ویزای تحصیلی

امروزه سفر و اقامت در خارج از کشور آرزو و هدف بسیاری از افراد به حساب می‌آید. راهکار‌های مختلفی برای دریافت ویزا و اقامت در کشورهای مختلف وجود دارد. اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از راهکار‌های کاربردی در این زمینه شمرده می‌شود.

ویزای تحصیلی

با این کار می‌توان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان را به سادگی برای افراد محقق کرد. شرایط تحصیل خارج از کشور با ویزای درسی بر حسب مقصد و دانشگاه مورد نظر تفاوت‌هایی دارد.

 

نحوه اخذ ویزای تحصیلی

برای سفر به کشور‌های خارجی نیاز به دریافت اجازه‌ یا همان ویزا از کشور مقصد است. برای این‌که بتوان اقامتی طولانی مدت تر از سفرهای تفریحی و کاری داشت، می‌توان از طریق ویزای تحصیلی اقدام کرد. با دریافت ویزای درسی آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان برای هر شخصی امکان پذیر می‌شود. این اجازه اقامت برای افراد در مدت زمانی که مشغول به تحصیل هستند فراهم می‌گردد.

با این ویزا علاوه بر اقامت موقت در برخی کشور‌ها حتی اجازه کار نیز به فرد داده می‌شود. این موضوع بستگی به کشور مقصد دارد و مدت زمان مشخصی در ماه و هفته به شخص اجازه کار کردن می‌دهند. بر اساس کشور مورد نظر برای مهاجرت تحصیلی، شرایط و نحوه اخذ ویزا متفاوت است. در ادامه بر برخی از ویژگی‌های یکسان این مسیر اشاره شده‌است:

  • پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی برای مهر زدن
  • داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه، کالج یا مدرسه ای در کشور مقصد
  • گواهی پشتیبانی یا تمکن مالی
  • انگیزه نامه برای تشریح هدف از مهاجرت تحصیلی و انتخاب آن کشور
  • مدرک زبان معتبر و کسب کردن نمره تعیین شده
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی و یا شغلی در کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی برای سفر و مدت زمان اقامت در مقصد مورد نظر
  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مقصد

نکات مهم در اخذ ویزای درسی

برخی از موارد شانس افراد را در پذیرش ویزای دانشجویی افزایش می‌دهد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معدل

هرچه معدل فرد در دوره‌های قبلی تحصیلی اش بالاتر باشد؛ شانس بیشتری برای دریافت این ویزا دارد.

مهارت زبانی

در صورتی که فرد بتواند در یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگیسی نمره ای بالا اخذ کند؛ این موضوع نشان دهنده مهارت بالای او است. در این شرایط شانس او در دریافت ویزا دانشجویی نسبت به سایر افراد که شرایط یکسانی با او دارند بالاتر می‌رود. مهارت داشتن در مکالمه به زبان کشور مقصد نیز می‌تواند این روند را سرعت ببخشد.

·سوابق شغلی

داشتن مدرک معتبر سوابق شغلی‌تان می‌تواند دریافت ویزا دانشجویی را تحت تاثیر قرار دهد.

4

ویزای دانشجویی کانادا

کشور کانادا از نظر مساحتی، دومین کشور بزرگ جهان به حساب می‌آید ولی در مقایسه با این وسعت جمعیت کمی دارد. این کشور پیشرفته با امکانات رفاهی متعدد و دانشگاه‌های معتبر خود آماده پذیرش دانشجو از سرتاسر جهان است. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا و دریافت ویزای کانادا دیگر مثل رویا و خواب نیست و می‌توان با کمک شرکت نیلگام به راحتی ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد.

نیلگام با بیش از پانزده سال سابقه در امور اخذ ویزای کانادا، مهاجرت کاری، رکورددار بیشترین تعداد پیکاپ ویزا در یک سال است. اقدام برای دریافت ویزا درسی از کشوری همچون کانادا شاید دشوار به نظر بیاید ولی این مجموعه با ساده‌تر کردن این مسیر و به پشتوانه تجربه خود، آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد. پروسه دریافت ویزا به دلایل مختلفی نظیر عدم اطلاع از مدارک مورد نیاز ممکن است به تاخیر بیافتد. در چنین شرایطی می‌توانید از کارشناسان با تجربه این مجموعه کمک بگیرید.

نیلگام ؛ مشاور شما در اخذ ویزای تحصیلی

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها