یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهید، یک خانه ۴۰ متری در جنوب تهران بخرید!

روزنامه دنیای اقتصاد متوسط بودجه برای خرید مسکن در تهران را بین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا چهار و نیم میلیارد تومان اعلام کرد.

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهید، یک خانه ۴۰ متری در جنوب تهران بخرید!

بر اساس قیمت‌های پیشنهادی اعلام‌شده در فایل‌‌‌های فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون متوسط بودجه خرید یک آپارتمان ریزمتراژ، معمولی و با عمربنای حدود ۱۰ سال در مناطق مصرفی نیمه شمالی مانند محله شهران (منطقه ۵) به مترمربعی ۹۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین برای خرید چنین واحدی با مساحت ۵۰ مترمربع افراد به بودجه کل حول و حوش چهار و نیم میلیارد تومانی نیاز دارند. همچنین متوسط بودجه اعلامی در فایل‌‌‌های فروش مسکن در محله بریانک واقع در جنوب تهران به مترمربعی ۵۵ میلیون تومان و حدود  ۲میلیارد و نیم تا ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای یک آپارتمان ۵۰ مترمربعی رسیده است. در محله سلسبیل این میزان حول و حوش مترمربعی ۶۰ میلیون تومان و حدود ۳ میلیارد تومان، در محدوده سبلان واقع در شرق تهران نیز حدود ۶۰ میلیون تومان برای هر مترمربع و ۳ میلیارد تومان به عنوان ارزش کل یک آپارتمان ۵۰ مترمربعی، اعلام شده است. در محله زمزم واقع در جنوب تهران نیز یک واحد مسکونی ۵۰ مترمربعی به طور متوسط ۲ میلیارد تومان اعلام قیمت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: هر چند در محلات جنوبی، متوسط قیمت خرید می‌تواند در برخی از فایل‌‌‌ها به‌خصوص فایل‌‌‌های ریزتر (آپارتمان‌‌‌های ۴۰ مترمربعی) کمتر نیز باشد و به حول و حوش یک میلیارد و ۶۰۰ تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برسد.
منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • حسن
    0

    واقعا یک نفر نیست جواب بده چرا باید قیمت یک لونه ... اینقدر گران باشد ؟!!! معلوم چه خبره ؟ زمین های این مملکت به نام کیا سندخورده؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هست. سیخ ابراهیم ریصی که میگه همه چی باید انجام شود. الان هم میگه خانه ها قیمت تون را سریعا بررسی کنید.

    • بنام حقیقت
      0

      این چه سوال بدیهیه که می پرسی! یعنی بعد از چهل سال متوجه نشدی این مَشک تهش سوراخه !!

    • ناشناس
      0

      مسکن و املاک در تهران اینقدر گران است باز ما شاهد مهاجرت شهرستانی ها به تهران هستیم وای به روزی که مسکن و املاک در تهران ارزان باشد آنوقت طرف از دهات می خواهد بیاید شمال شهر تهران ساکن شود و در بازار بزرگ تهران هم خانه بخرد!

    • ناشناس
      0

      مغازه بخرد!

  • ناشناس
    0

    باشه.فردا صبح کارت به کارت میکنم

  • فتح الله احمدیان
    0

    سال ۸۰توگیشاپشت بانک کشاورزی یک آپارتمان ۴طبقه هرطبقه ۳واحدباکلیه امکانات ۱۰۰ملیون فروخته شده،حالا هرواحدش ۲۰میلیارد قیمت خورده،چکارکردید باای مملکت؟؟؟

  • ناشناس
    0

    از ماست که برماست .دختران جوان برای مسئله کم اهمیت پوشش به خیابان ها امدند و حق خود را گرفتند ما مثلا مردها کارگرا کارمندا با این وضعیت اقتصادی و تورم و درامد های پایین نگه داشته شده برای معیشت و نان خانواده خود شرمنده و هیچ اعتراضی جز شبکه های مجازی نمیکنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها