جهش بی سابقه طلا رقم خورد

چشم انداز طلا صعودی است؟

فلز زرد از ابتدای امروز تاکنون نزدیک به ۲۰ دلار در هر اونس گران شده‌است، با این وجود کماکان پایین‌تر از قیمت آن در اواخر ماه مارس است.

چشم انداز طلا صعودی است؟

از ابتدای امروز تا لحظه نگارش این گزارش، هر اونس طلا در بازار جهانی، ۱۹ دلار و ۴۲ سنت گران شده‌است و هزار و ۹۷۷ دلار و ۸۷ سنت قیمت خورده‌است؛ گفتنی است که با وجود جهش قیمتی امروز، ارزش طلا کمتر از اواخر ماه مارس است.

پس از صعود به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در آوریل و نزدیک شدن به بالاترین قیمت های تاریخ پس از آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل ماه مه، قیمت طلا امروز به حدود ۱۹۷۷ دلار در هر اونس بازگشته‌است.

جهش بی‌سابقه طلا رقم خورد/ چشم‌انداز طلا صعودی است؟

چند عامل وجود دارد که می تواند در کاهش‌های اخیر نقش داشته باشد. پس از اینکه تورم در این هفته نشانه‌هایی از سرد شدن را نشان داد، ارزش دلار به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.و در حالی که احتمال نکول بدهی آمریکا در آینده وجود دارد برخی از سرمایه گذاران به دنبال امنیت طلا در اوایل این ماه بودند اما پیشرفت در مذاکرات بین رهبران واشنگتن از فوریت سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاسته‌ است.

همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران می دانند، نوسانات در هر بازاری از جمله طلا قابل انتظار است. علاوه بر این، این فلز گرانبها به دلیل توانایی خود در ذخیره ارزش در طول زمان، شهرت دیرینه ای دارد.ممکن است امروز قیمت ها اندکی کاهش یابد، اما بسیاری از کارشناسان انتظار ندارند که این روند به یک روند بلندمدت تبدیل نخواهد شد. در همین هفته، تعدادی از استراتژیست های سرمایه گذاری چشم انداز مثبت طلا را در سال آینده و بعد از آن گزارش کردند.

موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو در گزارشی در روز دوشنبه پیش بینی کرد که افزایش قیمت طلا می تواند تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. آنها از پتانسیل احتمالی برای رکود جهانی و تورم به عنوان دو دلیل صعود طلا و سایر فلزات گران‌بها یاد کردند.

به طور مشابه، استراتژیست‌های دفتر سرمایه‌گذاری UBS روز پنجشنبه گزارشی منتشر کردند که در آن نسبت به بهبود ارزش طلا در سال جاری اطمینان داشتند. در این گزارش آمده است: «فلز زرد از ابتدای سال جاری تا کنون ۸.۲ درصد گران شده‌است و ما فکر می‌کنیم که احتمالاً در اواخر امسال با چندین محرک میان‌مدت تا بلندمدت به بالاترین حد خود برسد».

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها