پیش‌بینی بازارهای طلا در روزهای آینده

بازار طلا مشکل دار خواهد شد؟

بازار جهانی طلا همچنان با فشارهای فروش مواجه است زیرا تورم پایدار همچنان در اقتصاد هست که برخی از اقتصاددانان اظهار کردند که فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که سیاست‌های پولی تهاجمی خود را بیش از حد انتظار حفظ کند.

بازار طلا مشکل دار خواهد شد؟

قیمت‌های طلا و نقره پس از انتشار آمارهای تورمی ایالات‌متحده که اندکی بالاتر از انتظارات بازار بود، از پایین‌ترین حد معاملات روز جمعه آمریکا بازگشتند. افزایش شاخص دلار آمریکا در آخرین روز معاملاتی آوریل نیز برای بازارهای فلزات منفی بود. طلای ژوئن با افت ۵.۵ دلاری به ۱۹۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و نقره ماه مه با ۰.۰۶۸ دلار کاهش به ۲۴.۹۲ دلار رسید.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن در ماه گذشته ۰.۳ درصد در مقایسه با افزایش ۰.۳ درصدی ژانویه افزایش یافته است و نرخ تورم مطابق با انتظارات اقتصاددانان افزایش یافت. با این حال، هزینه مصرف شخصی در ۱۲ ماه گذشته، ۴.۶ درصد افزایش یافت که بالاتر از حد انتظار بود و پیش‌بینی‌های اقتصاددانان به دنبال افزایش ۴.۵ درصدی بودند. در همان زمان، داده‌های تورم سالانه فوریه به ۴.۷ درصد افزایش یافت.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر هفته آینده هستند که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود نرخ بهره کلیدی ایالات‌متحده را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا نیز هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره اصلی خود را یک چهارم واحد افزایش دهد.

بازار طلا در حال تلاش برای یافتن سود صعودی جدید است زیرا قیمت‌ها به طور ثابت زیر ۲۰۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شوند. هر اونس طلای ژوئن آخرین بار با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۹۹۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

فشارهای تورمی همچنان بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند و هزینه کمتری می‌کنند. در این گزارش آمده است که درآمد شخصی پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ماه فوریه در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافته است. این داده‌ها کمی قوی‌تر از حد انتظار بود زیرا اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی بودند.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه‌های شخصی در ماه گذشته به دنبال افزایش ۰.۱ درصدی کاهشی در ماه فوریه بدون تغییر باقی ماند و مصرف نیز کمی بهتر از حد انتظار بود. با این حال، طلا با ادامه تعدیل پیش‌بینی‌های نرخ بهره در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه خواهد شد. بازارها برای هفته آینده قیمت‌ها را ۲۵ واحد افزایش داده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مردم بدبخت
    0

    مردم بدبخت برای نان خالی که شکمشان را سیر کند سگ‌دومی زنند مخصوصا شهرهاییکه فقط وابسته به کشاورزی هستند وداستان ما این افغانی‌ها هستند که قیمت را به کشاورز تحمیل می کنند در صورتیکهحدود چهار سال است بخاطر سم پاشی که از چین وارد شده درخت ها خشک شدند.ابیاری با قیمت نجومی اصلا صرف نمی کند که کشاورز بتواند کاری انجام دهی چه کسانیکه ازترس ازبین رفتن د ختهای خود سرمازدگی سکته کردند.سفره ها خالی قلب ها بیمار شادی مرده لاشخورها آماده ی دریدن همان جسم نیمه جان هستندطلا شاید روی تورم تاثیر داشته باشد ولی کسی حتی به فکرکردن طلا نیست.حتی یادم نمی آید کی مجلس عروسی رفته باشیم.پسر خودم بخاطر همین مسائل همسرش نامزدی رو بهم‌زد.چه اشی پختند برای مردم ‌ه نه یک وجب روغن تا بی نهایت داخل آن مرگ موش ریخته اند حال مردم دور از تهران مردمی است که درحال احتضارندو جز رفتن به امید لبخندی نمانده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها