پیانو کاسیو ساخت کدام کشور است؟

موسیقی به خصوص در دنیای متلاطم امروزی یکی از مواردی است که فرد را از تنش و هیاهوی روزمره رهایی می بخشد. شاید به جرأت بتوان یکی از محبوب ترین سازهای موسیقی را پیانو دانست. صدای این ساز حس امید و زندگی را به فرد القا می کند.

پیانو کاسیو ساخت کدام کشور است؟

برندها و مدل های مختلفی از پیانو در بازار موجود است. یکی از بهترین برندها، برند کاسیو می باشد. علت پرفروش بودن پیانو کاسیو را در عین کیفیت بالای این ساز می توان قیمت مقرون به صرفه، قابل حمل بودن و توسعه روزافزون آن در نظر گرفت. این برند ژاپنی نیز سعی داشته و دارد تا پیانوهای برند خود را با بالاترین کیفیت ممکن و کمترین هزینه تولید کند. 

شعار ارتقا و توسعه محصولات ژاپنی سبب گشته تا سازندگان این پیانو نقاط قوت را ارتقا و نقاط ضعف پیانو کاسیو را تقلیل دهند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیانو کاسیو و برخی از ویژگی ها و مشخصات آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه یا پیشینه ای از برند کاسیو

برند ژاپنی کاسیو در سال 1946 توسط خانواده کاشیو، یک سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم تأسیس شد. خانواده کاشیو شامل 4 برادر به نام های کازوآ، تادائو، توشیو و یوکیو بود. در آن زمان این برادران هدف تولید فناوری های دیجیتال باصرفه، با حفظ استانداردها و کیفیت بالا را دنبال می کردند و با گذشت چند سال این برند در زمینه انواع چاپگر، ساعت و ماشین حساب پیشرفت زیادی حاصل کرد.

ورود برند کاسیو به صنعت موسیقی در سال 1978 با ایده یکی از برادران به نام توشیو شکل گرفت. اولین تولید شرکت کاسیو در حوزه موسیقی با استقبال زیادی مواجه گردید و این زمینه را برای تولید سازهای جدید و بیشتر فراهم ساخت.

در سال های 1991 اولین پیانوی دیجیتال به سبک مبلمان و در سال 1996 اولین پیانو با صفحه کلیدهای روشنایی توسط کاسیو روانه بازار گردید. از سال 2000 به بعد را می توان عصر سازهای مدرن کاسیو در نظر گرفت. همچنان سازهای برند کاسیو از پرتقاضاترین و محبوب ترین سازهای بازار به شمار می روند.

مدل های پرفروش پیانو کاسیو  

2

در میان برندهای تولید پیانو دیجیتال، دو برند کاسیو و یاماها جزو بهترین و پرتقاضاترین برندهای پیانو به شمار می روند. اکشن کلاویه یاماها از کاسیو بهتر است و هر دو برند خروجی صدای تقریباً مشابهی دارند. همچنین پیانوهای این دو برند 256 نت دارند اما پیانو کاسیو دارای 22 نمونه صدا و یاماها دارای 10 نمونه صدا است.

کیفیت صدای برند یاماها به آکوستیک نزدیکتر است. برند کاسیو دارای دو خروجی و دو پورت فلش می باشد، در حالیکه برند یاماها دو خروجی و یک پورت فلش دارد. همانطور که مشخص است، برخی ویژگی های برند یاماها از کاسیو بهتر است و بالعکس اما قیمت مقرون به صرفه تر و توسعه روز افزون برند کاسیو در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را می توان از مهمترین دلایل برتری پیانو کاسیو در مقایسه با یاماها در نظر گرفت.

می توان پر فروش ترین مدل های پیانو کاسیو را مطابق ذیل دسته بندی کرد:

  • پیانو Casio AP 270: پیانو AP 270 دارای 88 کلاویه حساس و سه حالته است. این پیانو 22 نمونه صدای مختلف همراه با افکت های ریورب، کروس و برلیانس در اختیار متقاضیان قرار می دهد. 70 آهنگ جهت پلی بک، قابلیت رکورد دو آهنگ ، در اختیار داشتن 5000 نت، 2 پورت خروجی جهت اتصال به کامپیوتر و ... از مهمترین ویژگی های این مدل پرفروش است.
  • پیانو دیجیتال Casio PX S1000: اغلب این پیانوی پرفروش توسط افرادی که متقاضی شروع نوازندگی پیانو هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این پیانو 88 کلاویه با حساسیت 5 حالته دارد.

ویژگی های چشمگیر انواع پیانو کاسیو

3

سبک و قابل حمل بودن پیانوهای این برند را می توان یکی از ویژگی های چشمگیر برند کاسیو در مقایسه با دیگر برندها دانست. همچنین هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن پیانوهای این برند از دیگر ویژگی های متمایز کننده آن به شمار می روند. وجود صفحه کلیدهایی پیشرفته و قابل تنظیم، داشتن فضایی جهت ذخیره سازی با توجه به کنسول بودن پیانوهای برند کاسیو از دیگر ویژگی های چشمگیر پیانو کاسیو به حساب می آید.

مشخصات فنی پیانو کاسیو

پیانوهای دیجیتال سری CELVIANO را می توان در مدل های AP710، AP650، AP270 و AP470 تقسیم بندی کرد. هر کدام از این سری ها مشخصات مخصوص به خود را دارند که مطابق زیر است:

  • پیانو دیجیتال AP710 سه صدای معروف پیانوهای Grand را داشته و 26 تن مختلف را شامل می شود.
  • پیانو دیجیتال AP650 منبع صدای چند بعدی، کلیدهای چکشی وزن دار دارند.
  • پیانو دیجیتال AP270 منبع صدایی چند بعدی، دارای دو صدای استریوی پیانو گرند و کلیدهای اکشن وزن دار هستند.
  • پیانو دیجیتال AP470 دارای 22 صدای داخلی است.

پیانو دیجیتال کاسیو AP470

پیانو دیجیتال کاسیو AP470 را می توان یکی از بهترین پیانوهای برند کاسیو در نظر گرفت. برخی از ویژگی های این مدل شامل موارد زیر است:

  • این مدل دارای 88 کلاویه با اکشن چکشی است. بافتی از آبنوس و عاج مصنوعی بر کلاویه های این پیانو قرار گرفته تا حس پیانوی آکوستیک به نوازنده منتقل شود.
  •  این پیانو دارای 22 صدای داخلی است.
  • این مدل دارای دو نمونه صدای گرند جدید است، اولی برای اجرای قطعات کلاسیک و دومی برای آهنگ های پاپ مناسب است.
  • درب پشت پیانو ظرافت زیادی داشته و مانند پیانوی آکوستیک این درب باز و بسته می شود.
  • پیانو دیجیتال کاسیو AP470 از چنان رزونانس صدایی باکیفیتی برخوردار است که می توان این مدل را با برترین برندهای مدل یاماها مقایسه کرد.
  • کاسیو AP470 قابلیت ضبط 25 دقیقه از هر آهنگ را دارد.
  • این مدل دارای4 افکت Chorus، Reverb، DSP و Brilliance است.
  • این مدل قابلیت خاموش شدن خودکار دارد.
  • قابلیت دو نوازی یا Duet از دیگر ویژگی های AP470 است.
  • AP470 دارای 3 پدال soft، sostenuto و damper  است.
  • این مدل دارای 4 اسپیکر است و صداهای زیر و بم را از هم تمیز می دهد.
  • خروجی صدای این مدل شبیه به صدای پیانوهای گرند آکوستیک است.

جمع بندی

پیانو کاسیو یکی از باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین سازها به خصوص برای افرادی که به تازگی نواختن پیانو را آغاز کرده اند به شمار می رود. این برند مدل های مختلفی داشته و متناسب با شعار خود که همواره توسعه و پیشرفت است در جهت بهینه تر شدن هر مدال تولید شده و جدید گام بر می دارد.

پیانو کاسیو مدل AP470 را می توان یکی از پرطرفدارترین مدل های برند کاسیو در نظر گرفت. داشتن ویژگی هایی چون سیستم اسپیکر آنبرد، در اختیار داشتن 22 صدای داخلی، 88 کلاویه، رزونانس صدایی باکیفیت، قابلیت دو نوازی و ... این مدل را به عنوان یکی از مطرح ترین مدل های پیانو کاسیو معروف کرده است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها