چین، دوبی و هند؛ ناوگان عظیمی که شبح وار به روسیه در صدور نفت کمک می کند

یک ناوگان شبح وار به روسیه در صدور نفتش که تحت تحریم است کمک می کند. صدها فروند نفتکش به ویژه به مقصد آسیا و نیز مدیترانه حرکت می کنند. اتحادیه اروپا اکنون سعی می کند قوانین را تشدید کند با این امید که این رفت و آمدها را مهار سازد.

چین، دوبی و هند؛ ناوگان عظیمی که شبح وار به روسیه در صدور نفت کمک می کند

نشریه ایتالیایی کوریره دلاسرا، به چگونگی دور زدن تحریمها از سوی روسیه برای فروش نفت پرداخته و مدعی شده که چین، دوبی و هند به مسکو کمک می کنند. گوئیدو اولیمپیو و آندره آ مارینلّی، دو نویسنده کوریره دلاسرا چنین نوشته اند:     

 مسکو بعد از حمله به اوکراین زمان را برای یافتن راه حل هایی برای تدابیر اتخاذی از دست نداده است و به شبکه ای از شرکت هایی که پایگاه هایشان در دوبی و سایر کشورهای وابسته به شرکت های هندی و چینی است، تکیه نموده است. تخمین در خصوص واحدهای درگیر دشوار است زیرا شبح وار فعالیت دارند.

نفت خام در آبهای بین المللی از یک نفتکش به نفتکش دیگر انتقال می یابد. سازمان های اطلاعاتی دریایی دو نقطه خاص را گزارش داده اند. منطقه مقابل Ceuta (شمال آفریقا) و دیگری در بخش Kalamata در یونان. در این مناطق کشتی های باری یا  تانکرها سعی می کنند مخفی شوند.

به گفته بلومبرگ، اتحادیه اروپا قصد دارد حمله به قایق های مظنون به شرکت در این شبکه را در بندرگاه ها ممنوع نماید و قصد دارد مانع از آن گردد که کسی اقدام به خرید نفت به مبلغ بیش از 60 دلار در هر بشکه نماید. اما مشکل به ابعاد جهانی این چالش مربوط می شود: بخش عظیمی از این محصول به موجب توافقات جدید چین و هند با مسکو عازم این دو کشور می باشد.

 اینها معاملاتی پرسود است که قرار است ادامه یابند. روسیه از کاری که ونزوئلا و ایران یعنی دو کشور تحت تحریم انجام داده اند تقلید می کند. به جز درگیری های دیپلماتیک نگرانی های امنیتی نیز وجود دارد که یافتن پاسخی را در این رابطه ضروری می نماید. روز اول مه انفجاری در نفتکشی صورت گرفت که از چین می آمد.  در این حادثه سه ملوان جان خود را از دست دادند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • انگلی
    0

    اتحاد کمونیست و مسلمون حیرت انگیزه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها