هجوم فروشندگان به بازار مسکن

از ابتدای هفته جاری به تعداد واحدهای مرغوب عرضه شده برای فروش افزوده شده است، هم‌چنین ذیل گروه از فایل‌ها جمله «تخفیف پای معامله» درج شده است، واسطه‌های ملکی معتقدند رشد بورس باعث جذب برخی سرمایه‌های سرگردان شده و کسادی بازار مسکن را در پی دارد.

هجوم فروشندگان به بازار مسکن

گروه فروشندگان خاموش به تدریج با نزدیک شدن به روزهای پایانی فروردین و ماه مبارک رمضان وارد بازار مسکن شده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار ملک در تهران به ثبات نسبی رسیده و به همین دلیل حجم عرضه واحدهای نوساز و کمتر از ۱۰ سال نسبت به ابتدای ماه جاری افزایش یافته است.

در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ خریداران و فروشندگان از بازار مسکن پایتخت عقب‌نشینی کردند. خودداری از عرضه واحدهای نوساز بیشتر به چشم می‌آید. از طرف دیگر برخی خریداران انتظار دارند نوسان نرخ‌های پیشنهادی فروکش کند.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد از ابتدای هفته جاری به تعداد واحدهای مرغوب عرضه شده برای فروش افزوده شده است. به نظر می‌رسد در نیمه دوم فروردین ماه، نرخ‌های پیشنهادی به ثبات نسبی رسیده و این مساله باعث شده تا برخی سازندگان و مالکان واحدهای نوساز، کمتر از ۱۰ سال و دارای امکانات کامل، نسبت به فروش ترغیب شده‌اند.

از طرف دیگر برخی آگهی‌ها با نرخ‌های پایین‌تر از عرف مناطق به فروش می‌رسد. هم‌چنین ذیل گروه از فایل‌ها جمله «تخفیف پای معامله» درج شده است. واسطه‌های ملکی معتقدند رشد بورس باعث جذب برخی سرمایه‌های سرگردان شده و کسادی بازار مسکن را در پی دارد.

هجوم فروشندگان به بازار مسکن

یک پیش‌بینی از بازار مسکن در سال ۱۴۰۲

یک کارشناس بازار مسکن با پیش‌بینی قیمت ملک در سال ۱۴۰۲ بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از قبیل مشارکت خارجی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی و تعاونی‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران افزود: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در زمستان سال گذشته حجم معاملات مسکن بالا بوده و در تهران از ۱۰ هزار معامله مسکن گذشته است. این واکنش فرهنگی جامعه است که از خود رفتار هیجانی نشان می‌دهد به نحوی که وقتی قیمتها شتاب می‌گیرد، بازار به صورت کاملا مقطعی از رکود خارج می‌شود و وقتی قیمت‌ها آرام می‌گیرد، دوباره به رکود عمیق فرو می‌رود.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    2

    در شرایط تورمی افسار گسیخته بازار مسکن امکان هیچگونه هجومی به بازار مسکن توسط خریداران و مصرف کنندگان واقعی وجود ندارد الا سوداگران مسکن! از اینرو بیخود به دروغ بازارگرمی نکنید!

  • الكي
    1

    الكي جو ميدن !!! ميگن تازه از خرداد قيمتها رو بياييد ببينيد هيچكس الان فروشنده ملك نيست

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    هنوز تو توهمات هستید..... عین نابودی اسرائیل و افول امریکا و ریزش دلار و سکه ...
    و ازبین رفتن جایگاه دلار !!

  • ...
    0

    دروغه.
    کاملا دروغ.
    فروشنده ها قیمت های نجومی میدن و خریداران، بی پول.

  • ناشناس
    0

    آیا مجبوریم دروغ شما را باور کنیم؟

  • ناشناس
    2

    چرت نگو

  • لبف
    0

    پیروزی ۷۰ میلیون خاک تو سرتون

  • ناشناس
    0

    ملت شریف فریب این قیمت های کاذب را نخورید این قیمت ها‌از طرف دلالان وسوداگران مسکن رسانه ای وتبلیغ میشود که جامعه راملتهب کنند وزیرکانه وبا تبلیغ وقیمتهای دروغ قیمت ملک را بالا را ببرند ،مسکن به اندازه ۵۰سال اینده رشد کرده ودولت باید باراه اندازی یک سایت جلوی این قیمتهای کاذب را که توسط سودا گران اعلام میشود بگیرد وبزودی‌جلوی این دلالان بی ایمان را خواهند گرفت واقعا متاسفیم که چرا باید این سایت ها دردست سوداگران بی وجدان باشد وبا ارقام نجومی یکی ازعوامل مهم گرانی ملک باشند وبا اعصاب مردم بازی کنند مردم به زور میتوانند زندگی روزمره خود را اداره کنند ،مطمین باشند بزودی جلوی این تبلیغات گرفته میشود

  • 🐜
    0

    احمق کسی است که سرپناه خودوخانواده اش رابفروشد دولت‌هاومجلس های گذشته وحال نمی‌خواهد ملت آسایش داشته باشند دولت ومجلس کنونی که ساخت مسکن را تعطیل کرده درکل مسکن کالایی تجاری نیست مسکن سرپناه مهربانی محبت واسایش وارامش ولذت خانوارهای ایرانی هست ای دولت و مجلس رانتخوار وضدمردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقاً درسته
      نمیخواهند مردم آرامش داشته باشند
      دنیا همین طور ی هم سخته
      اینها هم سخت تر وجانکاه ترش کردن
      جوانان عزیزمان امید ندارند
      فقط به کام رانت خوار و کلاهبردار ومفت خور و دلال ولابیگر و....هست💔😔😓

  • ابوالفضل ایرانی
    0

    حالا حی گرونش کنید حی بزارین روی اجاره روزی میرسه که ملکتون چند صد میلیارد میرزه ولی جرعت نمیکنین توش زندگی کنین حالا حی فقرو گسترش بدین عاقبت هممونو خواهید دید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها