روش های کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی چیست؟

به گزارش موسسه مطالعات و پژوهش‌‌‌های بازرگانی، متوسط سهم هزینه‌های حمل‌ونقل از قیمت تمام‌شده کالا در جهان بین 5 تا 10 درصد است. در چند سال اخیر هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی به‌شدت افزایش یافته است و ثابت نگه داشتن این هزینه کاری دشوار به‌نظر می‌رسد.

روش های کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی چیست؟

به همین دلیل کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازرگانان و تجار تبدیل شده است. در این مقاله راهکارهایی را برای کم کردن هزینه حمل‌ونقل ذکر کرده‌ایم که قطعا با به کارگیری آن‌ها هزینه حمل‌ونقل شما تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. 

برنامه‌ریزی درست؛ اولین قدم برای کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی

برنامه‌ریزی در هر فرآیندی باعث افزایش راندمان کاری و عملکرد بهتر خواهد شد. این تاثیر را در بازرگانی و حمل و نقل بین المللی نیز می‌توان مشاهده کرد. شما با یک برنامه‌ریزی درست و مدیریت زمان مناسب می‌توانید هزینه‌های حمل‌ونقل را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید. در هنگام برنامه‌ریزی باید به تاریخ‌های و تعطیلات بین‌المللی توجه داشته باشید؛ زیرا این تعطیلات روی زمان‌بندی و قابلیت رزرو بار شما تاثیرگذار خواهد بود. در‌نتیجه با برنامه‌ریزی صحیح، مجبور به پرداخت هزینه‌‌های اضافی و گزاف نخواهید شد. 

تاثیر نحوه بسته بندی کالا بر هزینه حمل و نقل برون مرزی 

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی، بسته‌بندی صحیح کالا و اجناس است. در فرآیند حمل‌ونقل اگر به بسته‌بندی کالا توجهی نشود، خسارات جبرا‌ن‌ناپذیری به بار می‌آید. از طرفی اگر در بسته‌بندی نیز افراط شود، هزینه‌های بسیاری در پی خواهد داشت. در واقع شما با بهینه‌سازی فضای اشغال شده از وسایل قابل حمل و چیدن کالاها می‌توانید در بسیاری از مواقع هزینه حمل و نقل بین المللی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. به‌عنوان مثال برای حمل کالا از چین به ایران، با بسته‌بندی توسط وسایل مقرون‌به‌صرفه و مناسب می‌توانید با بهترین قیمت حمل بار از چین، محصول خود را به ایران ارسال کنید. درصورتی‌که حجم و وزن کالای شما از یک کانتینر کمتر باشد و دارای بسته‌بندی مناسبی باشد، می‌توانید از سرویس LCL  به جای سرویس FCL استفاده کنید.

انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل برای کاهش هزینه‌ها 

یکی از مواردی که موجب کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی می‌شود، انتخاب صحیح شیوه حمل‌ونقل و مسیر درست برای ارسال بار است. در نگاه اول به‌نظر می‌رسد اغلب مسیر مشخص و معلومی برای یک پروژه حمل و نقل بین المللی وجود دارد؛ اما درصورتی‌که چنین نیست و به‌ویژه اگر مقصد مسافت طولانی‌تری داشته باشد، از روش‌های مختلفی می‌توان به مقصد رسید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهترین شیوه حمل‌ونقل حتما از یک شرکت حمل و نقل بین المللی در این زمینه راهنمایی بگیرید تا روشی مقرون‌به‌صرفه و مناسب را برای حمل‌ونقل انتخاب کنید. 

عغهنغعهعغ

کاهش هزینه حمل و نقل برون مرزی با استفاده از FCL 

از راه‌کارهای دیگری که می‌توانید به‌وسیله آن هزینه‌های حمل‌ونقل را کاهش دهید، انتخاب سایز کانتینر است. شما می‌توانید براساس حجم بار خود از کانتینرهای 20 یا 40 فوتی استفاده کنید. درصورتی‌که محموله شما وزین باشد از کانتینرهای 20 فوتی و درصورتی‌که کالای شما حجیم باشد، باید از کانتینرهای 40 فوتی استفاده کنید، انتخاب صحیح نوع و سایز کانتینر در کاهش هزینه‌های شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خرده بار؛ روشی تاثیرگذار بر کاهش هزینه حمل و نقل

گروپاژ به معنی حمل گروهی بار است. استفاده از این روش به افرادی توصیه می‌شود که حجم بار کمی دارند؛ بدین‌ترتیب به‌راحتی می‌توانند به‌صورت اشتراکی با افراد دیگر از فضای کانتینر استفاده کنند. توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خدمات مطمئن خرده بار حتما از یک شرکت معتبر و متعهد کمک بگیرید. 

استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی برای کاهش هزینه حمل

در برخی موارد حمل‌ونقل ترکیبی باعث کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی می‌شود. به‌عنوان مثال در‌صورتی‌که برای حمل و ارسال بار با محدودیت زمان مواجه هستید، ارسال ترکیبی گزینه مناسبی برای حمل‌ونقل خواهد بود. علاوه‌بر این زمانی که از عهده پرداخت هزینه ارسال هوایی بار برنمی‌آیید، استفاده از روش حمل‌ونقل ترکیبی (زمینی و دریایی) به شما در صرفی‌جویی هزینه‌های تجارت کمک خواهد کرد. 

خعهخعهخعهخهخ

کاهش نرخ هزینه حمل و نقل کالا با بیمه باربری 

بیمه باربری کالا فاکتوری مهم در کاهش خسارت های احتمالی حمل و نقل بین المللی است. با استفاده از بیمه در‌صورت ایجاد آسیب یا سانحه، اگر بیمه باربری مناسب و کاملی نداشته باشید، هزینه و خسارت جبران‌ناپذیری برای شما به بار می‌آورد. البته این هزینه کاملا وابسته به ارزش کالای شما است. در‌نتیجه حتما در فرآیند حمل‌ونقل از بیمه باربری مناسبی استفاده کنید. 

کاهش چشمگیر هزینه حمل‌و‌نقل با انتخاب شرکت هنزا ناو دریا

در این مقاله در‌مورد بهترین روشهای کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی صحبت کردیم. در ادامه می‌توان گفت استفاده از تجربیات افراد خطوط حمل‌ونقل و انتخاب شرکت‌های معتبر در این زمینه یکی دیگر از راهکارها برای کاهش هزینه نرخ باربری بین‌المللی است.

اگر به دنبال یک شرکت حمل‌ونقل معتبر هستید، هانزا تجاربی در این زمینه دارد که به شما در زمینه حمل‌ونقل کمک می‌کند. با بهره‌مندی از خدمات شرکت هانزا می‌توانید بار خود را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به مقصد موردنظر برسانید. اگر به پشتیبانی حمل‌ونقل نیاز دارید نیز پیشنهاد می‌کنیم برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه به سایت hansanav.com مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها