طلا بخریم یا بیت کوین؟ | آموزش خرید آنلاین طلا از طلاسی

این روزها اکثر افراد حتی با کمترین بودجه نیز اقدام به سرمایه گذاری‌ می‌کنند. اما برای سرمایه گذاری روش‌های مختلفی وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به خرید طلا یا بیت کوین اشاره کرد.

طلا بخریم یا بیت کوین؟ | آموزش خرید آنلاین طلا از طلاسی

طلا قطعا بهترین گزینه برای سودآوری و حفظ ارزش سرمایه شماست. بیت کوین هم که در این سال‌ها سر و صدای زیادی کرده است، گزینه‌‌ای برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. اما کدام یک در دنیای سرمایه گذاری حرف بیشتری برای گفتن دارند؟ بیت کوین یا طلا؟!

در این مطلب به بررسی این موضوع پر چالش پرداخته و خرید طلا و بیت کوین را به صورت کامل مورد مقایسه قرار دهیم.

 

نگاهی به تاریخچه طلا و بیت کوین در دنیای سرمایه گذاری

وقتی صحبت از خرید طلا یا بیت کوین می‌شود، انتخاب قطعا دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخچه این دو بیندازیم تا متوجه میزان اهمیت و ارزش هر یک از آن‌ها در دنیای سرمایه گذاری شویم:

 تاریخچه طلا

 طلا از هزاران سال پیش تا کنون جزو فلزات گران بها در دنیا بوده و با وجود گذر قرن‌ها، همچنان چیزی نتوانسته از ارزشمندی آن بکاهد. خرید طلا در حقیقت جز قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه گذاری بوده که هنوز هم در اکثر مواقع با سودآوری فوق العاده‌ای همراه است.

 می‌گوییم قدیمی! چون اگر به گذشته نگاه کنیم حتی در دوران هخامنشیان نیز سکه طلا ضرب می‌شد و افراد با اندوختن آن‌ها در واقع همانند امروزی‌ها سرمایه گذاری می‌کردند. پس طلا الحق که طلاست! و قطعا سهم بزرگی در بازار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

 

تاریخچه بیت کوین

اما برویم به سراغ بیت کوین که توسعه دهندگان از آن به عنوان " طلای سیاه" یاد می‌کنند. اگر شما نیز میان خرید طلا یا بیت کوین دچار تردید هستید باید بدانید که این ارز دیجیتالی بر خلاف طلا که تاریخچه‌ای دیرینه دارد، جز گزینه‌های نوظهور دنیای سرمایه گذاری است.

در واقع بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در جهان عرضه شد و قدمت طولانی ندارد. اما با این وجود، این ارز مجازی توانسته به دنیای سرمایه گذاری راه یابد و طرفداران زیادی پیدا کند. توسعه دهندگان بیت کوین همواره در تلاشند تا این ارز را به جای ارزهای فیزیکی جا بیندازند. اما با مرور تاریخ به این نتیجه میرسیم که طلا در ببین افراد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری روی طلا

حالا بیایید برای تحلیل دقیق‌تر طلا یا بیت کوین مزایا و معایب هریک از آن‌ها را نیز به طور جداگانه بررسی کنیم. به طور کلی مزایا و معایب سرمایه گذاری بر روی طلا عبارت‌اند از:

مزایای طلا

  • طلا معمولا نوسان قیمت زیادی نخواهد داشت.
  • با خرید طلا شما یک دارایی فیزیکی دارید.
  • طلا در انواع مختلفی مثل سکه، شمش و ... قابل خرید است.
  • حتی تاریخ هم به ما می‌گوید که طلا گزینه قابل اعتماد‌تری برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت است. چون همانطور که گفتیم هزاران سال است که از این فلز گرانبها برای اندوختن سرمایه استفاده می‌شود.
  • عرضه طلا بسیار محدود است و در آینده تقاضای بسیار بالاتری خواهد داشت.

معایب طلا

  • نگهداری از طلا چون یک دارایی فیزیکی است معمولا آسان نخواهد بود. به دلیل خطرات دزدی و سرقت و داستان‌های همیشگی... اما این مشکل با خرید طلا از سایت طلاسی به راحتی حل خواهد شد. چرا که با خرید از سایت طلاسی، این پلتفرم از طلای شما نگهداری نیز می‌کند.
  • اگر بخواهید طلا را به تعداد دفعات زیاد خرید و فروش کنید، معمولا مبلغ اجرت‌ها بالا خواهد رفت. طلاسی با امکان خرید طلای خام و بدون اجرت این مساله را حل کرده است.
  • اخبار مربوط به سیاست و اقتصاد در سراسر دنیا بر روی قیمت طلا اثر گذار خواهند بود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری روی بیت کوین

مزایای بیت کوین

  • با خرید بیت کوین می‌توانید ارزش سرمایه خود را در بلندمدت حفظ کنید اما خطرات ناشی از سرمایه گذاری در این فضا وجود دارد.
  • بیت کوین نیز با سقف مشخصی عرضه می‌شود. مثلا در تمام دنیا تنها ۲۱ یک میلیون بیت کوین تولید شده است.

معایب بیت کوین

  • بیت کوین امنیت بالایی ندارد. در واقع هر لحظه ممکن است حساب کاربری شما در بلاکچین هک شده و سرمایه‌اتان به حساب دیگری منتقل شود.
  • اگر بخواهید بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، قطعا این کار با ریسک فوق العاده بالایی همراه خواهد بود.
  • هر نوع خبر سیاسی و اقتصادی در دنیا روی نرخ جهانی بیت کوین تاثیر خواهد داشت.
  • اگر بگوییم بیت کوین پرچم دار بی ثباتی است، اغراق نکرده‌ایم. این ارز در بازه‌های زمانی کوتاه نوسانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کند.
  • در حوزه خرید و فروش بیت کوین کلاه برداری‌های زیادی صورت می‌گیرد که گاها قابل پیگیری نیز نخواهند بود.

 

تفاوت‌های طلا و بیت کوین چیست؟

2

برای خرید طلا یا بیت کوین باید با تفاوت‌های این دو نوع دارایی نیز به خوبی آشنایی داشته باشید. به طور کلی مهمترین تفاوت‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

۱_ شکل و ظاهر

طلا یک قطعه جامد بوده و می‌توانید به صورت فیزیکی آن را ببینید و لمس کنید. در حالی که بیت کوین یک ارز مجازی بوده و وجود فیزیکی ندارد.

۲_ نوسان قیمت

بیت کوین معمولا نوسان قیمت بسیار زیادی خواهد داشت. در حالی که نرخ طلا ثبات بیشتری داشته و معمولا در بازه‌های زمانی طولانی دچار تغییرات آنچنانی نمی‌شود.

۳_ نقدینگی

دیگر تفاوت میان طلا یا بیت کوین نقدینگی آن‌هاست. مثلا اگر همین حالا قصد فروش طلای خود را داشته باشید، محال است خریدار آن را پیدا نکنید. حتی طلافروشی‌های تازه کار نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن طلای شما را خریداری خواهند کرد. اما بیت کوین چون هنوز در ایران به خوبی جا نیفتاده است، فروش دشوارتری خواهد داشت.

 

طلا بخریم یا بیت کوین؟ کدام یک بهتر است؟

و در آخر طلا یا بیت کوین؟ طلا و بیت کوین هردو شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. اما اگر به تفاوت‌های آن‌ها نیز نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که طلا بی شک هنوز هم از بیت کوین گزینه بهتری برای سرمایه گذاری خواهد بود.

 بیت کوین گرچه ارز با ارزشی است، اما به هر حال ریسک زیادی دارد، کلاهبرداری در حوزه آن به وفور اتفاق می‌افتد، نوسان قیمت وحشتناکی دارد و از همه مهم‌تر، این احتمال وجود دارد که در آینده برخی کشورها آن را ممنوع کرده و به رسمیت نشناسند. پس با این حساب طلا به عنوان گزینه ای پر سودتر و کم ریسک‌تر به حساب می‌آید.

سخن آخر

به طور کلی اگر به دنبال یک سرمایه گذاری کم ریسک، ایمن و پرسود هستید، طلا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر ریسک پذیری بالایی دارید، خرید بیت کوین هم می‌تواند گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری‌اتان باشد. طلاسی به عنوان یک سایت معتبر در زمینه خرید و فروش طلا میتواند به سرمایه گذاران در حوزه طلا بسیار کمک کند تا معاملات خود را به راحتی انجام دهند.

3

سوالات متداول

  • خرید طلا یا خرید دلار؟

قطعا طلا، چون طلا ثبات و ارزش بسیار بالاتری دارد.

  • خرید طلا یا اتریوم؟

قطعا طلا، چون اتریوم نیز جز گزینه‌های پر ریسک برای سرمایه گذاری است.

  • آیا سایت طلاسی معتبر است؟

بله با توجه به مجوزهای کسب شده، میتوان گفت از جمله وب سایت ها معتبر در زمینه خرید، سایت طلاسی است.

4

درصورتی که تجربه کار با طلاسی را دارید، در پایین مطلب با کاربران دیگر به اشترک بگذارید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها