راهنمای جامع طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارها

تجارت الکترونیک موضوعی نیست که قرار باشد از بین برود، سایت های فروشگاهی بزرگی در ایران و سراسر دنیا روزانه حجم بالایی از خریدهای روزانه را به خود اختصاص داده اند.

راهنمای جامع طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارها

افراد به بررسی و خرید آنلاین عادت کرده اند و هر چه که به دنبال آن هستند راحت تر از همیشه در دسترس آنهاست. اپلیکیشن های فروشگاهی روند جدید تجارت الکترونیک است که بسیاری از کسب و کارهای نوآور به آن رو آورده اند و از طریق آن تجربه خرید بهتری را برای مخاطبین خود ایجاد نموده اند. در این مقاله، به سوالات شما در مورد نحوه ساخت اپلیکیشن های فروشگاهی برای کسب و کار شما پاسخ خواهیم داد.

اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

یک برنامه تجارت الکترونیک کالاهای یک فروشگاه را برای فروش از طریق اتصال به اینترنت در دسترس قرار داده و به کاربران امکان خرید آنها را می دهد. این اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی می شود و به کاربران امکانات هوشمند و متنوعی را ارائه می دهد.

برخلاف یک سایت فروشگاه آنلاین، اپلیکیشن های تجاری به برندها اجازه می دهد تا مشتریان با آنها تعاملات بیشتری داشته باشند و اطلاعات بهتری را از رفتار مخاطبین خود جمع آوری نمایند. سایت فروشگاه آنلاین تنها قادر هستند تا کالاها را به همراه توضیحات و عکس فهرست کنند، اما برنامه های فروشگاهی می توانند نماهای سه بعدی تعاملی از محصول را ارائه دهند یا از واقعیت افزوده AR برای نمایش محصولات در محیط استفاده کنند.

اپلیکیشن های فروشگاهی، امکانات زیادی را در زمینه تعامل و رضایت کاربر به همراه دارند، به آنها پیشنهادات خرید شخصی سازی شده ارائه دهند، تجربه کاربری آنها را بهبود می‌بخشند و در نتیجه مشتریان را تشویق می‌کنند در آینده بازگردند و دوباره خرید کنند.

نکات مهم در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

برای ساخت اپلیکیشن خوب و باکیفیت، موارد زیر را در نظر بگیرید:

برندسازی و طراحی: اپلیکیشن تجارت الکترونیک شما باید منعکس کننده تصویر برند کسب و کار شما باشد. از قبل رنگ ها و سایر المان های بصری را برنامه ریزی کنید و زمان طراحی گرافیکی رابط کاربری آنرا به طراحان ارائه دهید.

ثبت نام و مدیریت حساب: کاربران شما باید برای پیگیری اقلام سبد خرید خود، لیست علاقه مندی ها و سایر تنظیمات، مانند نام و آدرس، حساب کاربری ایجاد کنند. این اطلاعات در سیستم شما باید بخوبی محافظت گردد.

نمایش محصول: نحوه نمایش محصولات یکی از مهم ترین جنبه هایی است که باید هنگام طراحی اپلیکیشن خود در نظر بگیرید. علاوه بر متن و تصاویر توصیفی رایج، اضافه کردن ویژگی های اضافی که تجربه کاربری را بهبود می بخشد، مانند نقد و بررسی، مقایسه، نمودار قیمت و نمای سه بعدی تجسم می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

جستجو و فیلتر کردن: اگر مشتریان نتوانند آنچه را به دنبالش هستند پیدا کنند، به احتمال زیاد از رقبای شما خرید می کنند. استفاده از جستجوی پیشرفته و نمایش محصولات جایگزین در صورت عدم وجود می تواند را در سیستم خود ارائه دهید.

گزینه های پرداخت: بسته به نوع کالاها و بازارهایی که می خواهید در آنها بفروشید، باید گزینه های پرداختی را ارائه دهید که استفاده از آنها برای مشتریان شما ساده باشد.

افزودن سیستم های مناسب دیگر: اگر در حال حاضر از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید می توانید از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM و چت آنلاین برای ارتباط بهتر استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی که باید در هنگام ساخت اپ در نظر داشته باشیم

هنگام طراحی اپلیکیشن باید ویژگی های مهم و ضروری را که کاربران این نوع اپلیکیشن ها معمولاً به دنبال آن هستند، در آن قرار دهید.

تجربه کاربری آشنا و ساده: بسته به پلتفرم انتخابی اندروید یا iOS، کاربران به تجربه استفاده خاصی در دستگاه های خود عادت کرده اند. منوها، اقدامات و پیمایش در صفحات نکات مهمی در طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری هستند و شما باید تا حد امکان برای هماهنگ بودن با آن تجربه تلاش کنید تا کاربران هنگام استفاده از اپلیکیشن بتوانند با آن به راحتی کار کنند.

نقد و بررسی کالاها: مشتریان اغلب قبل از خرید به دنبال نظرات در مورد یک کالا هستند. با ارائه آن در داخل اپلیکیشن، تعامل آنها را افزایش می دهید و اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار می دهید.

ادغام شبکه های اجتماعی: بسته به گروه سنی مخاطبان هدف، شبکه های اجتماعی برای حفظ تعامل آنها با اپلیکیشن ارزشمندتر خواهند بود. همچنین می توانید از این ویژگی برای تبلیغ اقلام یا به اشتراک گذاشتن نقد و بررسی اقلامی که در آن شبکه ها انجام شده است، استفاده کنید.

لیست علاقه مندی ها: به مشتریان خود اجازه دهید اقلامی را که به آنها علاقه دارند ذخیره کنند، این می تواند به دلایل زیادی مفید باشد، مهم ترین دلیل این است که می توانید از اقلام لیست علاقه مندی برای ارائه پیشنهاد به آن مشتری خاص استفاده کنید یا می توانید از اطلاعات ترکیبی لیست علاقه مندی های همه مشتریان خود برای تبلیغ اقلام خاصی در فروشگاه استفاده کنید و فروش را افزایش دهید.

شیوهای پرداخت: روش هایی را برای ساده سازی و تسریع پرداخت اضافه کنید. مشتریانی که می خواهند از اپلیکیشن شما خرید کنند، باید بتوانند آدرس ها و شرایط پرداخت خود را انتخاب نمایند. این موضوع باعث می شود تا خریدهای آینده آنها سریع تر انجام می شود.

ارسال نوتیفیکیشن: اعلان ها برای اطلاع رسانی اقلام جدید در فروشگاه، فروش اقلامی که کاربران شما به آنها علاقه دارند و ارائه پیشنهادات اختصاصی به کاربران مفید است.

انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن مناسب

چگونه می‌توان یک شرکت طراحی اپلیکیشن مناسب انتخاب کرد؟ انتخاب درست می‌تواند تفاوت بزرگی در موفقیت یا شکست یک پروژه ایجاد کند. برای ساخت اپلیکیشن، باید به دنبال شرکتی باشید که تجربه و سابقه قوی در طراحی اپلیکیشن‌های موفق داشته باشد. نمونه کارهای گذشته و پروژه‌های انجام شده می‌توانند معیارهای خوبی برای ارزیابی تجربه یک شرکت باشند.

دومین نکته مهم، شناخت کامل شرکت از نیازهای خاص کسب‌وکار شما است. یک شرکت خوب باید بتواند نیازهای کسب‌وکار شما را درک کرده و راه‌حل‌های خلاقانه و مناسب ارائه دهد. در مورد جنبه‌های فنی و خدمات پشتیبانی پس از تحویل پروژه توجه کنید، شرکتی که خدمات پشتیبانی و نگهداری پس از تحویل اپلیکیشن را ارائه می‌دهد، می‌تواند در طولانی مدت برای کسب‌وکار شما ارزشمند باشد.

موارد مالی و هزینه‌های طراحی اپلیکیشن نیز باید در نظر گرفته شود. یک شرکت خوب باید خدماتی باکیفیت را با توجه به سختی طراحی، نوع تکنولوژی و روش توسعه را با قیمت منصفانه ارائه دهد. به این نکته توجه داشته باشید که تکنولوژی و روش ساخت یک اپلیکیشن در قیمت آن تاثیر زیادی دارد، برای مثال اپلیکیشن های نیتیو بالاترین قیمت و وب اپلیکیشن های ساده قیمت کمتری دارند.

اگر به دنبال مهندسانی ماهر و باتجربه برای کمک به شما در ساخت اپلیکیشن تجارت الکترونیک خود هستید، می توانید روی شرکت پیشگامان دامنه فناوری حساب کنید. شرکت پیشگامان دامنه فناوری با بیش از 15 سال تجربه در زمینه ارائه زیرساخت های نرم افزاری شهر هوشمند برای کسب و کارهای شهری می تواند شما را در رسیدن به برنامه ها و اهدافتان یاری کند. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت pdf.co.ir مراجعه کرده و یا با شماره های 09154522751 و 05138466685 تماس حاصل فرمائید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها