انواع درب شیشه‌ای برای لابی ساختمان

لابی یکی از مشاعات پر رفت و آمد در هر ساختمانی می‌باشد. به همین خاطر اجزای مختلف آن در زیبایی و نمای کلی ساختمان اثر زیادی دارند. یکی از این بخش‌ها که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد درب لابی است.

انواع درب شیشه‌ای برای لابی ساختمان

درب شیشه‌ای لابی از انواع بسیار شیک و محبوب است که نمایی خاص به فضا می‌دهد. در این مطلب از سپیدارچوب با نوع شیشه‌ای از درب‌های لابی ساختمان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

آشنایی با درب شیشه‌ای لابی:

در ساخت این درب‌ها از شیشه استفاده شده و در قسمت لابی ساختمان نیز نصب می‌شوند. درب‌های شیشه‌ای اغلب در گروه درب‌های مدرن به شمار می‌آیند. در طراحی و ساخت این نوع درب می‌توان تنها از شیشه یا به صورت ترکیبی استفاده کرد. توجه داشته باشید که در ساخت درب‌های شیشه‌ای مناسب لابی از شیشه‌های معمولی استفاده نمی‌کنند. شیشه‌ای مصرفی برای این نوع از درب‌ها باید از نوع سکوریت و نشکن باشد. چرا که در ساخت درب مناسب لابی جنبه‌های امنیتی نیز در نظر گرفته می‌شود. در واقع علیرغم شیشه‌ای بودن این درب‌ها از نظر امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

درب‌های شیشه‌ای در لابی چه مزایای دارند؟

در ساخت درب‌های شیشه‌ای می‌توان از دیگر متریال نظیر چوب و فلز هم به صورت ترکیبی استفاده کرد. این کار باعث بالا رفتن زیبایی و نمای نهایی درب های لابی ساختمان می‌گردد. درب شیشه‌ای لابی از نظر زیبایی بسیار خاص و جذاب است. شیشه‌ای که در این درب‌ها استفاده می‌شود از مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب‌های محیطی برخوردار است. تنوع بالای مدل‌های موجود از این درب‌ها انتخاب آن‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کند. زیرا به راحتی می‌توان طرح و مدلی متناسب با معماری کلی ساختمان و لابی پیدا کرد. این مزیت‌ها باعث شده تا درب‌های شیشه‌ای از محبوب‌ترین انواع درب لابی باشند.

درب لابی ضد سرقت شیشه‌ای:

یکی از انواع جدید و مدرن از این درب‌های شیشه‌ای نوع ضد سرقت آن‌ها می‌باشد. درب ضد سرقت شیشه‌ای به طور خاص برای لابی ساختمان مناسب است. دو فاکتور مهم امنیت و زیبایی توسط این درب‌های شیشه‌ای در حد ایده‌آلی تامین می‌شوند. در نتیجه درب شیشه‌ای لابی برای زیباسازی نمای ساختمان و آپارتمان‌ها گزینه‌ای مناسب و کاربردی به شمار می‌روند. در ساخت درب ضد سرقت شیشه‌ای از تکنولوژی‌های پیشرفته و ویژه‌ای استفاده می‌شود. درب‌های ضد سرقت از هر نوعی زیبایی و امنیت بالایی برای محیط فراهم می‌کنند. به همین خاطر این درب‌ها تبدیل به بخش مهم و اصلی ساختمان‌های جدید شده‌اند.  

فاکتورهای مهم در خرید درب لابی شیشه‌ای:

2

در زمان خرید و انتخاب این درب‌ها باید پارامترها و فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. استحکام- مقاومت و زیبایی بخشی از این فاکتورهای مهم در انتخاب درب‌های شیشه‌ای مناسب لابی هستند. دیگر فاکتورهای خرید درب لابی شیشه‌ای عبارتند از:

1-  ابعاد شیشه درب:

یکی از مهم‌ترین پارامترها تعیین ابعاد و تکیه‌گاه مناسب برای شیشه درب است. ابعاد شیشه باید با اندازه‌های ورودی سازگاری کاملی داشته باشد. در غیر این صورت استحکامی که باید در این درب‌ها وجود داشته باشد از بین می‌رود.

2- ضخامت شیشه‌ی دکوراتیو:

ضخامت شیشه دکوراتیو روی زیبایی درب شیشه‌ای لابی اثر بسیار مهمی بر جای می‌گذارد. در اغلب اوقات ضخامتی معادل 4 تا 20 میلی‌متر برای شیشه دکوراتیو درب‌های لابی در نظر گرفته می‌شود. هر چه این ضخامت بیشتر باشد از نظر امنیت سطح کار را بالاتر می‌برد.

3- زهوار شیشه درب لابی:

منظور از زهوار درب بخش فلزی یا چوبی است که روی لبه‌های شیشه‌ی درب قرار می‌گیرد. در واقع زهوار لبه‌های درب شیشه‌ای به کار رفته در لابی را می‌پوشاند. تنها کارکرد این بخش زیبایی نیست بلکه روی استحکام درب لابی نیز اثر زیادی دارد.

4- مساحت شیشه تزئینی درب لابی:

مساحت این بخش بر اساس ضرورت طراحی مورد نظر برای درب لابی تعیین خواهد شد. اصولا ابعاد این بخش از درب لابی بر مبنای زیبایی بخشی بیشتر به شیشه دکوراتیو مشخص می‌گردد.

5- نوع شیشه درب لابی:

وقتی از نوع شیشه برای درب شیشه‌ای لابی حرف می‌زنیم منظور تعداد لایه‌های آن است. شیشه‌هایی که فقط یک لایه دارند با نام تک جداره شناخته می‌شوند. شیشه‌های دو لایه نیز با نام شیشه‌ی دو جداره مشهور هستند. تعداد لایه‌ها با توجه به سطح امنیتی درخواستی و عملکرد درب لابی تعیین می‌شود.

انواع مختلف درب شیشه‌ای برای لابی ساختمان کدام است؟

این درب‌ها را می‌توان بر اساس متریال مصرفی در آن‌ها دسته‌بندی کرد. بر این مبنا انواع درب‌های لابی شیشه‌ای عبارتند از:

1- درب‌های لابی تمام شیشه‌ای:

در ساخت این درب‌ها تنها از شیشه‌های چند جداره یا چند لایه استفاده می‌شود. ظاهر این نوع از درب‌ها کاملا شفاف بوده و نورپذیری بسیار مناسبی دارد.

2- درب‌های لابی شیشه‌ای و فلزی:

چنانچه از فلزهایی نظیر آلومینیوم و فولاد ضد زنگ در کنار شیشه استفاده شود دربی ترکیبی در لابی داریم. استفاده از فلز در ساخت درب شیشه‌ای لابی استحکام و امنیت آن را افزایش می‌دهد. به علاوه این امکان وجود دارد که از طرح‌ها و الگوهای مختلفی روی درب لابی استفاده گردد.

3- درب‌های لابی شیشه‌ای و چوب:

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع درب‌های لابی ترکیب چوب و شیشه در آن است. چوب به عنوان یک مترال طبیعی گرما و انرژی زیادی به محیط القا می‌کند. استفاده از چوب در درب لابی شیشه‌ای باعث ایجاد استایلی کلاسیک در آن می‌شود. در نتیجه بیشتر در ساختمان‌هایی که معماری کلاسیک و سنتی دارند از این نوع درب لابی استفاده می‌کنند.  

سپیدارچوب یکی از تولیدکنندگان شناخته شده محصولات چوبی در کشور است. انواع مختلفی از درب‌ها اعم از:

  • درب لابی
  • درب اتاقی
  • درب‌های ضد سرقت

و نیز کابینت آشپزخانه در این مجموعه تولید شده است. کیفیت ساخت بالای تولیدات سپیدارچوب در نمونه کارهای موجود در سایت مجموعه قابل مشاهده است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت سفارش از طریق فرم و شماره‌های درج شده در سایت اقدام فرمایید.

سخن پایانی:

درب شیشه‌ای لابی ساختمان زیبایی و جلوه‌ی خاصی به فضا می‌دهد. این درب‌ها که از انواع مدرن به شمار می‌رود در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. شیشه‌ی به کار رفته در این درب‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها از جمله فاکتورهای مهم کار هستند. برای مشاهده نمونه کارها، استعلام قیمت و ثبت سفارش درب‌های لابی به سایت سپیدارچوب مراجعه فرمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها