چه زمانی از سپتیک تانک، چربی گیر و پکیج تصفیه فاضلاب استفاده می کنیم؟

در صنعت آب و فاضلاب دستگاه هایی وجود دارد که باعث شده تا محیط زیست آسیب بسیار کمتری ببیند.

چه زمانی از سپتیک تانک، چربی گیر و پکیج تصفیه فاضلاب استفاده می کنیم؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی سه دستگاه مهم با نام های سپتیک تانک فاضلاب، دستگاه چربی گیر رستوران و آشپزخانه و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب بپردازیم.

چرا باید آب فاضلاب تصفیه شود؟

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه امکان دارد با وجود این همه فاضلاب انسانی، همچنان لوله کشی های شهری دچار مشکل نشده است؟ و یا اگر این فاضلاب ها به صورت اصولی و درست تصفیه نشوند چه فاجعه ای به بار خواهد آمد؟

تصور کنید رستورانی که روزانه برای بیش از 1500 نفر غذا سرو می کند. چربی ها و آلودگی هایی که پس از شستشوی ظروف از آن جا خارج می شود چگونه باید تمیز شوند و وارد فاضلاب شهری نشوند؟

یا هتل هایی را تصور کنید که روزانه حجم بسیار زیادی از فاضلاب انسانی را تولید می کنند. این فاضلاب در صورتی که به صورت علمی و درست تصفیه نشود، چه فاجعه ای را برای محیط زیست به همراه خواهد داشت؟

یا مرغداری ای را تصور کنید که روزانه هزاران هزار مرغ را کشته و پوست و خون آبه آن را وارد محیط زیست می کند. در صورتی که این خون آبه وارد جوی خیابان ها و یا فاضلاب شهری شود، مردم دچار چه بیماری های بسیاری خواهند شد؟

 

به همین دلیل است که ما قصد داریم به شما بگوییم تفاوت چربی گیر، سپتیک تانک و پکیج تصفیه فاضلاب در چیست؟ و چگونه می توان از این دستگاه ها بهترین نتیجه را دریافت کرد.

سپتیک تانک پلی اتیلنی و فایبرگلاس

سپتیک تانک وسیله ای کاربردی جهت حذف مواد جامدی است که در فاضلاب ها وجود دارد. این دستگاه از طریق فرایند بی هوازی، آلودگی ها و مواد جامد را از آب جدا کرده و در بخش دیگر، خروجی به صورت آب بدون هیچگونه ماده جامدی وارد چرخه فاضلاب شهری می شود.

از مخزن سپتیک تانک در ویلاها، رستوران ها، هتل ها، کارخانه ها، کارگاه ها و بسیاری از مکان های دیگر استفاده می شود.

دستگاه سپتیک تانک به سه دسته بتنی، پلی اتیلنی و فایبرگلاس تقسیم می شود. قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به قیمت سپتیک تانک فایبرگلاس کمتر است.

هنگام خرید سپتیک تانک پلی اتیلنی باید بدانید که این نوع، چربی دوست است و معمولا چربی ها به بدنه پلی اتیلن می چسبند.

دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران و آشپزخانه

دستگاه چربی گیر همان طور که از نامش پیدا است، به جداسازی چربی از آب کمک می کند. این دستگاه شامل یک سبد آشغالگیر است که در ابتدا مواد جامد را جدا کرده و به دلیل جنس بدنه فایبرگلاس که کاملا چربی گریز است، چربی ها در یک مکان انباشه شده و اپراتور می تواند روزانه آن ها را تخلیه نماید.

دستگاه چربی گیر رستوران یکی از مهم ترین مواردی است که هر رستورانی باید آن را داشته باشد. قیمت چربی گیر رستوران نیز چندان بالا نیست. البته اگر شما رستوران کوچکی هستید، می توانید از چربی گیر زیر سینکی استفاده کنید.

قیمت چربی گیر فایبرگلاس با توجه به اندازه آن مشخص می شود. بنابراین هنگام خرید چربی گیر آشپزخانه صنعتی، حتما تعداد پرس خود را محاسبه کرده و ظرفیت را در 4 ضرب کنید.

عدد بدست آمده ظرفیت دستگاه چربی گیر را به شما خواهد گفت.

این نکته را به خاطر بسپارید که اگر شخصی به شما گفت به دنبال چربی گیر فاضلاب است، منظور آن سپتیک تانک بوده است و اگر به دنبال چربی گیر صنعتی بود احتمالا منظورش همان چربی گیر فایبرگلاس است.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟ و چه کاربردی دارد

مثال مرغداری را بخاطر دارید؟ آب آلوده سبب می شود که محیط آلوده گردد. بخاطر همین آبی که به واسطه آن مرغ ها شسته می شوند باید BOD و COD  مناسبی داشته باشند.

پکیج تصفیه فاضلاب دقیقا این کار را انجام می دهد. دستگاه تصفیه فاضلاب برای مشاغل مختلفی استفاده می شود.

این مشاغل عبارتند از:

  1. پکیج تصفیه فاضلاب انسانی
  2. پکیج تصفیه فاضلاب مرغداری
  3. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
  4. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان ها
  5. تصفیه فاضلاب صنعت چرم سازی و مواد معدنی
  6. دستگاه تصفیه فاضلاب کارخانه مقوا و کاغذ
  7. و ...

دستگاه تصفیه فاضلاب یک دستگاه ثابت نیست و برای ساخت آن باید محاسبه های تخصصی صورت بگیرد.

برای ساخت و سفارش دستگاه تصفیه فاضلاب، بهتر است شرکت های معتبری که دارای نمونه کار قوی هستند را پیدا کرده و سپس با آنها قرارداد ببندید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها