چیلر را بهتر بشناسید و با کاربرد آن آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین برند چیلر کدام است؟

چیلر را بهتر بشناسید و با کاربرد آن آشنا شوید

برای شناسایی بهترین مارک مینی چیلر خانگی  ابتدا باید با ماهیت این دستگاه و کاربردهای مختلف آن آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چیلر چیست؟

در تعریف چیلر می توان اینطور تشریح کرد که به ماشینی اطلاق شده و به واسطه یک سیکل ترمودینامیکی چه تراکمی باشد یا جذبی، گرما را از سمت جریان سیال مشخصی مبرد دفع می کند. در ادامه این جریان از طریق گردش درون یک مبدل تراکمی، به منظور خنک کاری آب مورد استفاده واقع می شود. در بیانی دیگر میتوان اینطور گفت که چیلر گرما را ازیک محیط گرفته و آن را به محیط دیگری انتقال می دهد، لذا می توان چیلر را نوعی پمپ انرژی در نظر دانست و محصول  آن آب سرد است.

کاربردهای دستگاه چیلر

حال که متوجه شدید چیلر چیست بیاید با کاربردهای دستگاه چیلر آشنا شویم چیلرها را می‌توان از مهم ترین تجهیزات سرمایشی و تولید برودت در کارخانه های صنعتی و ساختمان ها  لحاظ کرد، آب سردی که از چیلر حاصل می شود، با کمک گیری از هواسازها یا فن کویل، باعث خنک سازی فضای داخل ساختمان می شود. از دیگر کاربردهای آن در ماشین آلات صنعتی و انواع فرایند های تولیدی که نیاز به خنک کاری دارند به حساب می آید.در بیانی کلی می توان گفت که چیلر ها در ارتباط با نوع کاربردی به دو دسته تهویه مطبوع و برودت صنعتی تقسیم بندی می شوند.

شایان ذکر است که آب گرم تهیه شده از طرف چیلر های جذبی دو اثره به راحتی و با کیفیت مناسبی میسر است ، بدین صورت که می توانند همانند یک دیگ آب گرم عمکلرد داشته باشند و آب گرم مورد نیاز به منزله مصرف یا گرمایش را تامین نمایند. در ارتباط با چیلر های تراکمی نیز می توان از طریق معکوس کردن سیکل برودتی که به روش هیت پمپ است، آب گرم را تولید کرد. البته تمامی این کاربردها ملزم به عملکرد صحیح سیستم است و باید در دوره‌های زمانی مشخص، اقدام به سرویس و بازبینی چیلر کنید.

انواع کاربردهای چیلر 

2

بر اساس نوع مصرف و کاربری چیلر ها به گروه های زیر طبقه بندی می شوند:

کارکرد صنعتی

به خاطر قابلیت ایجاد سرما و برودت از این دستگاه٬ برای خنک کردن تجهیزات و دستگاه های صنعتی استفاده می شوند و در صنایع مختلف بهداشتی، دارویی، پلاستیک سازی، چاپ و …. به کار می روند. در استان‌هایی مثل تهران اغلب از این سیستم به عنوان کارکرد صنعتی مورد استفاده قرار گرفته می شود که باید توجه ویژه ای به تعمیر چیلر در تهران بکنید.

سرمایش

ویژگی ایجاد سرما و جذب گرما توسط آن، باعث شده از آن برای انجام پروسه های شیمیایی و فیزیکی در بیشتر صنایع مختلف همچون صنعت شیمیایی، غذایی، دارویی استفاده شود.

تهویه مطبوع

یکی از دیگر از مصارف چیلر تهویه مطبوع دمای هوا است. بدین صورت از این دستگاه ها در تابستان برای سرمایش اماکن تفریحی، هنری، ورزشی و اداری استفاده می گردد.

مصرف برق 

مصرف برق آنها بر اساس نوع و کارکرد آنها تفاوت می کند.

 

بهترین برندهای چیلر و مارک مینی چیلر

سبز یا گرین

سیستم های تهویه مطبوع گرین یکی از بهترین برند چیلر می باشد که بر اساس آخرین فناوری ها و استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند. مدل های گرین مجهز به دستگاه و مکانیزم های سرمایشی جدید و پیشرفته برای ارتقا توان و قدرت خنک کنندگی می باشند.

یکی از رایج ترین چیلرهای گرین٬ مدل مدولار سری H می باشد. دستگاه های مدولار، در ساختار خود از چندین مدار و تعدادی کمپرسور قوی و قدرتمند برخوردار است. علاوه بر افزایش قدرت و بازدهی و بهره وری سیستم، این خصوصیت موجب کاهش مصرف برق دستگاه می شود.

این دستگاه دوام و کیفیت خیلی زیادی دارد و لرزش و صدای کمی دارد که باعث می شود از بهترین برند ها به حساب آید.

چیلر تراکمی آکس

چیلر تراکمی آکس دارای سیستم تهویه مطبوع بسیار عالی و مناسب نوع کندانسور در دو مدل آبی و هوایی می باشد. طراحی خاص و ممتاز و حجم مناسب و اندازه بهینه٬ آن را در لیست بهترین برند قرار می دهد.

کمپرسور استفاده شده در این دستگاه راندمان و بازدهی و قدرت بسیار بالایی دارد. علاوه بر عملکرد راحت و آرام، کم شدن سطح صدای دستگاه٬ آن را یکی از بهترین برند چیلر تبدیل می کند.

 برند میدیا

به دلیل داشتن توان برودتی بالا و بر آورده نمودن نیازهای سرمایشی محیط میدیا هم از بهترین برند چیلر محسوب شده اند. کمپرسور به کار رفته در این دستگاه های تراکمی برند میدیا از نوع اسکرال است. خنک سازی و سرمایش این نوع دستگاه ها بر اساس نوع و مدل با گاز مبرد r22 یا r410a انجام می شود.

ماکزیمم ظرفیت سرمایشی دستگاه با ۴۴۵۰۰ الی ۱۴۵۰۰۰ بی تی یو بر ساعت میباشد. به علاوه صدای آن متناسب با نوع مدل حداقل ۶۰ و حداکثر ۶۷ دسیبل می باشد.

چیلر ال جی

برند ال جی یکی از برترین و بهترین برند های چیلر می باشد که مطابق با جدیدترین تکنولوژی ها و مکانیزم های برودتی طراحی و تولید شده است. این دستگاه گاز مبرد مصرف می کند که کاملا سازگار با محیط زیست و بدون خطر برای لایه اوزون است. طراحی ماژولار آن باعث انعطاف پذیری و کاهش فضای نصب دستگاه می شود.

البته در پایان باید عارض شویم که تمامی برندهای چیلر کیفیت مناسبی دارند و باید به آن‌ها رسیدگی کنید. یکی از راه‌های رسیدگی به این سیستم، سرویس و تعمیر چیلر به صورت دوره‌ای است. همچنین لازم به ذکر است که باید این سیستم توسط مهندسان متخصص در این حوزه سرویس شود که یکی از شرکت‌های معتبر این حوزه، کارا پمپ است. تیم فنی و مهندسی کارا پمپ در زمینه اجرا، راه انداری و تعمیر چیلر آماده خدمت رسانی به کارفرمایان محترم است. برای دریافت مشاوره رایگان از این تیم می‌توانید با شماره 09127697123 تماس حاصل فرموده یا به آدرس karapump.ir مراجعه کنید.

3

انتخاب بهترین مارک مینی چیلر

دستگاه هایی که سیکل تبرید را بر حسب متراکم کردن طی می کنند از بهترین مارک مینی چیلر محسوب می شوند. راندمان عملکردی تجهیزات این دستگاه همچون مدل های بزرگتر  بسیار مطلوب هستند. در یک چرخه بسته فرآیند خنک سازی در داخل دستگاه صورت می گیرد.

اگر قصد انتخاب یکی از انواع بهترین مارک مینی چیلر را باید نیاز ساختمان خود را بررسی نموده  و بر اساس مشخصات فنی دستگاه بهترین مارک مناسب خود را انتخاب کنید. قیمت این دستگاه نیز بر اساس ظرفیت خنک سازی سیستم و شرکت سازنده تعیین می گردد.

سخن آخر

همان طور که در مقاله بالا مطالعه کردید به بررسی اینکه چیلر چیست؟ کاربرد آن چیست؟ انواع کاربردهای چیلر و بهترین برندهای چیلر پرداختیم. امیدواریم که خواندن این مقاله به شما در خصوص انتخاب بهترین برند برای چیلر کمک زیادی کرده باشد و برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در خصوص چیلر و کاربردهای آن در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها