اتصال جاده اصفهان- تهران به شیراز برقرار می‌شود

مجری کل ‌طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با افزایش سرعت اجرای فعالیت قطعه سوم آزادراه اصفهان، قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان سال ۱۴۰۰ در مسیر بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اتصال جاده اصفهان - تهران به شیراز برقرار می‌شود.

اتصال جاده اصفهان- تهران به شیراز برقرار می‌شود

علیرضا صلواتی با اشاره به روند اجرایی پروژه آزادراه شرق اصفهان طی ماه‌های گذشته و تکمیل قطعات دو و سه این آزادراه اظهار داشت: با تکمیل قطعات دو و سه آزادراه شرق اصفهان، در حال حاضر تمرکز و تلاش همه جانبه بر تکمیل قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان معطوف شده و در این خصوص اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان جزئیات اجرایی قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: قطعه سوم این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر در مسیر اصفهان - نایین تا سه راهی مبارکه با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان از سال ۱۳۹۸ کلید خورده و آمادگی لازم برای تکمیل هرچه سریع‌تر آن وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس این مشارکت، ۷۰ درصد منابع مالی این قطعه از پروژه با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواهد شد و قرار است که ۳۰ درصد باقیمانده آن از سوی دولت تخصیص یابد و برنامه زمان‌بندی این پروژه در طول سه سال، با اعتبار ۶۴۵ میلیارد تومانی تا سال آینده مدنظر قرار گفته شده است.

صلواتی با اشاره به اهمیت برطرف شدن مشکلات این پروژه و ضرورت ورود دستگاه‌های مختلف به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه خاطرنشان کرد: مشکلات مختلف نظیر ساخت غیرقانونی ویلاها در مسیر مصوب پروژه و هزینه‌های قابل توجه آزادسازی در این پروژه باعث کندی کار شده که امیدوار هستیم با همکاری دستگاه‌های مختلف، این مشکلات برطرف شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه توجه به دغدغه‌های زیست‌محیطی و مطالعات مناسب زیست‌محیطی در مسیر اجرای پروژه از جمله مهم‌ترین موضوعات آن به شمار می‌رود، اضافه کرد: با توجه به اهمیت توجه به موضوعات زیست‌محیطی و دغدغه ما در خصوص این موضوعات، مطالعات زیست‌محیطی پروژه با دقت لازم انجام شده و تلاش شده که همه موضوعات مدنظر سازمان محیط زیست در اجرای پروژه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه مهم آزادراهی، نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک جاده‌های شهرستان اصفهان دارد، گفت: این پروژه با محورهای مواصلاتی مختلف همچون اصفهان- نایین، براآن شمالی و جنوبی، قلعه‌شور، شهر جدید بهارستان، پارک ملی کلاه قاضی، گردنه لاشتر، جاده اصلی اصفهان- شیراز و رودخانه زاینده‌رود تلاقی دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در مسیرهای ذکر شده پل‌های غیرهمسطح ساخته می‌شود.

صلواتی اضافه کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تکمیل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ بوده و امیدوار هستم با رفع مشکلات و موانع اجرای کار و همچنین تداوم تزریق مالی به پروژه، زمینه تکمیل آن را فراهم کنیم.

منبع: فارس

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها