازید.

 

چرا ماشین لباسشویی ایندزیت من نمی چرخد؟

بسیاری از کاربران مراجعه کننده به مرکز تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز می پرسند چرا ماشین لباسشویی ایندزیت من نمی چرخد؟ چرا لباس های من بعد از چرخه شستشو خیس از ماشین لباسشویی بیرون می آیند؟ اگر دستگاه شما در چرخش نیز مشکل دارد، احتمالا در توزیع لباس ها مشکلی وجود دارد.

اگر فقط می خواهید چند یا بزرگ از لباس ها را بچرخانید، ماشین لباسشویی اغلب نمی تواند آنها را به طور یکنواخت در ظرف لباس شویی پخش کند. این منجر به عدم تعادل در طول چرخش می شود.

اگر دستگاه از طریق سنسورهای خود عدم تعادل را تشخیص دهد، سعی می کند با انجام حرکات جزئی چپ و راست، لباس ها را توزیع کند.

اگر این کار به دلیل ماهیت لباسشویی کار نکرد، به دلایل ایمنی چرخه چرخش را زودتر متوقف خواهید کرد.

همیشه مراقب باشید ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید. این دستگاه هیچ شانسی برای شستشوی واقعی لباس ها ندارد و این نیز منجر به مشکلاتی در هنگام چرخش می شود.

رایج ترین دلیل دیگری که باعث می شود درام ماشین لباس شویی نمی چرخد یا درام مسدود می شود و بنابراین نمی تواند تمیز شود، آسیب دیده یا لغزش تسمه محرک است.

برای بررسی وضعیت تسمه محرک، درپوش پشتی دستگاه را باز کنید (بسته به نوع دستگاه، ممکن است لازم باشد ابتدا درب ماشین لباسشویی را بردارید). اگر تسمه محرک به سادگی لیز خورده و آسیبی ندیده است، آن را دوباره به درستی به قرقره وصل کنید. اگر تسمه V شکل پاره یا ترک خورده باشد، توصیه می شود تسمه را یه همراه کارشناسان تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز تعویض کنید.

2

چرا لباسشویی ایندزیت من حین کار متوقف می شود؟

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی شما در چرخه چرخش، فنر معیوب در وان است.

فنر وان کل وان و در نتیجه درام لباسشویی را در موقعیت مورد نظر نگه می دارد. اگر این فنر شکسته، فرسوده یا جدا شده باشد، ماشین لباسشویی نمی تواند به خوبی کار کند. این به ناچار منجر به ارتعاشات شدید یا خاموش شدن می شود.

در صورت مشاهده فنر معیوب هنگام باز کردن دستگاه، باید آن را به همراه کارشناسان حرفه ای تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز در خانه خود تعویض کنید. 

 

توصیه ی کارشناسان حرفه ای تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز برای نشت آب در لباسشویی ایندزیت

یکی دیگر از دلایل نشتی ماشین لباسشویی می تواند شلنگ تخلیه معیوب باشد. شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی این وظیفه را دارد که اجازه می دهد آب کثیف تخلیه شود. گاهی اوقات شلنگ ممکن است کثیف، آسیب دیده یا بریده شود. در این حالت ممکن است آب از ماشین لباسشویی نشت کند.

شلنگ تخلیه ممکن است در قسمت بیرونی ماشین لباسشویی شما آسیب ببیند، بلکه در داخل نیز آسیب دیده است. این یک خطای رایج به دلیل اصطکاک ناشی از حرکت وان است. حتی اگر ماشین لباسشویی را جابجا کرده باشید و شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد، باز هم ممکن است آب نشت کند.

برای چنین مواقعی طبق توصیه ی کارشناسان نمایندگی لباسشویی ایندزیت در شیراز قبل از اینکه پیچ ماشین لباسشویی را باز کنید، شلنگ تخلیه خارجی را بررسی کنید. آیا ترک خورده است یا گیره شلنگ درست نمی نشیند؟

سپس شلنگ تخلیه داخل ماشین لباسشویی را بررسی کنید. قبل از انجام این کار، خطوط برق و آب را قطع کنید.

 3

لباسشویی ایندزیت من نمی چرخد

نچرخیدن لباسشویی یکی از خطرناکترین مشکلات لباسشویی می باشد. برای رفع چنین نقصی باید به تک تک اجزا چشم بیاندازید. طبق گفته های تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز مهمترین فاکتورهای اصلی زیر می تواند عامل بروز چنین نقصی شود:

نقص موتور 

مهمترین اگر دستگاه شما دیگر نمی چرخد، دلیل اصلی می تواند معیوب یا خم شدن شفت موتور باشد.

شفت موتور تسمه محرک را به قرقره درام متصل می کند. این درام را به حرکت در می آورد و آن را می چرخاند.

اگر متوجه شدید که محور موتور شما معیوب یا خمیده است، باید آن را تعویض کنید.

فرسوده بودن قرقره

یکی دیگر از دلایلی که ماشین لباسشویی شما دیگر نمی چرخد، فرسوده بودن قرقره است. قرقره با استفاده از تسمه محرک، محور محرک موتور و درام لباسشویی را به هم متصل می کند. این اجازه می دهد تا درام بچرخد. اگر قرقره ساییده شود، تسمه محرک می تواند بلغزد و باعث می شود که چرخش درام متوقف شود.

با باز کردن فلپ بازرسی از پشت به داخل دستگاه خود نگاه کنید. قرقره را بردارید و آن را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که قرقره درایو شکسته است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی برد کنترل

احتمالی دیگر این است که برد کنترل معیوب باعث ایجاد مشکل در چرخش و چرخش درام می شود.

یک برد کنترل تمام عملکردهای ماشین لباسشویی را تنظیم می کند. این شامل گرمایش، آب و همچنین موتور است. اول از همه، مهم است که بتوانید تمام دلایل قبلی کار نکردن درام را رد کنید. از آنجایی که این قطعه یکی از گران ترین قطعات است و قبل از تعویض آن باید مطمئن باشید. از نقطه نظر صرفاً اقتصادی، اگر سیستم کنترل معیوب باشد، اغلب ارزش تعمیر دستگاه را ندارد.

از آنجایی که برای بررسی الکترونیک نیاز به دانش تخصصی بالایی است، توصیه می کنیم با تکنسین های تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز تماس بگیرید.

خرابی موتور محرک

 آخرین دلیل ممکن برای چرخاندن ماشین لباسشویی معیوب بودن موتور محرکه است. موتور محرک اجازه می دهد تا درام بچرخد. اگر این معیوب است، باید سریع در مرکز تعمیر لباسشویی ایندزیت در شیراز تعویض شود.

برای تعیین اینکه آیا موتور محرک واقعاً خراب است، ابتدا مطمئن شوید که برق موتور وجود دارد. اگر موتور درایو زمزمه می کند اما کار نمی کند یا با صدای بلند کار می کند، آن را تعویض کنید. همچنین می توانید محور محرک را با دست بچرخانید. اگر این کار بسیار دشوار است یا اصلا امکان پذیر نیست، نمی توانید از تعویض موتور محرک در ماشین لباسشویی خود اجتناب کنید.

قبل از اینکه بتوان موتور را جدا کرد، باید دستگاه را از برق جدا کرده و منبع آب را بسته باشد. سپس برای دسترسی به موتور محرک، تمام فلپ های تعمیر و نگهداری باید برداشته شوند. سپس می توان آن را حذف و جایگزین کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها