آزادراه شیراز ـ اصفهان رسما بهره‌برداری شد

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز ـ اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

آزادراه شیراز ـ اصفهان رسما بهره‌برداری شد

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان (ایزدخواست) به طول212 کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان 9 درصد به طرح‌های آزاد راهی کشور افزوده می‌شود، 7هزار کیلومتر هدف‌گذاری برای پروژه‌های آزادراهی شده که از این میزان 3هزار و 5کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و 4 هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

 آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول 212 کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی 134 کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از 100 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

 این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال - جنوب است؛ بلندترین پل کشور به ارتفاع 110 و طول 264 متر در این آزادراه احداث شده و هزار و 400 متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و 6 قطعه از 8 قطعه این آزادراه آماده بهره‌برداری است.

قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد همراه است و هنوز عملیات اجرایی قطعه 8 آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه 25 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

برای ساخت این آزادراه 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه 18 سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    خداروشکر

  • ناشناس
    0

    از همه دولت های قبلی که شرایط را برای به ثمر رسیدن این پروژه بسیار مهم در دولت سیزدهم فراهم کرده اند، سپاسگزاریم. این کاهش مسیر، عملا شیراز و اصفهان را به عنوان دو کلان شهر تاریخی، فرهنگی و ... به نزدیکترین همسایگی رسانده است.

  • ناشناس
    2

    پول ملت افتخار دولت. هزیمه عوارض ازجیب ملت برای بخش خصوصی. ماچه موجودی هستیم

    نظرات شما -
    • داوود
      0

      خوت تکلیفت با خودت مشخص هست؟ کار میکنن پروژه هم میسازن باز ایراد میگیرید؟ نکنه باید پول جاده رو میریختن تو شکم تو؟

    • 0

      بروحرف مفت نزن شماهافقط خلاصه شدین توشکم

  • اصغر زمانی
    1

    بعد 30 _40سال بین دو استان مهم کشور و راه حیاتی اقتصادی یک آزاد راه زده اید،، چقدر تبلیغات و بوق و کرنا میکنید،، به بقیه کشورهای نگاه کنید،، و خجالت بکشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بقیه کشورهات طبل توخالی هستن آوازدهل ازدورخوش است نرفتی فقط یه چیزی شنیدی وقتی رفتی میفهمی چی میگم

    • ناشناس
      0

      بقیه کشورهات طبل توخالی هستن آوازدهل ازدورخوش است نرفتی فقط یه چیزی شنیدی وقتی رفتی میفهمی چی میگم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها