نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان "با بنگاهی که ملک را احتکار کرده است، نمی‌توان تعزیراتی برخورد کرد" گفت: بنگاه‌های املاک غیرمجاز باید پلمب شوند.

نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن

سید جواد سادات فیرزنی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن 2 لایه دارد، اظهار کرد:‌ یک لایه صنفی است که باید با دقت نظر از بنگاه‌ها و مشاورین املاک بازرسی انجام شود و تمام آن‌ها که بدون مجوز درحال فعالیت هستند، پلمب شوند.

وی ادامه داد: لایه دوم موضوع امنیتی است؛ مثلاً با بنگاهی که ملک را احتکار کرده است، دیگر نمی‌شود با روش‌های تعزیراتی برخورد کرد بلکه باید با تشکیل شعب ویژه به‌طور خاص و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:‌ مهم‌ترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوز و  عدم ارائه کد رهگیری است. بر اساس ماده 18 قانون جهش تولید مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کدرهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن دانست و افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با کمک سایر نهادها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره کنیم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بازنشسته حدالاقل بگیر
    0

    ایکاش میشد سران محترم قوا با یک تصمیم انقلابی ،گرفتن رهن با اجاره منازل مسکونی را کلا ملغی و باطل اعلام کند.باور بفرمایید عزیزان بازار اجاره آرام میگیرید

  • علی
    0

    با سلام مشاوران املاک خود بزرگترین معضل افزایش قیمت مسکن هستند. اولا دستگاه نظارتی آنها اتحادیه مشاورین املاک است که خود متشکل از خود مشاوران املاک است. دوم اینکه کمیسیون دریافتی مشاوران املاک تابعی است از ثمن معامله و یا رهن و اجاره و مسلماً هرچه مبلغ افزایش یابد کمیسیون بیشتر میگیرند. سوم اینکه اکثراً با مبلغ کمیسیون قانع نمیشوند و مبالغ هگفتی در قبال فروش بالاتر از نرخ واقعی از فروشنده میگیرند. و متاسفانه در نهایت خریدار و مستاجر مفلوک متضرر میشودو

  • س
    0

    از دست املاکی ها جونمون به لبمون رسیده بابا چهخبره مگه حقوق یه بازنشسته بیچاره چقدره که همه ش باید بره تو جیب صاحبخونه یکی به دادمون برسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها