انواع سنگ ساختمانی ایرانی

انواع سنگ ساختمانی ایرانی با توجه به تنوع مصرف در حوزه های ساخت و ساز و نیاز به اطمینان از استحکام و دوام آنها باید از جای مطمئن خریداری و مورد استفاده قرار گیرند.

انواع سنگ ساختمانی ایرانی

اهمیت سنگ ساختمانی

معماری و ساخت و ساز، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران است و از دیرباز در ساختمان ها و شهرها ارزش بالایی داشته اند و همچنان ارزش ویژه‌ای برای مردم و کشور داشته و دارند.

ساخت و ساز در ایران از معماری، مهندسی، خلاقیت و هنر تشکیل شده و به یکی از مهم‌ترین صنایع و بخش‌های اقتصادی در کشور تبدیل شده است.

نقش مهمی که ساخت و ساز و معماری در ایران دارند، می‌تواند به دلیل جاذبه‌های توریستی و تاریخی که این کشورباشد، علاوه بر این، برای بهبود شرایط زندگی افراد، نیاز به ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و ... وجود دارد.

در این راستا سنگ  و در واقع انتخاب نوع سنگ ساختمانی به عنوان لازمه و در کانون توجه هر بنایی قرار می گیرد. نگرش به ساختمان، دستاوردی از فرهنگ ایرانی است که بر اساس آن، طراحی ساختمان‌ها به شیوه‌ای تلفیقی از اصول هنری و علمی، در زمینه‌هایی مانند نورپردازی، نقش برجسته‌ها، خیابان‌ها، باغ‌ها و نقشه‌های جدید رایج است که این روش همگرایی بین معماری سنتی و مدرن است.

بنابراین، می‌توان گفت که توجه به کیفیت سنگ ساختمانی در ساخت و ساز، ضروری است برای ساخت یک جامعه پایدار و بهبود شرایط زندگی، همچنین از نظر فرهنگی، به اهمیت ویژه‌ای در ایران برخوردار است.

برای خرید سنگ ساختمانی رعایت چه نکاتی ضروری است؟

نیاز خود را بررسی کنید و به اندازه کافی سنگ را برای ساختمان خود سفارش دهید که هم بتوانید با قیمت مناسب تری تهیه نمائید و هم در حمل و نقل آن هزینه کمتری پرداخت کنید. 

نوع سنگ مناسب برای کاربرد خود را انتخاب کنید. ( هر سنگ با توجه به ویژگی های ظاهری و ساختاری برای استفاده بخصوصی تعریف می شود.) 

از کیفیت سنگ اطمینان حاصل کنید. سنگ های با کیفیت بالا معمولاً دارای غلظت مناسب و کمترین میرایی هستند.

قیمت سنگ را مقایسه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین رابطه کیفیت و قیمت را دارد.

از لحاظ حمل و نقل و نصب، بسته به ابعاد سنگ ها، روش مناسبی برای حمل و نقل آنها را در نظر بگیرید. 

برای نصب آنها، بهتر است از یک کارشناس مجرب استفاده کنید. 

انواع سنگ ساختمانی و خصوصیات آنها

از خصوصیات مشترک انواع سنگ ساختمانی می توان به :دوام و مقاومت بسیار بالای سنگ ساختمانی، جلاپذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا در برابر فشارهای وارده، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ و جلا، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کششی بالا، غیر قابل نفوذ بودن مایعات، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی اشاره کرد.

معروف ترین و شناخته شده ترین انواع سنگ ساختمانی شامل موارد زیر می باشد:

سنگ آهک

سنگ آهک یکی از مهم ترین نوع سنگ ساختمانی است که از زمرد سخت تشکیل می‌شود. از این نوع سنگ برای نمای ساختمان، دیوارکوبی، پیش بند و کف خیابان استفاده می‌شود.

سنگ مرمر

این نوع سنگ شفاف و صیقلی است که برای نمای ساختمان و تراش در ساختمان  استفاده می‌شود. این نوع سنگ رنگ‌هایی نظیر سفید، خاکستری و صورتی دارد و مزیت مقاومت در برابر صدمه‌های طبیعی و همچنین خوردگی دارد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از جمله سنگ های پرمصرف ساختمانی محسوب می شود که دارای طرح ابر و بادی و موج دار است. این نوع سنگ از قابلیت برش فوق العاده ای برخوردار است و برای نماکاری و لابی هتل ها می تواند بهترین انتخاب باشد.

سنگ گرانیت

نوعی سنگ آذرین است که چگالی و سختی بالایی دارد و جزو سنگ های با دوام محسوب می شود. این نوع سنگ در نما سازی، ستون ، تزئیات ساختمان و .. استفاده می شود. قیمت خرید سنگ گرانیت به دلیل بالا بودن هزینه های برش و صیقل دادن آن به مراتب بالاتر است و همین امر باعث می شود که گرانیت جذابیت بالایی به بنای مورد استفاده انتقال دهد.

سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان زیر مجموعه ای از انواع سنگ گرانیت است که نمونه ای از انواع سنگ دکوراتیو می باشد. استفاده از این سنگ در طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی صورت می گیرد. گرانیت نهبندان از قرارگرفتن تکه سنگ های آذرین به وسیله ملاتی که پایه رزینی دارد، ایجاد می شود.

این نوع سنگ تولید شده در معادن نهبندان می باشد و بیشترین مصرف از انواع سنگ گرانیت را دارا می باشد.

مراکز فروش انواع سنگ ساختمانی

مراکز فروش سنگ ساختمانی در ایران با توجه به نوع نیاز و تمایل شما به نوع خرید حضوری و اینترنتی تعریف می شود.

بهترین راه مشاهده و انتخاب سنگ ساختمانی، مراجعه به مرغوب ترین مراکز توزیع سنگ ساختمانی و کارگاه‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این راستا مجموعه رادیان استون با داشتن فعالیت چندین ساله در این حوزه شرایطی را به وجود آورده که مشتریان بتوانند بدون نیاز به حضور در محل کیفیت سنگ های خود را به مشتریان تضمین دهند.

قیمت های این مرکز ضمن رقابتی بودن با سایر مراکز، به دلیل کیفیت و دوام بسیار بالای محصولات، توانسته است پرچم دار این حوزه در سطح حضوری و اینترنتی مطرح باشد.

قیمت انواع سنگ ساختمانی

قیمت انواع سنگ ساختمانی به متراژ مورد استفاده و نوع آن بستگی دارد. در بازار ایران، انواع مختلفی از سنگ‌های ساختمانی وجود دارد که با توجه به نوع و منشاء آنها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، همانگونه که اشاره شد سنگ‌های گرانیت با روکش براق از سنگ‌های معمولی چند برابر قیمت ‌بهای بیشتری دارند. همچنین، سنگ‌های دیگری مانند ‌تراورتن، مرمر و مرمریت نیز هزینه بیشتری دارند. 

همچنین میزان خرید یعنی عمده یا خرده بودن سنگ، در برآورد قیمت از طرف فروشنده تعیین گذار است.

یک خریدار با توجه به اینکه سنگ مورد نیاز خود را از چه طریقی بخرد، چه میزان سنگی نیاز داشته باشد و مهمتر از همه از چه مرکزی جهت خرید اقدام کند. در برآورد قیمت اجرایی تأثیر گذار است.

در مجموع ما با داشتن مستندات لازم در خصوص حسن فعالیت مجموعه رادیان استون، این شرکت را جهت معرفی برای خریدهای امن به مشتریان معرفی می نمائیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها