قیمت طلا به سقف تاریخی رسید

قیمت طلا جهانی امروز در کانال ۲ هزار دلار به سمت پله‌های بالاتر حرکت کرد.

قیمت طلا به سقف تاریخی رسید

بانک مرکزی آمریکا در نشست شب گذشته خود، نرخ بهره را ۰.۲۵% دیگر افزایش و آن را به ۵.۲۵% رساند. این اقدام طبق اظهار نظر کارشناسان اقتصادی، اوج نرخ بهره آمریکا است. طبق بررسی‌های به عمل آمده این عدد از سال ۲۰۰۶ تاکنون تکرار نشده است.

اونس طلا به سقف تاریخی رسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طلای جهانی به تصمیم جدید فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد و این تصمیم محرک جهش قیمت اونس طلا در بازار روز جاری شد. برخی از تحلیلگران اقتصادی می‌گفتند به نظر می‌رسد اونس در سودای رسیدن به سقف جدید است.

هر اونس طلا بامداد دیشب به رکورد ۲۰۸۰.۷۲ دلار در هر اونس رسید. عصر امروز پنجشنبه در زمان نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی نزدیک محدوده ۲۰۴۰ دلار قرار داشت. عصر دیروز طلای جهانی بر روی ۲۰۱۱ دلار ایستاده بود.

به نظر می‌رسد موج ورشکستگی بانک‌ها در آمریکا و تصمیمات دیشب فدرال رزرو باعث شد اونس بامداد امروز سقف تاریخی جدیدی ۲۰۸۰ را در کارنامه خود ثبت کند.

طلا به ۲۱۰۰ دلار می‌رسد؟

برخی از تحلیگران اقتصادی باور دارند تا زمانی که اونس طلا بالای ۲۰۳۰ دلار قرار دارد تمایلات صعودی ادامه دارد در این صورت ۲۰۷۰ و ۲۰۸۰ و ۲۱۰۰ دلار اعداد بعدی هستند. با این حال اگر عدد ۲۰۳۰ از دست برود احتمال برگشت به سمت پله‌های پایین‌تر وجود خواهد داشت.

طلا ۱۸ عیار سوار بر موج طلای جهانی

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با توجه به رشد بیش از ۳۰ دلاری طلای جهانی مانند روز قبل مسیر رشد را انتخاب کرد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و ارز هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز تا محدوده ۲ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت.

فلز گران بهای داخلی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۰۰ معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد.


سکه بازان خلاف مسیر شنا کردند

سکه بازان هم امروز با رشد طلای جهانی جسارت پیدا کردند و برخلاف مسیر دیروز شنا کردند. دیروز سکه امامی تا محدوده ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین آمد، اما در بازار امروز فلز زرد رنگ داخلی وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شد، اما در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

آرامش دلار و درهم در مرکز مبادله

امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان اعلام شد. این قیمت در مقایسه با دیروز ثابت مانده است.

قیمت یورو امروز نیز در سایت این مرکز ۴۶ هزار و ۷۴۵ تومان نشان داده شده است که افزایشی حدودا ۲۲۵ تومانی نسبت به دیروز را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت درهم امارات امروز در مرکز مبادله در سطح ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومانی قرار گرفته و مانند قیمت دلار در این مرکز بدون تغییر مانده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان، ۴۲ هزار و ۴۹۶ تومان و ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلا حدود ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان اعلام شده است

دلار و درهم بازار آزاد تقریبا رنج شدند

بازیگران ارزی تهران هم امروز شاهد نوسان محدود نرخ دلار در بازار آزاد بودند. طبق اعلام سایت‌ها قیمت دلار امروز نسبت به روز چهارشنبه رنج رو به بالا بوده است. همچین نرخ حواله درهم نیز امروز سرنوشتی مشابه نرخ دلار را تجربه کرده است.

پیشروی نرخ دلار در هرات

امروز اگرچه تهران شاهد استراحت نرخ دلار بود، اما در هرات بازیگران ارزی برخلاف تهران مسیر رشد را دنبال کردند؛ و اسکناس آمریکایی برای ساعاتی ۵۰۰ تومان بالاتر از روز قبل به فروش رسید.

عصر امروز نرخ دلار در بارار هرات در حول و حوش ۳۰۰ تومان بالاتر از روز قبل بود.

منبع: اقتصاد نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها